leven na ISDN (Algemeen)

door Hans Steenman @, 22-07-2019, 20:10 (1752 dagen geleden)

Ik heb thuis een ISDN telefoonlijn met een Quatrovox V centrale'tje. Er zijn 4 analoge telefoontoestellen op aangesloten. De functionaliteit die we gebruiken is: onderling doorverbinden van inkomende gesprekken. En voicemail die we vanaf een andere plaats kunnen afluisteren, b.v. tijdens vacantie.
Omdat KPN stopt met ISDN en we de functie van de centrale niet willen missen komt een KPN monteur een extra kastje aansluiten (SIP Trunk) in het kader van een zgn. Bedrijfs Connect contract wat niet duurder is dan het bestaande.
KPN probeert iedereen een all-in-one contract te verkopen voor alles: TV, internet, telefoon.
Maar dat betekent in ons dorp internet over een telefoondraad, terwijl we van een andere provider glasvezel hebben. Dus niet..
Maar wat deze oplossing mist is voicemail, van afstand afluisterbaar.
Hoe lossen we dat op? Een ouderwets antwoordapparaat?
Wie heeft een suggestie?

leven na ISDN

door BenM ⌂ @, Bunschoten, 22-07-2019, 21:14 (1752 dagen geleden) @ Hans Steenman

Ik begrijp dat de Gigaset 4015 de mogelijkheid heeft om op afstand afgeluisterd te worden:

http://gse.gigaset.com/fileadmin/legacy-assets/c150_ab_fernabfr_eng.pdf

Groeten

Ben

--
Met vriendelijke groeten,
Ben

leven na ISDN

door Hans Steenman @, 23-07-2019, 10:16 (1751 dagen geleden) @ BenM

De Gigaset is een draadloze DECT telefoon.
Mijn 4 toestellen zijn analoge telefoons, gewoon via een kabeltje aangesloten.
Dat lijkt me dus niet compatibel. ?

leven na ISDN

door BenM ⌂ @, Bunschoten, 23-07-2019, 11:53 (1751 dagen geleden) @ Hans Steenman

DECT is het protocol tussen het basestation en de handsets. Het basestation sluit je aan als een analoge telefoon op het "kastje" van KPN. Het antwoordapparaat zit geintegreerd in het basestation. Zelf heb ik een andere gigaset van Siemens, die gebruikte ik toen ik nog ISDN had en dezelfde gebruik ik sinds ik VoIP heb (beiden van KPN).

Er zijn mogelijk meerdere Gigasets (of telefoons van andere makelij) die hetzelfde bieden.

Zie hier het manual van de gigaset 4015:

https://www.gebruikershandleiding.com/Siemens-gigaset-4015-comfort/preview-handleiding-71385.html

Succes gewenst.

Ben

--
Met vriendelijke groeten,
Ben

leven na ISDN

door soundman2 @, Wouw, 23-07-2019, 14:21 (1751 dagen geleden) @ BenM

Ik heb nu een modem experiabox v10 voor bellen en internet. Is VOIP hetzelfde of toch weer wat anders

leven na ISDN

door BenM ⌂ @, Bunschoten, 23-07-2019, 16:55 (1751 dagen geleden) @ soundman2

VoIP (Voice over Internet Protocol) is de dienst, die KPN aanbied en de experiabox is het "modem" dat je voor die dienst gebruikt. De experiabox "vertaalt" dus analoge electrische geluidssignalen van je (analoge) telefoon naar IP pakketjes (en vice-versa), die door de experiabox naar de KPN "centrale" worden gestuurd (of van de KPN "centrale" worden ontvangen).

Heel vroeger kenden we als telefoondienst alleen POTS (Plain Old Telephony System), later kwam daar ISDN bij en vervolgens VoIP.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben

leven na ISDN

door soundman2 @, Wouw, 23-07-2019, 22:13 (1751 dagen geleden) @ BenM

Weer wat geleerd!

leven na ISDN

door soundman2 @, Wouw, 22-07-2019, 21:26 (1752 dagen geleden) @ Hans Steenman
Gewijzigd door soundman2, 22-07-2019, 21:30

Een brief over dat "kastje" kreeg ik ook. Het zou een simpele oplossig zijn voor dezelfde kosten. Vooraf kwam een monteur/adviseur even kijken naar de installatie. Blijkt het een oplossing te zijn voor berdrijven met een omvangrijke ISDN installatie, zodat ze inhuis ISDN kunnen blijven gebruiken. Het werd mij zeer sterk ontraden. Ik heb nu een experiabox V10 en zoek nu een centrale voor vier of meer toestellen, maar waarmee nummerweergave ook werkt. Ik heb verschillende aanbieders benaderd, maar tot nu toe heeft niemand gereageerd, behoudens iemand die een tiptel heeft, maar op een vraag heeft die aanbieder nog niet geantwoord.

leven na ISDN

door P. de Koning @, Castricum, 25-07-2019, 15:09 (1749 dagen geleden) @ soundman2

" Ik heb verschillende aanbieders benaderd, maar tot nu toe heeft niemand gereageerd, behoudens iemand die een tiptel heeft, maar op een vraag heeft die aanbieder nog niet geantwoord"


Beste Henk,

Ik neem aan dat het over mijn aanbieding gaat, maar ik weet van niks! Geen email gehad, geen vragen via dit forum, etc.

mvg

Peter de Koning

--
Ik heb elke dag Koningsdag

leven na ISDN

door soundman2 @, Wouw, 25-07-2019, 15:18 (1749 dagen geleden) @ P. de Koning

" Ik heb verschillende aanbieders benaderd, maar tot nu toe heeft niemand gereageerd, behoudens iemand die een tiptel heeft, maar op een vraag heeft die aanbieder nog niet geantwoord"


Beste Henk,

Ik neem aan dat het over mijn aanbieding gaat, maar ik weet van niks! Geen email gehad, geen vragen via dit forum, etc.

mvg

Peter de Koning

Peter, op 20-7 om 20:51 uur heb ik een mail gestuurd via het envelopje. Ik heb een bevestiging gehad van het forum. Het zal toch niet bij de spam terecht gekomen zijn?
Ik heb in die mail gezegd dat ik belangstelling voor de centrale heb mits de tiptel wel nummerherkenning door laat op het systeem van KPN. Na het lezen van de manual, ben ik daar niet zeker van.
mvg

leven na ISDN

door soundman2 @, Wouw, 28-07-2019, 21:30 (1746 dagen geleden) @ soundman2

Kennelijk is er toch een communicatie probleem.:-(

powered by my little forum