6 inch kleurentelevisie (Gezocht)

door Richard1966 @, 29-09-2019, 16:56 (1665 dagen geleden)

Beste allemaal,
Voor mijn verzameling kleine ktv's zoek ik het navolgende toestel. Zie foto. Liefst in een beetje goede staat. Als u er 1 heeft en ervan af wil hou ik me aanbevolen. Prijs komen we uit. Ik ben trouwens ook in het algemeen op zoek naar ktv'tjes van 6 inch en kleiner.Ook evt. gecombineerd met radio.
De foto heb ik geleend van Marcels tv museum. Ik hoop dat dat mag. Ze waren er ook in het zwart.
M.vr.gr.
Richard
[image]

6 inch kleurentelevisie

door Hans Agema @, Texel, 01-10-2019, 14:51 (1663 dagen geleden) @ Richard1966

[image]
Hi Richard,
Ik heb een Yoko versie van exact hetzelfde tvtje.
Werkend en intact, behalve 1 knopje van de potmeters rechts.
Dat knopje zwerft waarschijnlijk achter een stapel dozen....
Beeldbuis ook OK, getest met video op de AV ingang.
De moiré is door de camerashutter.
Laten we het verder maar via pm over de prijs hebben.
Mvg, Hans

6 inch kleurentelevisie

door Richard1966 @, 01-10-2019, 18:29 (1663 dagen geleden) @ Hans Agema

Dag Hans,
Ik heb je email gestuurd.
M.vr.gr.
Richard

6 inch kleurentelevisie

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 01-10-2019, 16:48 (1663 dagen geleden) @ Richard1966

Ook een leuk verzamelobject: JVC heeft (ergens rond 2002 kennelijk) een kleine TV/studiomonitor uitgebracht met een zwart/wit beeldbuis en een kleurenshutter ervoor. Die maakt intern dus een colour sequential signaal aan.

Zie https://www.youtube.com/watch?v=z-q8ehzHeQQ

6 inch kleurentelevisie

door Hans van Kampen @, Voorhout, 01-10-2019, 19:33 (1663 dagen geleden) @ Richard1966
Gewijzigd door Hans van Kampen, 01-10-2019, 19:42

Hallo Richard,

Leuk nog een verzamelaar van kleine tv-tjes te ontmoeten.

Mijn collectie is met de loop der jaren aardig uitgebreid zoals je op de eerste foto kunt zien.

[image]
Iets minder dan de helft is kleur en over het algemeen 5 inch.

[image]
Mijn kleinste tv-tjes in open vitrinekast met enkele kleine kleuren tv-tjes van SONY met 90mm. beeld diagonaal en kleur van PANASONIC met 66mm. beeld diagonaal. Ver uit de meeste zijn van PANASONIC die vele travelvisions heeft gemaakt.

Hieronder mijn topper en dat is de kleinste kleuren tv die ooit is gemaakt met 30 mm. beeld diagonaal.

[image]
CT-101 van PANASONIC met kleinste schaduwmasker beeldbuisje.

[image]
Leuk stel (kleur), PANASONIC (120MM.) en QUASAR (90)mm.)

Op mijn verlanglijstje staat nog een INDEXTRON van SONY.

succes met je collectie Richard:)

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

6 inch kleurentelevisie

door Richard1966 @, 02-10-2019, 08:10 (1662 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hoi Hans,

Eh...Ik ben er stil van :-D
Jij hebt inderdaad een schitterende collectie. Ik wist niet eens dat er zoveel waren.
Ik heb er welgeteld 8. Waarvan 1 z/w. Dat is de kleinste van Panasonic. De CT101 zoek ik ook maar die zijn vaak kapot gevallen of de behuizing is anderszins zwaar kapot. De microcolor van Panasonic is de mooiste. Die zat nog in een ongeopende doos. Splinternieuw.Tegenwoordig wordt er veel weggegooid. Vooral in de USA. Ze zijn niet meer bruikbaar.
De laatste twee op de foto vind ik schitterend.
Spelen ze allemaal?

Gr,
Richard

6 inch kleurentelevisie

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-10-2019, 17:58 (1662 dagen geleden) @ Richard1966

Hallo Richard,

Ja, ze zijn in spelende staat. Ik heb een grote FLUKE patroongenerator ook voor SECAM en NTSC en alle kanalen RF .

Ik heb de micro color van PANASONIC CT-101 ook compleet in doos met alles erbij zoals tasje, vergrootglaasje (zie je trouwens op de foto), boekje, kabeltjes etc.

Heel sporadisch kom je hem op de Amerikaanse eBay tegen maar nu al een jaar niet meer.

Die laatste 2 kleuren toestelletjes zijn idd heel apart van PANASONIC en QUASAR. Heb ik van eBay US , wel je knip trekken en kom je verder nooit tegen.

Zoals vermeld zoek ik een nog zeldzamere SONY indextron mini KTV .

Dank voor je feedback Richard, ben benieuwd t.z.t. wat je precies hebt staan.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

6 inch kleurentelevisie

door Richard1966 @, 02-10-2019, 19:13 (1662 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ben jaloers op de kleuren uitvoering :-D

Ik stoei trouwens met een toestel. Een Panasonic 1030p Travelvision. Door een lekkende batterij was de print aangetast en er was een elco leeg gelopen. Dat is verholpen. Verder was het ding totaal ontregeld. Ze hebben waarschijnlijk geprobeerd door aan de binnenkant aan van alles te draaien beeld te krijgen. Ik heb inmiddels een goed beeld :-D . Kan het ook mooi afregelen. Echter met geen mogelijkheid krijg ik geluid. Alleen maar ruis. En als ik beeld heb reageert het geluid wel maar dat is het dan ook. Heb je misschien een tip voor mij? Alvast bedankt.

M.vr.gr.
Richard

6 inch kleurentelevisie

door Jac Janssen @, Eindhoven, 02-10-2019, 20:15 (1662 dagen geleden) @ Richard1966

Richard,

Misschien ten overvloede, maar het geluid zit op 4,5 MHz afstand van het beeld, en niet op 5,5 MHz.

Jac

6 inch kleurentelevisie

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-10-2019, 21:51 (1661 dagen geleden) @ Richard1966

Klopt wat Jac schrijft. Kwam ik ook achter en kon dat met mijn FLUKE signaalgenerator voor elkaar krijgen geluidsdraaggolf op 4,5 mHz. (TV toestelletje Amerikaanse uitvoering.)

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

6 inch kleurentelevisie

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-10-2019, 22:03 (1661 dagen geleden) @ Richard1966
Gewijzigd door Hans van Kampen, 02-10-2019, 22:05

Hier zie je mijn FLUKE 54200 signaal generator, een Rolls-Royce van een ding en alle systemen en kanalen in te stellen met vele testbeelden, hier aangesloten op mijn kleine Quasar tv. Hij heeft geen video of antenne ingang zodat ik hem met een kabeltje op de spriet moest aansluiten.

[image]

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum