Onbekende radio? (Algemeen)

door Mcavermeegen @, 11-11-2019, 18:25 (1620 dagen geleden)

Hallo radioliefhebbers.
Weet iemand misschien waarom ik mijn vaders oude radio maar niet kan vinden op het internet?
Het is een kowa transistor 11 en dan een 3 band.
Ik had wel een 2 band gevonden die er sprekend op lijkt.
Is er iemand die iets weet over het toestel
Veel dank marvin

Onbekende radio?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 11-11-2019, 18:59 (1620 dagen geleden) @ Mcavermeegen

Welkom op het forum!

Het zou kunnen gaan om een van de vele import/exportmerknamen die sommige Japanse fabrikanten gebruikten. Hangt ook een beetje van het tijdperk van het toestel af.

Wat zou kunnen helpen, zijn wat duidelijke foto's van de buitenkant en binnenkant. Wat ook kan helpen zijn markeringen, zoals land van herkomst en diverse codenummers voor zover aanwezig.

Onbekende radio?

door franc @, Loosbroek, 12-11-2019, 15:24 (1619 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door franc, 12-11-2019, 15:26

Zo ben ik ook zoekende naar een Japanse transistor radio merk Cathay, 10 transistor, 3 golven, dacht MW, LW, FM.
Dat was een zwart met kunstleer bekleed houten kastje met verchroomd kunstof front en 3 verchroomde draaiknoppen boven elkaar.
Verder zat er onderaan een schuifschakelaartje voor AFC of/on.

Had wel wat weg van een Hitachi model uit die tijd en er zaten ook Hitachi transistors in.
Model komt vermoedelijk uit 1965 en Made in Japan.

Kan me het model nog goed voor de geest halen alhoewel de radio al zeker 38 jaar weg is.
Was destijds gesloopt en misschien heb ik ergens nog wat liggen van de radio.

Misschien wel eenzelfde soort toestel als hetgeen Marvin vraagt.

Groet Frank

Onbekende radio?

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 11-11-2019, 21:53 (1620 dagen geleden) @ Mcavermeegen

Ben dan maar de 1e die hem op internet zet.
Iemand moet het toch een keer doen.

Laat maar zien en incl alle detail informatie.
Dus zoek bv in batterij vak naar type sticker.

powered by my little forum