Radio Twente hoofd(kop) telefoonversterker (Gezocht)

door robbie ⌂ @, Blaricum, 17-11-2019, 15:03 (1622 dagen geleden)

Hallo,

In de jaren 60 - 70 kocht ik bij Radio Twente in Den Haag een Hoofd(kop)telefoonversterker (stereo) welke ik in mijn platenspeler inbouwde, mijn WW installatie was nog gewoon MONO, maar platen kon ik stereo beluisteren.
Bij de versterker zat een metalen-beugel koptelefoon met zwarte rubberen doppen.

Mijn vraag;
Heeft iemand nog foto's/schema/advertentie van genoemde versterker?:OK:

Is deze versterker nog ergens te vinden?

graag reacties,


groet,

rob

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

Radio Twente hoofd(kop) telefoonversterker

door Mans Veldman @, Leidschendam, 17-11-2019, 15:18 (1622 dagen geleden) @ robbie
Gewijzigd door Mans Veldman, 17-11-2019, 15:35

Radio Twenthe adverteerde altijd in Radio Electronica en Radio Bulletin. Veel hiervan is al ingescand en online beschikbaar bij de NVHR. Waarschijnlijk kun je daar wel de advertentie terugvinden.

NVHR Radio Electronica
NVHR Radio Bulletin

-- edit --

Toeval of niet... Ik dacht laat ik eens kijken en RB januari 1970 was meteen raak. Zie blz. 71 v.d. pdf De koptelefoon is een HS-30 uit WW2 legerdump.

[image]

Ik lees in de Twenthe adv. Elektuur okt. 1969, die heb ik ook voor je.

[image]
[image]
-- edit --

Radio Twente hoofd(kop) telefoonversterker

door robbie ⌂ @, Blaricum, 17-11-2019, 15:52 (1622 dagen geleden) @ Mans Veldman

PERFECT!!!!

Dit is precies degene welke ik bedoel!
Ik heb hier RB van 1960 t.m. 1968....dus nooit gewonden.

En geloof het of niet, de geluidskwaliteit was best bevredigend met de koptelefoon.
Ik bezat toen een Philips wisselaar op zo'n houten voet waar ik de versterker ingebouwd had.
er staken dus enkele knoppen uit de kast aan de voorzijde.
Twente was een leuke zaak op het groenewegje.
Op zolder heb ik ook nog de Schaub Lorenz recorder staan met die hele brede band erin, speelt prima!


Ik ga de scan's kopiëren en bewaren....misschien heeft iemand nog wel een "printje" liggen....

DANK voor je reactie!;-)

groet,

rob

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

Radio Twente hoofd(kop) telefoonversterker

door petrus bitbyter @, Rotterdam, 20-11-2019, 00:59 (1619 dagen geleden) @ robbie

Radio Twenthe (vroeger "Radio Service Twenthe" en let op die h :-) ) bestaat nog steeds maar is vele jaren geleden al naar de Stille Veerkade verhuisd. FAIK de enige radiozaak uit die tijd die het nog volhoudt. Een paar weken geleden heb ik er nog een paar pijlknoppen gekocht.

Zo'n printje maakte ik in die tijd met nagellak en salpeterzuur. Dat laatste was gewoon bij de drogist te koop. Nu kan ik dat heel wat mooier maar is het de moeite waard? Een stukje gaatjesprint is sneller en voordeliger.

petrus bitbyter

Radio Twente hoofd(kop) telefoonversterker

door robbie ⌂ @, Blaricum, 20-11-2019, 22:29 (1619 dagen geleden) @ petrus bitbyter

Stille veerkade weet ik ook nog.....
Ik dacht dat Electuur destijds zo'n printservice had....maar ben ik niet zeker van!

Wie oh wie heeft er misschien nog eentje liggen in de "junkbox"??;-)


rob

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

powered by my little forum