Bezoek aan de Philips-fabriek in Polen. (Toestel of techniek)

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 17-11-2019, 19:20 (1594 dagen geleden)

Philips TV's
Bezoek aan de Philips-fabriek in Polen.
Elke twee seconden een nieuwe tv.
Bezoek aan de Philips-fabriek in Polen.
https://www.youtube.com/watch?v=sKEvZe8jsSY

Bezoek aan de TPV-fabriek in Polen.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-11-2019, 20:46 (1594 dagen geleden) @ A. Ouwehand
Gewijzigd door Maarten Bakker, 17-11-2019, 20:50

Mooi filmpje, fabricageprocessen blijven leuk om naar te kijken. Wel een kleine correctie: Het gaat hier om de TPV-fabriek in Gorzow die onder andere voor TP Vision de fabricage van een zeer groot deel van de Philipstelevisies op zich neemt (een klein deel wordt door Vestel gebouwd), maar ook produceert voor veel andere merken. Ik meen onder andere Panasonic.

Bezoek aan de Philips-fabriek in Polen.

door Marbel @, Hoorn N-H, 19-11-2019, 09:57 (1592 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Ik dacht dat Philips zelf geen televisies meer produceert
en hun naam onder licentie "verkocht" heeft voor zo'n 150 miljoen euro per jaar?

Bezoek aan de Philips-fabriek in Polen.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 19-11-2019, 15:14 (1592 dagen geleden) @ Marbel

Zie mijn reactie hierboven. Het is een fabriek die zeer veel Philipstelevsies maakt maar geen Philipsfabriek.

Bezoek aan de Philips-fabriek in Polen.

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 19-11-2019, 16:22 (1592 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Dat vond ik een heel interessant filmpje, leuk om te zien hoe dat werkt met al die moderne spullen, en waar onze TVs vandaan komen.

Ik moest even terugdenken aan mijn reis naar Polen in 1988. Ik was op bezoek bij studenten elektrotechniek en het bleek dat het zelf bouwen van TVs daar een populaire hobby was! De kunst was indertijd om de onderdelen uit de fabrieken te jatten en in combinatie met een levendige ruilhandel kon het toch nog een hele poos duren voordat je je projectje compleet had. Maar er werden wel de modernste kleuren-TVs met digitale afstemming en voorkeuzeprogramma's op zoldertjes geassembleerd.

Verder vond ik het heel leuk om ex-collega Sim in actie te zien in deze film! Sim heeft van 2002 tot 2011 bij ons gewerkt in de Computer System Group. Terwijl ik nog steeds dezelfde suffe colleges geef, mag hij blijkbaar de hele wereld rondreizen om spannende fabrieken te filmen!

powered by my little forum