Roodkapje: zoek MF filter voor 50IC361 (Gezocht)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 01-12-2019, 17:27 (1580 dagen geleden)

Heeft iemand voor mij een middenfrequetfilter voor de IC-radio Philips 50IC361 uit 1971? Het zou kunnen (ik denk van wel) dat hetzelfde onderdeel ook is toegepast in andere modellen. Er waren begin jaren zeventig meerdere radio's (model 50IC***) met maar 1 meervoudig filter voor de MF.

Het filter is een kleine module, ongeveer 20x10mm, met een rood kapje erop en je ziet het hier midden op de print zitten:

[image]

Het is onderdeel U475 in het schema. Je hebt ze van 452 en 468 kHz en ik denk dat ik met beide uit de voeten kan. In de module zit een klein printje met twee MF-spoeltjes en een keramische resonator:

[image]

De middenfrequent is bij mij niet goed af te regelen. Omdat U475 het enige element in het toestel is dat is afgestemd op de MF, moet het probleem daar wel in zitten. Uitbouwen en doormeten gaf aan dat het filter niet sterk piekt bij 452kHz, maar zwak bij 384, en dit is ook niet te regelen met de kerntjes. Vervangen van de resonator leverde niets op.

Ik heb wel enkele tips gekregen over het repareren van het filter, maar gezien het een vrij kwetsbaar onderdeel is en al wat heeft geleden onder uit- en inbouwen, heb ik liever een vervanger.

Heeft iemand iets liggen?? Graag reactie per mail.
Alleen de envelopjes hier werken niet....
Misschien even naar "gerard" op het NFOR?

Mail zou moeten werken

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 01-12-2019, 19:09 (1579 dagen geleden) @ Gerard in Zeist

Het probleem met de envelopjes is een jaar geleden al verholpen voor zover mij bekend. Weet je zeker dat je de mail niet in je spambox krijgt? Dat zou kunnen omdat de afzender natuurlijk niet met het domein klopt (anders zou je iemand niet terug kunnen mailen buiten het forum om).

Mail zou moeten werken

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 01-12-2019, 20:13 (1579 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Oeps ik wist niet dat het verholpen was....
Heb gewoon in geen tijden iets gevraagd met emailreactie op het forum.
Dus gewoon op envelopje klikken als je Roodkapje voor me hebt!

powered by my little forum