Motor print voor een Revox A700 (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 20-12-2019, 10:52 (1561 dagen geleden)
Gewijzigd door Marotick, 20-12-2019, 11:07

Beste iedereen. Ik heb 2 motor printen voor een A700 (A67 studer) en daar heb ik wat problemen mee.
Op die print zitten oude IC's en daar kan ik geen gegevens van vinden.
Het gaat om een J411 (8 pootjes)
Een TDA1000 (16 pootjes)
Een TCA561 (16 pootjes)
Een TBA931-1 (14 pootjes)
Die Laatste bestaat ook in een uitvoering 931-2 en een 931-3
Wat zijn de verschillen want ik heb wel een 2 en een 3 en kunnen die er zomaar in???

Mocht iemand een complete (al dan niet werkende) motor sturingsprint ergens ongebruikt hebben liggen dan zou ik die gaarne overnemen.
Of alleen de genoemde IC's

Jack Marotick

Motor print voor een Revox A700

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 20-12-2019, 12:06 (1561 dagen geleden) @ Marotick

Wat staat er nog meer op die J411?

Motor print voor een Revox A700

door Marotick ⌂ @, Huizen, 20-12-2019, 14:57 (1561 dagen geleden) @ Forumbeheer

Er staat nog een nummer op en een logo.
Bovenaan eerst het logo een dubbele liggende Z, onder elkaar en daarachter 804
Daar onder j411
Meer niet.

Motor print voor een Revox A700

door Marotick ⌂ @, Huizen, 20-12-2019, 16:06 (1561 dagen geleden) @ Forumbeheer

[image]

Motor print voor een Revox A700

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-12-2019, 16:35 (1561 dagen geleden) @ Marotick

Het logo is van National Semiconductor. 804 is de datumcode dus blijft inderdaad J411 over. In combinatie met National Semiconductor kom ik dan uit op een Dual J-FET. Met een beetje geluk staat hij hierin: http://bitsavers.trailing-edge.com/components/national/_dataBooks/1989_National_Discrete_Semicond...

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 20-12-2019, 12:47 (1561 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door soundman2, 20-12-2019, 13:07

Het lijkt er op, dat je zondermeer een fout wil opsporen, door alle ic's uit te wisselen. Voor de TBA931 is dat niet nodig. Het enige wat dat ic doet, is een dubbele op-amp, waarbij ook nog de spanningsvorm en grootte is aangegeven bij de uitgang. (het signaal van de tachospoel) wordt hier omgezet in een blokgolf. Waarschijnlijk zijn jouw voorraadexemplaren wel compatibel, maar met een beetje geluk vindt je gewoon modernere ic's, die pin compatibel zijn. Eem meting met de scope zal je vertellen of het originele ic goed functioneert.

Ik heb ergens een TEMIC cd-rom met Telefunken ic's uit de jaren 80. Helaas is die momenteel onvindbaar.

Heb je dit ook? Staat bij elektrotanya

https://elektrotanya.com/studer_semiconductors_replacement_tba931_tca561_info.pdf/download.html#dl

Jouw equivalenten voor de dubbele op-amp zijn gewoon bruikbaar. Het verschil zit in de ruisbijdrage. Dat is alleen interessant voor audio circuits.

De TCA561 lijk nogal zeldzaam te zijn. Op het www wordt hij hier en daar voor 122 dollar en meer aangeboden.......

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 20-12-2019, 14:34 (1561 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door soundman2, 20-12-2019, 14:36

Waar zit J411?
Ik heb een complete serv. doc gedownload.

Motor print voor een Revox A700

door Marotick ⌂ @, Huizen, 20-12-2019, 15:09 (1561 dagen geleden) @ soundman2

Dat is mooi maar ik heb de SM van Studer A67 en de A700 Revox. Maar als het de SM is over 1 van de IC's dan zou ik die graag willen hebben. De SM van Revox zegt niet zoveel wat er in het IC zit maar wel hoe hij aangesloten moet worden.
Jack

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 20-12-2019, 18:00 (1561 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door soundman2, 20-12-2019, 18:01

In de link van elektrotanya staat in elk geval de dubele op-amp beschreven en een alternatief NE5532 inclusief een verloopprintje. Van de TCA561 vind je daarin een beknopte datasheet/beschrijving
Ik denk dat Revox ook een aantal custom ic"s liet maken, nét als die voor de bediening. Philips had daar de OM series voor. Nauwelijks een datasheet van te krijgen en een fysiek ic bijna helemaal niet meer.

Motor print voor een Revox A700

door Marotick ⌂ @, Huizen, 20-12-2019, 15:06 (1561 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb een werkende A700 met daarin de IC's TBA 931-1, TDA1000, en TCA 561 en als ik die 1 voor 1 uitwissel met de IC's van de defecte print dan werkt het niet. Conclusie alle drie de IC's zijn defect. Ik heb ook een andere motor besturings print met daarop een TDA1000 en 3x een RC4558 en 1x een J411, die doet het ook niet. de transistoren op die print 5 stuks zijn doorgemeten en zijn goed. Ik moet alleen nog kijken of de oscillator aan gaat.
Het lijkt er op dat ook hier de IC's kapot zijn en daarom ben ik opzoek naar andere exemplaren of in ieder geval documentatie.
Jack

Motor print voor een Revox A700

door Goldline @, Oranjedorp, 20-12-2019, 15:39 (1561 dagen geleden) @ Marotick

J411 is een dubbel fet.
[image]

--
Cees PA1DBA

Motor print voor een Revox A700

door Marotick ⌂ @, Huizen, 20-12-2019, 16:07 (1561 dagen geleden) @ Goldline

Dat is al heel wat, bedankt, welke fetjes zou ik hiervoor kunnen nemen?

Jack

Motor print voor een Revox A700

door Goldline @, Oranjedorp, 20-12-2019, 20:10 (1561 dagen geleden) @ Marotick

2 X J300 zou ik proberen.

--
Cees PA1DBA

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 20-12-2019, 18:13 (1561 dagen geleden) @ Marotick

Als ik het goed begrijp werkt de recorder met drie andere ic's uit een werkende recorder dus wel. Dat is wel bijzonder, drie ic's gelijktijdig stuk. Je zou dan onderhand gaan denken dat er wat met de voedingsspanning aan de hand is (geweest).
Overigens , zoals ik al eerder aangaf leidt zonder meer uitwisselen niet altijd tot een werkend toestel.
In de servicedoc staat de sturing van de "tonmotor", de capstanmotor beschreven. Een goede kennis van de werking is nodig om die sturing te repareren. Je kunt dan conclusies trekken uit de meting en beslissen of de ic's doen wat er van gevraagd wordt. Ik gaf al aan om ook een het tachosignaal te meten. Dat stukje is gewoon analoog en als dat correct werkt, kun je weer verder. Het bespaart je eventueel een lange zoektocht naar een moeilijk verkrijgbaar IC.

Motor print voor een Revox A700

door Marotick ⌂ @, Huizen, 20-12-2019, 21:32 (1561 dagen geleden) @ soundman2

Zo gek is dat niet. Toen ik de recorder met deze print kreeg werkte het niet en zag ik na lange tijd (dat wel) dat de IC's verkeerd om in het voetje zaten. Tja dan komt de voeding verkeerd om aan en dat was het ende van die IC's.

Jack

Motor print voor een Revox A700

door Bredero @, Vlaanderen, 20-12-2019, 18:03 (1561 dagen geleden) @ soundman2

Kan dit een hulp zijn ?

Micrografx Picture Publisher Revox_A700_SA_Titel.bmp

Motor print voor een Revox A700

door Marotick ⌂ @, Huizen, 21-12-2019, 10:04 (1560 dagen geleden) @ Bredero

Bedankt. Klopt het dat ik dan uitkom bij de Service Manuel van de A700?
Die had ik al maar deze is wel iets anders. Ik ga kijken wat de verschillen zijn want de A700 heeft vele variaties.

Jack

Motor print voor een Revox A700

door Bredero @, Vlaanderen, 21-12-2019, 16:19 (1560 dagen geleden) @ Bredero

Ja de link aanklikken.

Motor print voor een Revox A700

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-12-2019, 18:46 (1561 dagen geleden) @ Marotick

Je weet nu de IC's en hun functie.
Hieruit kun je de motor print gaan testen.

Wat werkt er wel en wat niet?

Je kunt inderdaad in de hoop der wanhoop van alles gaan vervangen met de kans dat
het wel of niet gaat werken, of anders de nwe Ics direct weer defect raken doordat er een andere fout op de print blijft zitten.

Laat eens deel schema zien waar het fout gaat?

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 20-12-2019, 20:50 (1561 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door soundman2, 20-12-2019, 21:01

Maurice, ik probeer in de serv. doc zowel het printje op de foto, als ook de dubbelfet te vinden, maar het lukt me niet.
Ik vind wel een motorstuurprint met de drie genoemde ic's, maar niet daarop de dubbelfet.
De serv doc is volgens de opdruk wel van de A700, 207 pagina's. Mis ik iets?
Vind jij hem wel?

Motor print voor een Revox A700

door Marotick ⌂ @, Huizen, 20-12-2019, 21:27 (1561 dagen geleden) @ soundman2

[image]

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 20-12-2019, 21:58 (1561 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door soundman2, 20-12-2019, 22:00

Dan praten we niet over hetzelfde!
Waar is de TCA561?
[image]

Motor print voor een Revox A700

door Marotick ⌂ @, Huizen, 21-12-2019, 09:41 (1560 dagen geleden) @ soundman2

Er zijn 2 verschillende versies van de Motor print. Eén heeft de IC bezetting TBA-1, TDA1000 en TCA561 (De TCA955 heeft ongeveer dezelfde functie maar is zeker niet compatibel).
De andere motor print heeft als IC bezetting 3x RC4558, J411 en TDA1000.
Die TDA1000 komt op beide printen voor en hoe ga ik een defecte vervangen als ik niet weet wat er in zit?

Jack

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 21-12-2019, 12:57 (1560 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door soundman2, 21-12-2019, 13:01

De laatste vraag begrijp ik niet.
Ik had het niet over vervangen, maar over meten of de ic's correct functioneren.
In de service doc staat een beschrijving van de functie van het IC TDA 1000.
Het is een instelbare deler voor de tacho en die wordt weer vergeleken met een referentie. Aan de uitgang verschijnt weer een blok, waarvan de duty cycle variabel is. Dat is dan weer info om de motor aan te sturen.
Je kunt meten of de tacho blokspanning goed aan komt, dan weet dat die schakeling wel of biet werkt. Vervolgens kun je de blok uit het deler-ic onderzoeken. Als daar een blok uit komt kun je de motor handmatig afremmen en zien of het blok varieert. Daarna komt de feitelijke motorsturing aan bod. Op deze manier moet het mogelijk zijn om de fout te vinden. Als de motor helemaal niet draait dan is het zinvol om de motorsturing met een eigen signaal zo in te stellen, dat deze zou moeten draaien. Op die manier kun je de hele motorregeling onderzoeken.
Het kan heel goed zijn, dat er een IC defect is, maar ik begrijp dat ze niet op de hoek van de straat te koop zijn. Het is dus belangrijk dat je zeker weet dat het of aan een IC of aan wat anders ligt.
Het is doorgaans niet zo, dat moeilijke componenten wel stuk zullen zijn, omdat er weinig aan te meten valt. Als je weet wat je erin moet stoppen en weet wat het resultaat moet zijn, dan kun je al snel te weten komen wat er hapert.

Motor print voor een Revox A700

door henkk56 @, 21-12-2019, 13:27 (1560 dagen geleden) @ soundman2

Is dit wat ? https://www.donberg.de/descript/t/tda_1000.htm
Heb je al alle tantaalbommetjes nagekeken?

Henk

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 21-12-2019, 14:41 (1560 dagen geleden) @ henkk56
Gewijzigd door soundman2, 21-12-2019, 14:44

Alle tantaalbommetjes? Dat is wel met hagel schieten en vermoedelijk veel werk met weinig resultaat. Zeker als je niet eens weet wat er hapert.
Er is een print defect, of werkt er iets niet en denk je dat het aan de print ligt.
Zoiets als een lamp die niet brandt, vervang alle zekeringen in de meterkast.
Eerst de fouten oplossen, daarna kun je altijd nog preventief onderdelen vervangen als dat nodig is om een betrouwbare werking op termijn te verkrijgen.

Motor print voor een Revox A700

door Goldline @, Oranjedorp, 21-12-2019, 18:39 (1560 dagen geleden) @ henkk56

koopje, die twee tientjes bij Donberg in Ierland (goede ervaringen met dit adres)

--
Cees PA1DBA

Motor print voor een Revox A700

door Marotick ⌂ @, Huizen, 21-12-2019, 18:55 (1560 dagen geleden) @ Goldline

Dank je, ik ben aan het onderzoeken of ik hem echt nodig heb en zo ja dan koop ik hem daar.

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 09-01-2020, 16:58 (1541 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door soundman2, 09-01-2020, 17:42

Je laatste bericht is al weer van 21 december. Weet je nu inmiddels al welk deel van de schakeling niet goed werkt?

Motor print voor een Revox A700

door snameroc @, Etten Leur, 21-12-2019, 13:29 (1560 dagen geleden) @ soundman2

De tda 1000 staat er wel om bekent om defect te gaan in de revox maar idd meten is weten.

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 21-12-2019, 14:37 (1560 dagen geleden) @ snameroc

Ik vind de manier van foutzoeken, beslist chaotisch.
TS noemt de IC's die op de print zitten. Vervolgens vind ik een manual met de print waarop drie van de vier IC's zitten, behalve de dubbelfet. Bij navraag gaat het dan om een heel andere versie van de print, waar de dubbelfet wel op zit, maar weer niet de TCA561. Over meetresultaten, of een beschrijving wat de recorder wel of niet doet, is helemaal niets gemeld.
Tja, dan wordt repareren wel erg lastig, zeker als er zeer moeilijk verkrijgbare onderdelen inzitten, ook nog verkeerd om, terwijl er een foto is met ic's in de originele soldeertin.
Ik denk dat je er dan niet uit gaat komen.
Repareren gaat toch wel anders. Zoek eerst de benodigde documentatie die bij de schakeling hoort en dus niet een of andere variant. Probeer de werking van de schakeling te doorgronden en de voorwaarden die aanwezig moeten zijn voor de werking.
Probeer dan vervolgens door meting vast te stellen wat er wel of niet goed werkt. Bepaal in dat deel van de schakeling wat er mis gaat,zoek uit welke component daarvoor verantwoordelijk is en vervang die component.
Ik denk dat dat een van de weinige goede reparatie manieren is.

Motor print voor een Revox A700

door Marotick ⌂ @, Huizen, 21-12-2019, 15:09 (1560 dagen geleden) @ soundman2

Hoi Soundman, ik begrijp je reactie niet. In mijn 5de bericht heb ik duidelijk verteld dat er 2 printen zijn met verschillende IC's. Kennelijk heb je dat bericht gemist want je zegt dat je een IC mist. Daarna heb ik nogmaals verteld dat er 2 verschillende printen zijn met verschillende IC's.
Over repareren heb ik het zelf helemaal niet gehad.
Mijn vraag ging over documentatie over wat moeilijke IC's en of iemand me daaraan kon helpen. De fout zoek ik zelf wel op maar wat meer gegevens over wat er in de IC's zit is meegenomen.
Toch wil ik je bedanken voor de hulp die je geboden hebt.

Jack

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 21-12-2019, 21:04 (1560 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door soundman2, 21-12-2019, 21:51

Jack ik probeer je vooral te helpen, maar dat lukt niet erg deze keer. Ik schrijf vaak op het forum, dat zomaar uitwisselen van onderdelen zelden een goed werkend apparaat oplevert, maar vaak wel meer ellende. Dat blijkt nu ook weer zo te zijn.
In je eerste bijdrage schrijf je:

Ik heb 2 motor printen voor een A700 (A67 studer) en daar heb ik wat problemen mee.
Op die print zitten oude IC's en daar kan ik geen gegevens van vinden.
Het gaat om een J411 (8 pootjes)
Een TDA1000 (16 pootjes)
Een TCA561 (16 pootjes)
Een TBA931-1 (14 pootjes) .

Het gaat over twee printen, maar nergens staat dat je enkele varianten hebt. Ik vraag waar ik J411 kan vinden, maar daar lees je over heen, ik krijg er geen antwoord op.
Even later begin je over een print uit een werkende A700 met dezelfde IC's, de J411 wordt niet genoemd.
Vervolgens begin je over een andere print die deels met transistoren is uitgevoerd. De transistoren heb je doorgemeten. Wat dat betreft zegt dat weinig, je kunt ze beter in de schakeling meten. De losse meting leverde niets op. Zoals je er zelf al achter kwam heeft het uitwisselen van onderdelen en ook doormeten weinig nut.
Het feit dat alle onderdelen buiten de schakeling uitstekend werken, zegt niets over de werking van een schakeling. Er kan veel meer aan de hand zijn, zoals een pootje losgekrompen in een soldeerpunt, een printbreukje, een tinspettertje (ook na tientallen jaren kan dat een probleem geven)..

Je krijgt de data van de J411, je kan er dus aan meten, maar toch wil je hem uitwisselen, terwijl hij best lastig te krijgen is.

Over het mankement van de recorder vertel je niets, ook niet of hij werkt met een goede print, of de motor wel of niet draait, de snelheid niet goed is etc. Wellicht zit de fout helemaal niet op de print.

Uiteindelijk verschijnt het schema van een schakeling die wezenlijk anders is als wat ik in de serv. doc. zie staan. Daar zit de meermaals genoemde TCA561 niet eens op. Ik schreef daarom dat we niet over hetzelfde praten.
Even later ga ik dan op de onderzoekmethode in.
Drie delen. De bereiding van de tachopuls, de verwerking in het teller ic TCA1000 en de eigenlijke motorsturing.
De tachopuls bereiding kun je zo met de scope controleren, daar geef je geen reactie op.
De motorsturing kun je helemaal controleren met een externe DC spanning, ook daarop geen reactie. De TCA1000 wordt beschreven in de service doc, hoe die aangestuurd wordt, en wat er uit moet komen. Er wordt beschreven hoe dat in zijn werk gaat. Net als bij alle andere digitale ic's, wil niemand meer weten wat er in zit, maar welke functies het aan boord heeft. Dat is allemaal beschreven.

Je schrijft:

Mijn vraag ging over documentatie over wat moeilijke IC's en of iemand me daaraan kon helpen.
De fout zoek ik zelf wel op maar wat meer gegevens over wat er in de IC's zit is meegenomen.

Dat terwijl alle gegeven beschikbaar zijn!
Uitwisselen is helaas niet hetzelfde als een fout zoeken!

Toch wil ik je bedanken voor de hulp die je geboden hebt.

Dat hoeft helemaal niet, ik help iedereen graag.
Je bent nu al een hele thread verder en het ziet er naar uit dat al je inspanningen zoals het verzamelen van gegevens en uitwisselen/ doormeten van onderdelen nog geen enkele vooruitgang hebben opgeleverd.
Ik stel toch voor om systematisch de delen die ik apart genoemd heb te testen via metingen. Als je de aanwijzingen opvolgt, zul je er achter komen dat je zonder alles te slopen in elk geval uitkomt bij het gedeelte dat niet goed werkt.
Meet eens wat , vertel welk schema je gebruikt en vertel een wat over de conclusies die je uit de metingen haalt.
Je moet er maar van uit gaan dat een print waaraan niet gebasteld is zelden meer dan een onderdeel defect is, zolang het niet met grote stromen en/of hoge spanningen werkt.
Ik heb echt wel reparaties gedaan waarin meer dan dertig ic's stuk waren, maar dat was nadat een schakelvoeding door een foutje meer dan de dubbele spanning af gaf (2x 35V i.p.v. 2X15V). Ook blikseminslag kan funest zijn voor veel onderdelen. Een toestel dat getroffen is door blikseminslag is een bron van blijvende ellende en geen enkele reparateur geeft garantie op het gerepareerde toestel.....
Dat komt alle maal snel aan het licht als je systematisch zoekt en er normaal gesproken van uit gaat, dat niet alles op de print kapot is.
Echt, ik bedoel het goed, maar zie helaas geen enkele reactie op mijn tips.
Ik blijf de thread volgen en hoop toch te lezen wat er nou echt de fout was en niet te lezen dat na het vervangen van alle onderdelen het apparaat weer goed werkt

Motor print voor een Revox A700

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 21-12-2019, 20:01 (1560 dagen geleden) @ Marotick

Niet altijd hoeft het IC defect te zijn na omkering.
Hangt geheel af van de pin-bezetting of het net niet stuk gaat.
Soms heb je dus geluk.

Overigens heb je misschien iets aan de volgende draad op Circuits-Online.
In 2017 is daar een draad geweest over exact deze A700 motor print.

Ook enkele opties aangedragen tot verbetering.

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 21-12-2019, 21:56 (1560 dagen geleden) @ Maurice

Daar wordt driftig ingegaan op het defect raken van de TCA651, door sluiting in een transistor op een uitgang. Er worden allerlei tips gegeven. De uitgang beveiligen met diodes wordt aangehaald. Apart is het wel dat er niet gewoon twee clampdiodes naar de twee voedingsaansluitingen van het ic worden gezet. De uitgang kan dan door een transistor niet naar een gevaarlijke spanning worden getrokken. Door de aanwezigheid van een basisweerstand kan de stroom ook niet te hoog worden.

Motor print voor een Revox A700

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 21-12-2019, 22:21 (1560 dagen geleden) @ soundman2

Dat zou ook werken. Er is alleen een bijkomend probleem dat de transistor die maximaal 30V mag hebben, al 32V voor de kiezen kan krijgen. Daar moest dus sowieso iets aan gebeuren en Studer was ook al tot die conclusie gekomen (plus de conclusie dat er meer ontwerpfoutjes of minder handige keuzes inzaten).

Motor print voor een Revox A700

door soundman2 @, Wouw, 21-12-2019, 23:31 (1560 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dat zou ook werken. Er is alleen een bijkomend probleem dat de transistor die maximaal 30V mag hebben, al 32V voor de kiezen kan krijgen. Daar moest dus sowieso iets aan gebeuren en Studer was ook al tot die conclusie gekomen (plus de conclusie dat er meer ontwerpfoutjes of minder handige keuzes inzaten).

Er zijn wel meer merken, die superieur waren en toch forse missers hadden in hun ontwerp.
Zo had Stage Accompany een dijk van een Versterker, uniek qua vermogen etc, en uP gestuurd. Probleem in die versterker was dat de vijf volt voor de uP uit een stabilisator kwam met slechts een ruimte boven de inputspanning van een of twee volt. Het gevolg was dat bij een wat minder stabiele netspanning, zoals op een festival of feesttent de netspanning niet onder 210 volt mocht komen. Een dipje en de uP ging in reset. Dat duurde dan een aantal seconden eer het geluid terug was. Niet zo fraai dus. Ik heb daar destijds nog een wijziging voor aangebracht en zij (SA) hebben die doorgevoerd. Het resultaat was dat de versterker bij 180 volt nog niet in reset ging.

Motor print voor een Revox A700

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 21-12-2019, 23:06 (1560 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb die draad niet aandachtig gelezen.
Zag alleen die MJ411 voor bij komen
en wat praat over defecten deze motor print.

Motor print voor een Revox A700

door GUUZ @, Assen, 20-08-2020, 12:47 (1317 dagen geleden) @ soundman2

Hoi,

Ik struikelde toevallig over deze discussie.
Ik heb destijds de discussie op Circuits Online gestart mbt de motorsturing van de REVOX A700 / Studer B67.
Mijn REVOX A700 werkt nog steeds prima na revisie van deze prints, maar ik heb de volgende vraag:

Als ik 12V Bi directionele Transildiodes over de TCA561 uitgangen hang, zou dat dan een idiot proof beveiliging van de TCA561 geven?

https://datasheetspdf.com/pdf-file/1188720/SOCAY/5KP12/1

powered by my little forum