Versacon conector (Gezocht)

door loek @, Exloo (Drenthe), 16-01-2020, 22:20 (1561 dagen geleden)

Hallo Forum lezers,

Op veel apparatuur van Wandel en Goltermann zitten zogenaamde Versacon connectoren.
Op het apparaat zit een universele ingang met schroefdraad en daar kan je dan verschillende verloop connectoren inschroeven en deze vergrendelen met een moer.
Zie ook de foto

[image]

Zo kon W&G dus de apparaten aanpassen voor ieder land.

Nu zaten op de apparaten die ik gerepareerd heb ( de PS19 en SPM19) connectoren die wel leken op BNC maar een grotere diameter hadden. Tijdens de reparatie leende ik steeds connectoren van andere meetapparaten.

Ik ben dus op zoek naar 4 type BNC Versacon connectoren. Op internet zijn er een paar te koop maar voor enorme prijzen (25 Euro per stuk)

Heeft iemand nog dit type connector?

Graag jullie reactie al vast bedankt met vriendelijke groet,

Loek

Versacon conector

door Ron Kremer ⌂ @, Groningen, 17-01-2020, 17:40 (1560 dagen geleden) @ loek

Ik ben dus op zoek naar 4 type BNC Versacon connectoren. Op internet zijn er een paar te koop maar voor enorme prijzen (25 Euro per stuk)

Hoi Loek, ik heb ook even op de bekende veilingsite gekeken. Voor die 25 Euro krijg je 5 stuks, het staat ook in de itembeschrijving en er zijn op dit moment 4 setjes van 5 beschikbaar. De prijs valt m.i. dan nog mee, wel zit je met nog € 16,00 Euro verzendkosten vanuit Duitsland.

vr. groet, Ron

Versacon conector

door loek @, Exloo (Drenthe), 17-01-2020, 22:00 (1560 dagen geleden) @ Ron Kremer

Hallo Ron,

Bedankt voor je opmerking ik had niet door dat het om 5 stuks voor 25 Euro ging.
Na wat beter lezen door jouw opmerking zie ik dat dit inderdaad zo is.
Ik heb ze inmiddels besteld nog wel duur hoor (8 Euro per stuk)inclusief verzendkosten maar ze zijn redelijk zeldzaam. Het was een patent van WuG en dat bedrijf bestaat helaas niet meer.

Nogmaals bedankt voor je opmerking met vriendelijke groet,

Loek

powered by my little forum