Waarde HF310 (Algemeen)

door Nevile Wilder @, 30-01-2020, 09:29 (1567 dagen geleden)

Hallo,

ik heb al een tijdje een HF310 staan. Standaard conditie, niets mis mee. Ik overweeg verkoop maar zit een beetje met de verkoopprijs. Ik hoopte op dit forum mensen te kunnen ontmoeten die me in de goede richting kunnen duwen. Wat is een redelijke vraagprijs?

Nev

Waarde HF310

door soundman2 @, Wouw, 30-01-2020, 11:31 (1567 dagen geleden) @ Nevile Wilder

Wat de gek er voor geeft. Voor de een is het oude meuk en de ander zoekt wellicht al jaren een tweede exemplaar. "De kenner weet wel wat het waard is" is een veel gelezen kreet.
Op dit forum moet je zelf een verkoop prijs noemen. Wil je een bod op je versterker dan wordt het toch MP o.i.d. denk ik.

Waarde HF310

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-01-2020, 12:08 (1567 dagen geleden) @ Nevile Wilder

Altijd 1 a 2 keer de helft. Paar tientjes, misschien meer op ebay. Meer als je iemand vindt die nostalgische herinneringen heft en het ding al 20 jaar zoekt. Minder als je hem snel kwijt wilt. Technisch niet heel bijzonder, maar er zijn vast liefhebbers voor vroege zelfbouwhifi.

Je kunt op ebay en op www.radiomuseum.org zoeken naar historische verkoopprijzen. Je kunt ook eens op www.eliveld.nl kijken, niet voor prijzen maar gewoon omdat het leuk is om te bladeren.

Waarde HF310

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 30-01-2020, 13:19 (1567 dagen geleden) @ Maarten Bakker

De HF310 is een HiFi versterker uit de Philips bouwpakketten reeks.

De waarde?

Tja, het is een mono en geen stereo versterker, dus bij audio liefhebbers minder populair.....

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Waarde HF310

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 30-01-2020, 12:22 (1567 dagen geleden) @ Nevile Wilder

Vraag is wat zou je er zelf voor geven.
Is altijd lastig prijzen.

Je kunt je ook afvragen wil ik zelf dergelijke bedragen betalen als ik iets zoek bij een bedrag wat je in je hoofd hebt.

Waarde HF310

door Hersteller @, Haarlem, 30-01-2020, 21:39 (1566 dagen geleden) @ Maurice

Het is technisch geen hoogstandje toen, het heeft veel nostalgische waarde voor een verzamelaar. Maar dan moet hij in nieuwstaat zijn. € 25,- ?

Waarde HF310

door Jan Bus @, Amersfoort, 04-02-2020, 00:08 (1562 dagen geleden) @ Hersteller

Brengt in losse onderdelen dan waarschijnlijk meer op.

Waarde HF310

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 04-02-2020, 03:32 (1562 dagen geleden) @ Jan Bus

Welke bijzonder onderdelen zitten er dan in? Ik zag op het eerste gezicht geen speciaal gewilde dingen.

Bij een buizentoestel zou je bijvoorbeeld aan de trafo's kunnen denken, maar zelfs die zijn in de gangbare kitjes niet echt heel speciaal.

powered by my little forum