FM luisteren via Ziggo kabel. Ziggo trekt de stekker eruit? (Algemeen)

door Samro @, Sondel (Friesland), 02-02-2020, 20:17 (1544 dagen geleden)

Wie luistert er nog via de (Ziggo) kabel) FM? Nu verneem ik dat Ziggo de stekker eruit trekt nog dit jaar? Ik zou dit ontzettend jammer vinden. Ik heb nog wat prachtig mooie kwaliteits tuners in gebruik namelijk. Fantastische klank zonder enige ruis!

FM luisteren via Ziggo kabel. Ziggo trekt de stekker eruit?

door snameroc @, Etten Leur, 02-02-2020, 21:57 (1544 dagen geleden) @ Samro

Ik luister nog analoog fm via ziggo. Ook de analoge ziggo tv werkt hier nog maar die gaat stoppen.

Als ze fm ook uitzetten zou er geen reden meer zijn om niet op glasvezel over te stappen. Maar ik denk dat het zo een vaart niet loopt.

FM luisteren via Ziggo kabel. Ziggo trekt de stekker eruit?

door Samro @, Sondel (Friesland), 02-02-2020, 22:49 (1544 dagen geleden) @ snameroc

Analoge tv van Ziggo is hier ook nog wel maar maken we geen gebruik meer van. Led tv is veel beter beeld. Maar analoge fm via Ziggo kabel is geweldig! Fijn dat er nog meer zijn die nog naar de analoge kabel van Ziggo Radio FM luisteren. Hoop dat het nog lang mag blijven. :)

FM luisteren via Ziggo kabel. Ziggo trekt de stekker eruit?

door soundman2 @, Wouw, 02-02-2020, 23:21 (1544 dagen geleden) @ Samro

Analoge tv van Ziggo is hier ook nog wel maar maken we geen gebruik meer van. Led tv is veel beter beeld.

Digitaal is beter, omdat het een grotere bandbreedte toelaat als analoge TV (ca 6MHz)
Het een staat los van het ander.
Een Led tv hoeft persé niet alleen digitaal te zijn.
Er zijn gewoon twee ontvangmogelijkheden, waarbij in het ene geval een analoog uitgezonden signaal geschikt gemaakt voor weergave in het andere geval komt het signaal digitaal binnen , waarna het via een andere decodeermode op hetzelfde scherm wordt weergegeven.
Globaal is elke TV in te delen in twee stukken, het ontvangstgedeelte en het display.

FM luisteren via Ziggo kabel. Ziggo trekt de stekker eruit?

door soundman2 @, Wouw, 02-02-2020, 23:26 (1544 dagen geleden) @ Samro

Wie luistert er nog via de (Ziggo) kabel) FM?

Heel veel luisteraars denk ik.
Ik heb al meer aangegeven dat overbodige Ziggokastjes,na aanschaf van een TV met een digitale tuner, liefst niet weggekiepert moeten worden. Meestal zit daar een audiouitgang op, die je weer kunt aansluiten op je stereo-installatie. Sommige kastjes hebben het leven gelaten. De oorzaak is in heel veel gevallen wat defecte elcootjes in de voeding. Door bijna elke hobbyist te herstellen.

FM luisteren via Ziggo kabel. Ziggo trekt de stekker eruit?

door snameroc @, Etten Leur, 03-02-2020, 06:32 (1543 dagen geleden) @ soundman2

Dat is allemaal wel bekend van de dvb c tuners daarnaast heb ik een dab+ en een internet tuner maar de fm van ziggo klinkt gewoon het mooiste. En natuurlijk heb ik veel meer fm tuners dan andere. Toevallig is bij een kennis van mij een ziggo monteur geweest omdat er storing op zijn tv voordeed. Een keer per 5 minuten waren er artifarcs op de b en o tv. De monteur heeft de cai wcd vervangen waarmee de beeldproblemen opgelost waren. Dat de nieuwewcd geen radio uitgang had terwijl de aanwezige stereo onder de tv stond had de ziggo monteur geen boodschap aan, daar waren andere oplossing voor volgens de monteur fm was uit de tijd volgens hem.

FM luisteren via Ziggo kabel. Ziggo trekt de stekker eruit?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 03-02-2020, 13:22 (1543 dagen geleden) @ snameroc

Ik mag hopen dat je een klacht hebt ingediend bij Ziggo?

Ze huren soms externe monteurs in, en ze zijn echt niet blij als die zulke geintjes uithalen. Ook een eigen monteur mag dat volgens mij niet zomaar doen.

powered by my little forum