Marktplaats (Toestel of techniek)

door Pim @, 04-02-2020, 17:49 (1535 dagen geleden)

Beste Leden,
Dit kwam ik tegen via een andere site, toch maar even gedeeld.
Groet,
Pim
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/buizenversterkers/m1510800629-micafil-trafo-wikkelm...

Marktplaats

door soundman2 @, Wouw, 04-02-2020, 18:19 (1535 dagen geleden) @ Pim

Ik ken de machine niet, maar zie geen geleider om de draad windingen netjes naast elkaar te leggen. Wild wikkelen wordt vaak gedaan, maar vanaf een paar tienden is de kans op windingsluiting best groot.

Marktplaats

door Jac Janssen @, Eindhoven, 04-02-2020, 18:44 (1535 dagen geleden) @ soundman2

[image]

Marktplaats

door soundman2 @, Wouw, 04-02-2020, 19:02 (1535 dagen geleden) @ Jac Janssen

Dat zal hem wel zijn, ik zie alleen nog niet hoe de links/rechtsbeweging gaat.

Marktplaats

door Jac Janssen @, Eindhoven, 04-02-2020, 19:11 (1535 dagen geleden) @ soundman2

Henk,

Dat zit in het mechaniek bovenin de foto.

Hier zie je het een stuk naar links gegaan (slechte foto, maar beter dan niks):

[image]

Jac

Marktplaats

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 04-02-2020, 21:49 (1535 dagen geleden) @ Pim

Als mensen geen enkel belang bij hebben op geen enkele manier of bij vragen
naar toestellen of zoeken,
heb ik er een bloedhekel aan als mensen gaan wijzen op biedings artikelen.

Bedoel soms is het ook de lol een item te bemachtigen als er geen 4000 man mee bieden.

Snapt u.
Nu heb ik geen belang bij deze machine, maar
de lol van bieden op zaken in de hoop dat andere het niet opmerken
is deel van de sport.

Eddy zou denk ik je bijdrage zeer waarderen, NOT.

Snap dus totaal uw bijdrage niet
Tenzij u heden het ding bezit en dus Peter den B bent,
EN u opzoek bent naar de hoogste bieder.

Les 1
Bemoei je nooit ongevraagd met biedingen.
Zowel aan als verkoop.

Marktplaats

door Pim @, 05-02-2020, 11:12 (1534 dagen geleden) @ Maurice

Beste Maurice,

Mijn hemel, zie je wel vaker beren op de weg lopen?.
Groet,
Pim

Marktplaats

door soundman2 @, Wouw, 05-02-2020, 11:45 (1534 dagen geleden) @ Maurice

Maurice, een wikkelmachine die goed werkt voor deze prijs is natuurlijk een buitenkansje voor iemand die zich het wikkelen van trafo's eigen wil maken. Er zijn hobbies die duurder zijn. Verder kan ik me voorstellen dat mensen die wel eens met trafo's aan de gang zouden gaan als er wat voorbij komt, dat betaalbaar is. Je zou dan dagelijks op MP moeten kijken.
Ik kan me dus voorstellen dat iemand wijst op een vrij uniek stuk gereedschap op dit forum, tegen een hobbyprijs.
Zelf geef ik ook vaak op dit forum het advies om een trafo zelf te herwikkelen. Je hebt dan binnen een paar uurtjes een geschikte trafo, waar je anders wellicht jaren op moet wachten.

Marktplaats

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 05-02-2020, 22:17 (1534 dagen geleden) @ soundman2

Je begrijpt mijn punt niet helemaal.
Als er vragen zijn over zaken en iemand wijst op opties is dat geen enkel punt.

Hier betreft het uit het niets.

Tevens gaan we hier dan heel forum vol zetten met tips over te koop staande zaken?
Ongevraagde items en zaken die hier niet aan de orde zijn op moment?

Als mensen specifiek dingen zoeken kunnen ze vragen om mee te helpen.
Of zij zijn prima in staat zelf de bekende sites in de gaten te houden.

Dat bedoel ik.
Zal best door TS pim goed bedoeld zijn
maar je bemoeien bij biedingen zonder dat je partij bent vind ik ongepast.

Als je leuk aan bieden bent met wat mede geintesseerden zit je niet te wachten op figuren die belangeloos de rest van de wereld mede informeren. Waardoor je kans van 1:10 naar 1:500 gaan.

Zeker op Ebay is het al oorlog ivm die automatische biedingen die in de laatste 10de van sec. kunnen bieden.
Je maakt geen schijn van kans.
Ze weten zo hoe jouw hoogste bod is en kunnen er 1cent boven zitten op die wijze.

Daarom hoop je soms dat zaken onder de radar blijven bij n groot publiek.

Marktplaats

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 06-02-2020, 01:06 (1534 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Forumbeheer, 06-02-2020, 01:21

Tsja, dan moet ik me als beheerder maar even uitspreken...

Ik ben het met je eens dat het handig is om onder de radar te blijven, maar ik denk ook dat zulke wikkelmachines wel heel specifiek bij de doelgroep van het forum passen. Het attent maken van een kleine groep liefhebbers op zo'n kavel is niet hetzelfde als bemoeien met biedingen.

Ik wil niet zo rigoreus te werk gaan als bij de buizenburen. Verbieden betekent dat veel discussies niet meer zouden kunnen en dat dingen juist niet bij liefhebbers terechtkomen maar bij de oudijzerboer ofzo.

Bij andere buren zoals CO en mfbfreaks zorgt het eigenlijk nooit voor problemen. Het komt wel eens voor dat er dan 2 mensen tegelijk op af gaan, maar dat wordt dan ook wel weer onderling gecommuniceerd als ze het door hebben. Kwestie van netjes met elkaar omgaan en het de ander gunnen (de volgende keer heb je weer iets van hem nodig).

Ook de oorspronkelijke regels zoals opgesteld door Paul Brouwer zoals onder het kopje informatie te vinden, stellen geen verbod op het bespreken van elders geadverteerde kavels.

Ik denk dat het aanbrengen/bespreken enz. van de wat bijzonderder kavels gewoon moet kunnen, zolang het niet off-topic raakt of anderszins uit de hand loopt (de gewone regels die voor elk topic gelden). Het is ook niet de bedoeling om eigen aanbiedingen aan te prijzen of mensen attent te maken op heel gangbare aanbiedingen. Ook is het niet de bedoeling dat zulke posts een dagelijkse gewoonte worden, het forum moet wel leesbaar blijven.

Marktplaats

door Oldtimer @, Oegstgeest, 06-02-2020, 01:53 (1534 dagen geleden) @ Maurice

Maurice,

Helemaal mee eens. :)

Willem

powered by my little forum