Schema Philips L3X25T (Gezocht)

door pe1dpf ⌂ @, Oosterhout NB, 12-02-2020, 12:44 (1527 dagen geleden)

Ik ben op zoek naar het schema van deze draagbare radio.
Philips L3X25T
Een zoektocht op internet heeft tot nu toe niets opgeleverd.

Alvast bedankt

[image]

Schema Philips L3X25T

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 12-02-2020, 14:04 (1527 dagen geleden) @ pe1dpf

Ik ben op zoek naar het schema van deze draagbare radio.
Philips L3X25T
Een zoektocht op internet heeft tot nu toe niets opgeleverd.

Volgens RMorg is jouw toestel uit 1968. Nou is een type met een 5 erin meestal een tropen-uitvoering van een toestel voor de Europese markt, en daarvan is documentatie soms lastig te krijgen.
Ik zie dat er ook een L3X21T uit 1962 is die vrijwel hetzelfde eruit ziet, maar LG heeft. Kan heel goed zijn trouwens dat de tropenversie hiervan wat later is uitgekomen en tot in 1968 verkocht is.

Het kan je misschien helpen om een schema van de L3X21T te zoeken, vaak is de tropenversie toch vrijwel gelijk op de antenne- en oscillatorspoelen na. DocTSF, vaak heel uitgebreid over Philips portables, heeft de L3X21T wel, maar geen schema erbij.

Schema Philips L3X25T

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-02-2020, 14:18 (1527 dagen geleden) @ Gerard in Zeist
Gewijzigd door Maarten Bakker, 12-02-2020, 14:20

Het modeljaar zal wel 1962 zijn, maar sommige portables zijn inderdaad lang doorgeproduceerd. Mogelijk geen 1968, er staat niet voor niets een dubbel vraagteken achter.

Als ik naar de inwendige constructie kijk op rmorg, helaas alleen de printzijde zichtbaar, dan denk ik wel dat de schema's voor de L3X21T en L3X25T grotendeels uitwisselbaar zijn.

Schema Philips L3X25T

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 12-02-2020, 14:37 (1527 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Het modeljaar zal wel 1962 zijn, maar sommige portables zijn inderdaad lang doorgeproduceerd.

Zo is het, ik wilde onze vrienden van RMorg niet afvallen.
Het ontwerp van het toestel lijkt wel eerder uit de wat vroegere jaren zestig te komen.

Als ik naar de inwendige constructie kijk op rmorg, helaas alleen de printzijde zichtbaar, dan denk ik wel dat de schema's voor de L3X21T en L3X25T grotendeels uitwisselbaar zijn.

En de Stichting RAL zegt dat hij die heeft...
Een service doc is daar vijf piek, komt te goede aan het radioamateurisme.

Schema Philips L3X25T

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-02-2020, 14:46 (1527 dagen geleden) @ Gerard in Zeist
Gewijzigd door Maarten Bakker, 12-02-2020, 14:48

Het modeljaar zal wel 1962 zijn, maar sommige portables zijn inderdaad lang doorgeproduceerd.


Zo is het, ik wilde onze vrienden van RMorg niet afvallen.

Als vriend van rmorg ;) mag ik wel met een gerust hart zeggen dat je dat niet doet met zo'n opmerking. De betekenis van het dubbele vraagteken achter de datum, is dat de datum onzeker is en meer dan 1 jaar kan afwijken van de werkelijke situatie.

De eerste helft van de jaren '60 was sowieso vreemd qua portables. Somige waren gebaseerd op oude ontwerpen deels op chassis. Andere waren geheel op print. Er werd ook ingekocht. Oude voorraden werden mogelijk opgemaakt onder submerken nog tot in de tweede helft van de jaren '60. Enz.

Schema Philips L3X25T

door pe1dpf ⌂ @, Oosterhout NB, 13-02-2020, 08:14 (1526 dagen geleden) @ Gerard in Zeist

Het is inderdaad de tropen uitvoering met twee maal kortegolf en middengolf.
Ik zal eens bij stichting RAL gaan informeren voor het schema.
Het LF gedeelte werkt, als ik aan de volumeregelaar draai dan hoor ik het kraken van de potmeter.
Echter verder geen geluid, ook niet als ik de bandkeuze schakelaar bedien, geen kraakje niks.
Dus zou het waarschijnlijk ergens in het MF of detector circuit fout zitten.
Dan is een schema wel handig.
Anders maar eens de sporen volgen (backwards engineering) zo ingewikkeld kan het niet zijn.

Groeten,
René

Schema Philips L3X25T

door gbr @, 12-02-2020, 15:27 (1527 dagen geleden) @ pe1dpf

Hallo,

Hier zijn wat foto's van mijn L3X25T die MG, KG1 en KG2 heeft. Mijn exemplaar speelt op alle bereiken. Op de achterzijde is een antenne aanwezig die omhoog te klappen is. Heb helaas geen schema, René

[image]
[image]
[image]

powered by my little forum