ISE, het jaarlijkse" feestje" op de RAI (Algemeen)

door kris ⌂ @, Gent, België, 16-02-2020, 22:10 (1524 dagen geleden)
Gewijzigd door kris, 16-02-2020, 22:53

Wel, het grootste display, projector en aanverwanten feestje van de wereld zit er weer op.
Was de laatste keer in de RAI, want volgend jaar verhuist ISE naar Barcelona.

Voor wie er nooit geweest is. gaat door in quasi alle hallen en het is op de koppen lopen. Dit jaar wat minder, want er waren bijna geen Chinezen, en één grote fabrikant had vorige week om de virusreden noodgedwongen moeten afzeggen.

beeldje tijdens het opbouwen (aan de hoek van de Panasonic stand) :
[image]

foto's hieronder : het hexagonale scherm in het midden bestaat uit een zwart doek... Om daar door projectie toch beeld uit te krijgen moet je heel wat licht gebruiken.. in dit geval een 50.000 lumen projector. Je krijgt als beloning heel contrastrijk beeld met diep zwart, ook in een heldere omgeving :-)

[image]

Oja, het thema dit jaar was "E sports"...

[image]

ISE, het jaarlijkse" feestje" op de RAI

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-02-2020, 14:22 (1524 dagen geleden) @ kris

Indrukwekkend om te zien Kris.

Zijn fraaie grote schermen tegenwoordig en met een fijnere pitch ook zodat als de studiocamera te dicht naar het LED decor rijdt je geen lelijke moire krijgt, zie je soms bij kassa (BNN VARA) nog wel eens, daar moeten de jongens van NEP eens op letten.

Dankzij jouw was ik in 2018 op de IBC beurs aldaar die in september wordt gehouden, gaat die beurs ook naar Barcelona?

Onvoorstelbaar dat dergelijke beurzen bezocht vanuit de hele wereld in zo'n klein landje als de onze word gehouden. Zou je toch eerder verwachten in Las Vegas of ergens in Japan, ik doe maar een gooi.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

ISE, het jaarlijkse" feestje" op de RAI

door kris ⌂ @, Gent, België, 17-02-2020, 23:22 (1523 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door kris, 17-02-2020, 23:24

IBC blijft in Amsterdam.

ISE verhuis naar Barcelona, was jaren geleden al zo afgesproken. Denk dat de meesten daar niet rouwig om zijn. Kom je van de andere kant van de wereld en beland je hier in regen en wind of erger( schiphol dicht..). IBC zit daarvoor gunstig. begin september is het in Amsterdam niet te warm, noch te koud. Iedereen blij :-)

ISE, het jaarlijkse" feestje" op de RAI

door douwebakker @, Vledder, 17-02-2020, 17:51 (1524 dagen geleden) @ kris

Ik ga eigenlijk elk jaar, maar ben deze keer bewust niet gegaan vanwege het corona virus.
Douwe

ISE, het jaarlijkse" feestje" op de RAI

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-02-2020, 18:34 (1524 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door Hans van Kampen, 17-02-2020, 18:36

Om nog even terug te komen is de projectietechniek toch enorm vooruit gegaan hiermee. Projecteren op een zwart doek, wat een verbluffend contrastrijk beeld op dat hexagonale scherm en 50 000 lumen lichtsterkte is niet niks. Dat was altijd het zwakke punt van projectie dat je zwart nooit zwarter kunt krijgen dan het wit van het doek en nu projecteren op zwart doek zou je wit nooit witter kunnen krijgen dan het zwart van het doek....denk je dan maar als ik jouw foto zo bekijk van die opstelling, fraai hoor.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

ISE, het jaarlijkse" feestje" op de RAI

door Roland Huisman @, Zwolle, 17-02-2020, 18:45 (1524 dagen geleden) @ kris

Wat een verschil als je dan terug denkt aan de Firato.
De laatste was toch ook alweer 22 jaar geleden...

Ik zou best weer eens een Firato mee willen maken :-D

Groeten, Roland

ISE, het jaarlijkse" feestje" op de RAI

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-02-2020, 20:35 (1524 dagen geleden) @ Roland Huisman

Ja, dat was een mooie consumenten elektronicabeurs uit de tijden van weleer. De beurs van Kris was niet voor consumenten zoals je weet maar doet wel wat aan de firato denken Idd.

De laatste keer, ik dacht in 1996 was er nog een uitgeklede versie van de firato onder de naam emotion alleen in de Europahal met low budget stands maar flopte meteen al.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

ISE, het jaarlijkse" feestje" op de RAI

door franc @, Loosbroek, 18-02-2020, 11:02 (1523 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Helaas is de Firato idd allang terziele.

Ben er voor de eerste keer in ‘76 geweest als excursie vanuit school.
Ik keek en hoorde mijn ogen-oren uit bij oa al die groene en blauwe verlichte receivers die er stonden opgesteld.
Ja, een dag was echt te kort!
En die talloze demo’s met de MFB boxen.
Ik vond de Firato tot ‘84 erg geweldig, daarna werd het wat minder.
Het werd met de demo’s meer het maken van indruk met geweld uit de speakers dan het daadwerkelijke luisteren.
En de melkpakken rage ontpopte zich!

Groet Frank

ISE, het jaarlijkse" feestje" op de RAI

door Hans van Kampen @, Voorhout, 18-02-2020, 17:47 (1523 dagen geleden) @ franc
Gewijzigd door Hans van Kampen, 18-02-2020, 17:49

Mijn eerste Firatobezoek was 1974 en vond het indrukwekkend voor in de Europahal de stand van SONY (sorry Kris:-D ) met die enorme videowall vol met trinitron beeldschermen (uiteraard CRT toen nog) en al die beeldschermen, ik schat 16 beeldschermen breed X 14 beeldschermen hoog die tezamen één beeld vormde.

En sjef van Oekel (Dolf Brouwers) zag ik daar in levende lijve. en ben op de stand van radio Veronica nog geïnterviewd (live op de radio was ik) wat ik er van vond dat radio Veronica uit de lucht moest, ik wou dat ik dat fragment kon vinden.

Het eerste televisiespelletje PONG waarmee je kon tennissen op tv. Één whallala die grote indruk op me maakte en sindsdien was ik er ieder jaar meerdere dagen per beurs te vinden want de vele live radio en vooral ook tv uitzendingen vond ik geweldig zoals tv opname’s meemaken of live uitzendingen vanuit de west hal waar een complete tv studio was ingericht met tribune, ik heb daar o.a. Freddy Breck zien optreden voor een KRO muziek programma, eveneens in 1974. Buiten stond een complete televisie reportagetrein van toen nog de NOS met straalwagen van de PTT.

Ach, ik kan wel doorgaan, wat een tijden.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

ISE, het jaarlijkse" feestje" op de RAI

door Roland Huisman @, Zwolle, 19-02-2020, 22:54 (1521 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ach, ik kan wel doorgaan, wat een tijden.

;-)

Hoi Hans,

Ja dat moet prachtig zijn geweest. Helemaal in de vroege tijden.
Wat een mooie nieuwe ontwikkelingen waren er toen!

Waar zou je nu zo'n beurs nou nog mee moeten vullen...?

Veel apparatuur is tegenwoordig 13 in een dozijn. De grootste stappen
lijken tegenwoordig meer in software gemaakt te worden. Och en een paar
pixels er bij en nog grotere schermen.

En op audio lijken we er de laatste jaren alleen maar op achteruit
te gaan ipv vooruit... 't zal wel aan mij liggen...

Zo staat muziek niet meer op een plaat CD of tape, nee dat streamen we massaal.
Dus een technisch hoogstandje met mooie mechanische loopwerken hebben we
ook al niet meer nodig.

Best jammer. Is de tijdmachine al klaar? Ik zou best eens 50 terug in de
tijd willen om op zo'n beurs te kijken :-D

Groeten, Roland

ISE, het jaarlijkse" feestje" op de RAI

door Sietze Osinga @, Koekange, 20-02-2020, 12:02 (1521 dagen geleden) @ Roland Huisman

En niet alleen voor de Firato.!
Gr,
Sietze.

powered by my little forum