beeldbuisje stuk ? (Toestel of techniek)

door rvh @, 's-Gravenhage, 19-03-2020, 18:34 (1498 dagen geleden)

Denk dat het blauwe licht niet echt de bedoeling is wie heeft er evt nog 1 of slooptoestel waarvan her buisje goed is .gr ruud [image][image][image][image]

beeldbuisje stuk ?

door Hans van Kampen @, Voorhout, 19-03-2020, 21:27 (1498 dagen geleden) @ rvh

Zo, ook aan de mini tv-tjes Ruud?

Op de beurs in Emmen stond zo’n toestelletje voor 10 Euro. Het blauwe licht lijkt me niet goed bij het kanon van het buisje. Ik had het ooit in een vidicon van een PHILIPS z/w camera en buis was echt kaduk, de camera heb ik niet meer.

Wellicht op een volgende beurs na deze coronacrisis staat de verkoper weer met dat toestelletje als hij niet is verkocht. Een los buisje zal niet meevallen, je kan eens op eBay zoeken maar dan betaal je de hoofdprijs:-(

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

beeldbuisje stuk ?

door henkk56 @, 19-03-2020, 22:23 (1498 dagen geleden) @ Hans van Kampen

In dit geval zal ook de electronica om de buis beschadigd zijn en heeft het wisselen van de buis geen zin.

Henk

beeldbuisje stuk ?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-03-2020, 01:01 (1498 dagen geleden) @ henkk56

Waarom? Het kan toch gewoon een luchttrekker zijn?

beeldbuisje stuk ?

door rvh @, 's-Gravenhage, 20-03-2020, 07:59 (1497 dagen geleden) @ Hans van Kampen

hoi hans kon het niet laten was goedkoop via mp maar met rede blijkt nu .

beeldbuisje stuk ?

door rvh @, 's-Gravenhage, 20-03-2020, 08:00 (1497 dagen geleden) @ rvh

als iemand iets heeft hoor ik het wel gr

beeldbuisje stuk ?

door Hans van Kampen @, Voorhout, 20-03-2020, 18:14 (1497 dagen geleden) @ rvh

Heel vervelend dat er niet eerlijk bij wordt vermeld defect dus lage prijs. Dan kan je zelf de keuze maken. Op ebay staat er altijd eerlijk FOR PARTS OR REPAIR maarja ebay is bepaald geen MP.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

beeldbuisje stuk ?

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-03-2020, 20:53 (1497 dagen geleden) @ rvh

Heb je toch leuk weer wat te zoeken.

Soms vind ik de zoektocht leuker.
Het maakt bv voor mij een toestel waardevoller, ivm tijd en energie die er ingestoken is.

Zoek eerst eens apparaten op waar dat buisje in gebruikt is.
Dat zoekt makkelijker.

Maar denk zelfs dat als de afmetingen kloppen je ook al een heel eind bent.
Afbuig spoel over zetten daar dat belangrijk is om jouw schakeling werkend te houden.
Buis bennetjes even controleren of allemaal overeen komt en gaan met ding.

beeldbuisje stuk ?

door Hans van Kampen @, Voorhout, 20-03-2020, 21:42 (1497 dagen geleden) @ Maurice

Is inderdaad een uitdaging.

Ik heb in mijn grote micro tv collectie o.a. een PANASONIC CT-101 micro color television, het kleinste kleuren tv’tje ter wereld met 3.5 cm. schaduwmasker beeldbuisje en 3 kanonnen dus geen indextron in werkende nieuwstaat en ik heb er nog een dus twee stuks.

De andere met manco. Geen beeld wel geluid maar ook wel hoogspanning! 3 kathodes gloeien op. Er is inmiddels een service manual onderweg uit de states en gaan we gewoon even kijken wat er aan mankeerd. Oh, ja, wel geluid maar volume laat zich weer niet regelen met volumepot.

Leuk klusje.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Fototje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 20-03-2020, 22:11 (1497 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hier de ingewanden van dat micro kleuren tv-tje. De beeldbuis is losgekoppeld hier op de foto van de voet voor eerdere meting.

[image]

--
Hans van Kampen

Fototje

door Marinus J @, 21-03-2020, 18:26 (1496 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hallo Hans, volgens mij is dit een zw/w beeldbuisje.
Volgens mij heb zoiets nog wel ergens liggen.
Zitten in zoekers van broadcast camera's.
Volgens mij zit zoiets in jou HLV 55.

Gr. René D.

Fototje

door kris ⌂ @, Gent, België, 21-03-2020, 20:29 (1496 dagen geleden) @ Marinus J

Hallo Hans, volgens mij is dit een zw/w beeldbuisje.


Gr. René D.

vergeet het . :-)


dit is ,ter illustratie, het kleinste driekannonen deltabeeldbuisje ter wereld. En het is niet eens defect.


De CT01 komt uit het tijdperk dat alle fabrikanten elkaar probeerden te overtroeven door iets zo klein mogelijk te maken. zowel in onderdelen (denk aan kleinste speaker)als compleet afgewerkte producten.

In die periode heeft Panasonic ook het kleinste kopieertoestel ter wereld gemaakt. (was kleiner dan een pakje sigaretten ) Helaas, Niks meer van terug te vinden op het net..

Fototje

door Marinus J @, 26-03-2020, 14:00 (1491 dagen geleden) @ kris

Hallo Kris, bedoelde jij de LCD Colour tv TC-L1G

Gr. René D.

Fototje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 26-03-2020, 17:20 (1491 dagen geleden) @ Marinus J

Kris bedoeld dit kleine 3.5cm. CRT kleuren tv-tje van PANASONIC de CT-101.

[image]
Uit mijn collectie.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Fototje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 21-03-2020, 20:52 (1496 dagen geleden) @ Marinus J
Gewijzigd door Hans van Kampen, 21-03-2020, 20:59

Hallo René,

Even goed de threath volgen.

Het gaat om een zwart-wit beeldbuisje van Ruud, (de topic starter) niet van mij.

Wat ik op de foto toon is een defect kleurentoestelletje waarvoor ik een schema besteld heb naar aanleiding van Maurice zijn opmerking dat het altijd wel te repareren is, in dit geval vergelijkbaar toestelletje met zelfde beeldbuisje over zetten. Er is geen enkele camera vieuwfinder met een dergelijk toch wel veel te groot beeldbuisje.

Niettemin dank voor je aanbod maar als het een vieuwfinder buisje is zal hij zeker te klein zijn.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

beeldbuisje stuk ?

door soundman2 @, Wouw, 21-03-2020, 21:23 (1496 dagen geleden) @ rvh

Is het een optie om er een LCD in te zetten? Er zijn kleine schermpjes voor bewakingsmonitoren etc. Ze hebben een ingang voor (C)VBS. In principe hoef je alleen 12 volt en video toe te voeren.

beeldbuisje stuk ?

door Hans van Kampen @, Voorhout, 21-03-2020, 21:39 (1496 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Hans van Kampen, 21-03-2020, 21:41

He, getsie Henk;-) het toestelletje zal niet gebruikt worden er functioneel op te kijken maar meer als verzamelobject die origineel moet blijven, in dit geval dan maar met defecte buis.

Met LCD kan je er natuurlijk wel meteen een kleurentoestelletje van maken de elektronica van Ruud zijn SANYO toestelletje buiten werking latend. Zo heb ik een CITIZEN kleurentoestelletje met LCD schermpje waar je nog echt recht op moet kijken, die zou je kunnen inbouwen in Ruud zijn toestelletje, getsie nee, toch niet, niet doen. Origineel laten.

Is ook de enige vreemde eend in de bijt in mijn CRT collectie, heb ik ooit gekregen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

beeldbuisje stuk ?

door soundman2 @, Wouw, 23-03-2020, 18:30 (1494 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Nadat ik hetartikeltje geschreven had, merkte ik dat het om een tv'tje ging. De foto was wat wazig en ik had het idee, dat het om een antenne analyzer ging. Die apparaten zijn weer zeldzamer als tv's. Evenwel worden de analoge types na de digitalisering van de TV netten ook waardeloos.

beeldbuisje stuk ?

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 22-03-2020, 11:27 (1495 dagen geleden) @ rvh

Ik moest even zoeken naar welk toestel ook dergelijke lucht fout had.
De Vidicon camera Sony CE3250CE.

Was ook zoals te zien vol blauw licht.
Ander buisje er in en flop beeld.
[image]

beeldbuisje stuk ?

door Hans van Kampen @, Voorhout, 22-03-2020, 14:51 (1495 dagen geleden) @ Maurice

Ik had het bij een z/w cctv camera van Philips.

Heb de camera niet meer, destijds weg gedaan maar niet om die reden, nu denk ik had ik hem maar, past mooi bij overige camera collectie.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum