Philips F6216 tip toetsen (Algemeen)

door Johan TEAC @, Steenbergen, 18-06-2020, 12:36 (1380 dagen geleden)

Hoi Allen

ik heb een philips cassettedeck met het volgende probleem
er zit een muziekstuk keuze functie op met 18 tiptoetsjes
de shakel elementjes zijn uiteraard philips rubber van gedaante veranderd .zo hard als beton.
ben al aan het zoeken geweest maar nog niets gevonden als vervanger

het zijn drukknopjes die oplichten.

iemand een idee waar die dingen mee te vervangen

de elementjes zijn 4.8 mm diameter 3mm hoog en het terugveer gedeelte zit in het midden als een cone.
de buiten ring zorgt voor het contact.

wie heeft een idee

MVG Johan

Philips F6216 tip toetsen

door Goldline @, Oranjedorp, 18-06-2020, 14:53 (1380 dagen geleden) @ Johan TEAC

Kan je geleidende rubber dopjes knippen uit een matje van een afstandsbediening ?

--
Cees PA1DBA

Philips F6216 tip toetsen

door Johan TEAC @, Steenbergen, 18-06-2020, 16:20 (1380 dagen geleden) @ Goldline

misschien wel als die breed genoeg zijn.

ik zit iets te verzinnen om veerkracht terug te krijgen.
de originele zit de veerkracht in het midden. en de buitenkant maakt contact.
bij een afstand bediening is het midden meestal contact en de buitenkant zit het veer mechanisme.

als het midden contact groot genoeg is haalt die de contacten misschine wel en naast de contacten is er nog een klein stukje plastic waar het veer mechanisme op kan rusten

Philips F6216 tip toetsen

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 18-06-2020, 16:44 (1380 dagen geleden) @ Johan TEAC

Er is geleidende elastomeer te koop wat vooral voor EMC afscherming (afdichting) word gebruikt, misschien is dit bruikbaar.
Google weet vast wel waar te koop.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

Philips F6216 tip toetsen

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 19-06-2020, 11:26 (1379 dagen geleden) @ Johan TEAC

Ken dat van de Sony Beta C7.
Ook daar verhard het rubber
en 1x drukken breekt rubber en
is klaar.

Gewoon zoeken.
Internet staat vol schakelaars.
Vast wel iets wat past.

Maar geef eens duidelijke foto.s.
Maten er bij incl pen afstanden

En de contectie van Led en contact pennen.

Heb geen glazen bol.

Philips F6216 tip toetsen

door Johan TEAC @, Steenbergen, 21-06-2020, 18:07 (1377 dagen geleden) @ Maurice

Ik heb veertjes besteld die de schakelaar gaan laten veren.
dan wat aluminium folie plakken waar de contacten zitten met wat dubbelzijdig tape en maar eens kijken wat dat doet.

als dat werk wil ik wat van die tape bestellen waar anton het over heeft om het wat netter te maken.

veertjes zijn alleen nog niet binnen

MVG Johan

Wordt vervolgd

Philips F6216 tip toetsen

door Johan TEAC @, Steenbergen, 21-06-2020, 18:22 (1377 dagen geleden) @ Maurice

[image]

dit is even een snelle schets foto komt nog de machine staat even terug in elkaar IVM het wachten op de veertjes

MVG Johan

powered by my little forum