mediaspeler voor 14GR1220 (Gezocht)

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 17-07-2020, 15:09 (1350 dagen geleden)

Ik ben op zoek naar een simpele manier om films etc van USB-memorysticks of SD-kaartjes af te spelen op een TV die alleen een coax-antenne ingang heeft?
Wellicht kan het met een raspberry-pi en daarachter een modulator uit een oude videorecorder, maar bestaat er ook een kant-en-klare (plug&play) oplossing?

mediaspeler voor 14GR1220

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-07-2020, 15:47 (1350 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Er zijn wel kant-en-klare losse modulatorkastjes, maar of er nog moderne mediaspelers met een ingebouwde modulator zijn, betwijfel ik. Oude HTPC's hadden het soms wel, maar dan praat je over het XP- of Vistatijdperk dus dan moet je er maar net Linux ofzo op aan de praat zien te krijgen om nog moderne mediaformaten te ondersteunen. Waar je dan vervolgens processorkracht voor tekort komt om van HD omlaag te schalen.

Ik weet dat er op oude IPTV-ontvangers ook Linux liep dus misschien is daar nog eer aan te behalen al verwacht ik dat die hardware extreem krap op maat gemaakt is.

mediaspeler voor 14GR1220

door Arjen @, 17-07-2020, 20:44 (1350 dagen geleden) @ Jeroen Visser

@Jeroen:
Wellicht is een goobay kastje handig.
Ik gebruik het in combinatie met een blueray speler.
Veel sucses met de leuke tv.
[image]

mediaspeler voor 14GR1220

door Erik @, 18-07-2020, 10:08 (1350 dagen geleden) @ Arjen
Gewijzigd door Erik, 18-07-2020, 10:21

Ik denk dat de modulator hier het kleinste probleem is, hiervoor zijn talloze oplossingen.:-)
Voor mijn TV`s gebruik ik meestal een zelfbouw modulator: https://nfor.nl/radioforumservice/index.php?p=artikelen&sub=artikel-vhf-pll

Een bruikbaar videosignaal is wat lastiger, het moet 4:3 beeldformaat zijn (je wilt geen zwarte balken op je oude TV).
Mijn oplossing, was een oude media speler van de kringloop
ik kan de AC-Ryan mediaspeler aanbevelen, deze heeft een optie waarbij het beeld vrij aangepast kan worden in breedte en hoogte (wegwerken zwarte balken)
En heeft naast de HDMI ook een gewone scart video uitgang (down scalen HD video naar SD video doet hij prima)

Voor rond de 20-30 euro is deze mediaspeler ook wel op marktplaats te vinden

Het draait nu wat passende filmpjes van Youtube die op een sd kaartje gezet zijn.
Deze site is wat fuzzy, maar werkt wel perfect daarvoor: https://www.tubeoffline.com/download-OnLine-videos.php

[image]

powered by my little forum