Figuurtje op desktop (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 13-08-2020, 21:19 (1350 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 13-08-2020, 21:26

Wat is dit figuurtje?
Het staat op o.m. mijn desktop en kan daar verder niets mee. Ook op de andere schermen staat het op dezelfde plaats. Is het scherm wit, dan is het figuurtje zwart. Waarschijnlijk is het na een reboot weg, maar waar komt het vandaan?
[image]
[image]

Figuurtje op desktop

door Timo @, 13-08-2020, 21:59 (1350 dagen geleden) @ soundman2

Het enige wat mij te binnen schiet, is het programma Paint.
een afbeelding in Paint openen, dan de knop selecteren, dan rechthoekige selectie , en dan met je muis in deze selectie gaan staan.
Je ziet dan precies dit figuurtje.

m.i. heeft het met je muis te maken.

mvg Timo

Figuurtje op desktop

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 13-08-2020, 23:50 (1350 dagen geleden) @ soundman2

Het is de cursor die je krijgt als je een venster wilt verplaatsen of van formaat wijzigen. Klik maar eens linksboven in een titelbalk en daarna op het betreffende menu.

Kennelijk is de cursor de weg kwijt. Misschien krijg je hem op deze manier zelfs wel terug.

Figuurtje op desktop

door soundman2 @, Wouw, 14-08-2020, 13:54 (1349 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Maarten, ik krijg het niet gereproduceerd. Het kan zijn dat ik je uitleg niet goed volg.
Na een reboot is het in elk geval weg. Ik had overigens een normale muiscursor en alles werkte zonder haperen.
eenmaal, toen ik het voor het eerst opmerkte kreeg je het wachtcirkeltje van windows als de muiscursor er op stond. Ik zag echter niets gebeuren.
Ik weet helaas meer niet dan wel van computers. Wie wel?

Figuurtje op desktop

door Verdicom ⌂ @, Maarssen, 14-08-2020, 14:20 (1349 dagen geleden) @ soundman2

Een plaatje gemaakt op 13-8-2020 met IrfanView.
Mogelijk een thumbnail (miniatuurtje).
Stond tijdelijk in het geheugen en middels een tussentijdse kopieer- of plak-aktie op je scherm terecht gekomen
Han

Figuurtje op desktop

door soundman2 @, Wouw, 14-08-2020, 20:01 (1349 dagen geleden) @ Verdicom

Die plaatjes zijn gemaakt nadat het figuurtje een plaatsje had ingenomen.

powered by my little forum