Mastodont (Algemeen)

door g-rely @, Lelystad, 18-08-2020, 20:21 (1350 dagen geleden)

Ik wil mijn nieuwe aanwinst tonen. Zo'n grote transistor radio had ik nog nooit gezien.
Het betreft een Sharp VZ-2000. Door zijn afmetingen en gewicht een echte ghetto-blaster.
Het is een lelijk ding, maar doordat deze best zeldzaam is vind ik 'm toch aantrekkelijk. De geluidsweergave is prachtig, de cassette speler doet het prima zonder janken, alleen de platenspeler doet het niet, ik vermoed dat de platte snaar stuk is. Die bekijk ik op een later tijdstip.
Op de foto zie je op de voorgrond ter vergelijking een kleine Philips transistor radio.
Groet, Gerard

[image]

Mastodont

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 19-08-2020, 11:15 (1349 dagen geleden) @ g-rely

Ik wil mijn nieuwe aanwinst tonen.

En volkomen terecht, een Mastodont om mee te pronken.
Alleen word ik nu vreselijk nieuwsgierig naar hoe het er van alle kanten uitziet en wat het doet. Ga je er nog meer over posten en meer foto's laten zien? Waar ik al benieuwd naar ben:
- Kunnen er elpee's in of alleen singles? Kan hij platen spelen tijdens het lopen?
- Kan je de boxen afnemen en uit elkaar zetten?
- Hoeveel batterijen mogen erin? Uitgangsvermogen?
- Zitten er meerdere KG banden op?

Mastodont

door Sietze Osinga @, Koekange, 19-08-2020, 11:15 (1349 dagen geleden) @ g-rely

Inderdaad een indrukwekkend apparaat! Wees er zuinig op.Of het lukken wil om de platenspeler weer in orde te maken horen we graag.Veel kijk/en luisterplezier ermee.
Groeten,
Sietze.

Mastodont

door Marinus J @, 19-08-2020, 11:55 (1349 dagen geleden) @ g-rely

Volgens een filmpje op you-tube kunnen er lp's in.

Gr. René D.

Mastodont

door g-rely @, Lelystad, 19-08-2020, 12:29 (1349 dagen geleden) @ Marinus J

Inderdaad, er kunnen 33 en 45 toeren platen in, en hij speelt beide kanten af zonder de plaat om te draaien + repeat.
De speakers kunnen er niet af.
Groet, Gerard

Mastodont

door henkk56 @, 20-08-2020, 07:51 (1348 dagen geleden) @ g-rely

[image]

Deze is ook waanzinnig :-) :m:
Met remote control.

Henk

powered by my little forum