K.A.R. markt Bladel (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 06-09-2020, 15:10 (1325 dagen geleden)

Hallo forumlezers,

Vandaag naar de Kempische Amateur Radioclub (K.A.R.) geweest die op een buiten terrein coronaproof werd gehouden en was voor mij sinds Deventer eerste zaterdag in maart weer de eerste markt die ik bezocht, ik had er wel een eindje rijden voor over en nam naast enkele onderdelen ook onderstaand mee voor een leuk prijsje.

Een monitor/camera combi voor het gebruik van beeld overdracht via de telefoonlijn om te zien met wie je belt, leuk vintage en daarnaast geheel in mijn verzameling passend een miniscoopje met een 30mm. diameter pijpje waarvan ik nog niet weet of het een transistor of buizen scoopje is, kreeg kast 123 niet even open.

[image]

Het was uitstekend weer, droog met een lekker zonnetje waarbij ook nog op terras gezeten met de 1.5 mtr. afstand wat geen probleem was en daarbij enkele gesproken te hebben, leuk dagje.

Zomaar.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Foto binnenkant scoopje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 06-09-2020, 15:23 (1325 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Hans van Kampen, 06-09-2020, 15:52

Hoort hier wel niet thuis maar is een buizenscoopje, naast de CRT nog 3 pitten.

[image]

--
Hans van Kampen

Foto binnenkant scoopje

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 06-09-2020, 16:00 (1325 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Erg leuk Hans! Volgens mij heb ik je zien lopen, maar er zat een rij tussen. Tegen de tijd dat ik aangekomen was op de plaats waar ik je had gezien was jij weer ergens anders......

Maar leuke beurs en uitstekend coronaproof. Ik hab een doosje buizen uit gekocht, eind jaren '20, begin '30. En nog wat kabeltjes met een kleine jackplug eraan, 1 euro per stuk, nieuw! Meestal bestel ik ze bij Conrad, maar dan betaal ik toch echt veel meer.....

Was erg leuk en ook nog eens perfect weer!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Foto binnenkant scoopje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 06-09-2020, 19:01 (1325 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Ik was wel weer eens toe aan een dergelijke markt Leo, mede omdat je ook weer eens bekenden ziet en terloops toch weer wat aardigs mee neemt zoals ik met dat kleine scoopje en die videofoon, althans het beeld gedeelte.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Foto binnenkant video combi

door Hans van Kampen @, Voorhout, 06-09-2020, 15:57 (1325 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hier het binnen leven van de monitor/ camera combi voor beeld overdracht via de telefoonlijn.

[image]

Camera nog geen CCD chip maar buis (vidicon) naast het beeldbuisje. De indrukwekkende chips op het board er onder zijn wel voor digitalisering van het beeld denk ik met een soort beeld geheugen.

Wie meer ervan weet mag het zeggen.

Nou ja, voor dat tientje nam ik hem toch maar mee.


;-)
Hans

--
Hans van Kampen

K.A.R. markt Bladel

door Bjorn Kusters @, 06-09-2020, 16:05 (1325 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hallo Hans,

Ik ik was daar , de eerste beurs die ik bezocht heb in 2,5 jaar tijd wegens omstandigheden.
Ik heb jou ook nog gezien een kraam verder dan waar ik stond.
Verder nog een aantal bekende gezichten gezien die ik in Driebergen altijd zag , en nog een aantal mensen die ik regelmatig zie op de clubavond van de Limburgse radiovrienden.
Ook ik heb uiteraard weer spullen meegenomen.
Een zelfbouw spiegelreflex camera nieuw in verpakking , eerste model buizen portable tv van Philips , en een box met 8” diskettes voor een mede forumlid.
Na de beurs in Bladel nog naar Valkenswaard gereden om een platenspeler op te halen.
De beurs deed me beetje denken aan Hoenderloo.
Ik vond het in ieder geval een geslaagde dag!

Gr Bjorn

K.A.R. markt Bladel

door Hans van Kampen @, Voorhout, 06-09-2020, 19:03 (1325 dagen geleden) @ Bjorn Kusters

Als ik geweten had Bjorn dat je ook zou komen had ik die EIKI geluidsfilm projector wel mee kunnen nemen maarja, volgende keer.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

K.A.R. markt Bladel

door Bjorn Kusters @, 06-09-2020, 20:15 (1325 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ik wilde gisteren hier nog vragen wie naar Bladel zou gaan.
Maar ook voor mij was het niet zeker dat ik zou gaan.
En de Eiki.....dat komt wel een keer.

Gr Bjorn

K.A.R. markt Bladel

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 06-09-2020, 19:17 (1325 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hans,

Leuke spulletjes weer.
Scoopje is een super klein ding. 30mm is niet veel.
Jammer de probes, niet in dozen gekeken?
Heel soms wordt van die schuren leeg gehaald en bij verkoop kun je dat dan missen
dat snoeren in lades of dozen liggen.

Ik was aan het klussen.

K.A.R. markt Bladel

door Hans van Kampen @, Voorhout, 06-09-2020, 19:33 (1325 dagen geleden) @ Maurice

Een probe zit erbij Maurice, alleen het netsnoer ontbreekt en is een speciale aansluiting aan scope met 2 platte pennen.

Inderdaad ontbreekt er nog wel eens wat aan bedrading wat erbij hoort.

Jij was aan het klussen? Ik had toevallig vandaag niets op het programma dus nam de moeite de afstand af te leggen en de markt te bezoeken. Was goed geregeld met een richting verkeer ook maar aan het einde van de markt kon je via het parkeerterrein zo weer de markt op voor nieuwe ronde want je mocht niet terug lopen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum