Printer probleem Canon PIXMA MX5350 (Computertechniek)

door hdegreeuw @, Andijk, 27-10-2020, 15:06 (1276 dagen geleden)

Printer probleem Canon PIXMA MX5350.

Wie kan mij vertellen wat/waar het misschien fout gaat
Gisteren druk met printen geweest, alles normaal uitgeprint.
Vanmorgen zou ik nog wat printen, geen letter op papier.
Geen printer storing in het display, inkt cartridge zijn vol.
Papier komt er uit zoals het er in is gegaan.
Als ik een kopie maak, scant hij het document en print het uit, alleen staat er niets op de kopie.
Als ik dus een scan maak gaat het buiten de computer om, het probleem zit dus in de printer zelf.

Zijn er misschien nog meer mogelijkheden om te kijken wat er voor een storing is?

Of is het einde verhaal


Hessel

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Marbel @, Hoorn N-H, 27-10-2020, 15:21 (1276 dagen geleden) @ hdegreeuw

printkop reiniging programma draaien, als er daarna weer wat op papier geprint wordt dan weet je het wel denk ik?
Na een lange printsessie wordt de kop erg heet, daarna raakt vaak de boel verstopt (indrogen)

succes, Bram

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 27-10-2020, 15:31 (1276 dagen geleden) @ hdegreeuw

Overweeg een laserprinter.
Zeker voor thuis gebruik met minder frequent printen heb je
nooit last van uitgedroogde koppen.

Is ook per print goedkoper als je per aantal prints en aanschaf.
Immers je hoeft niet steeds heel veel inkt te verspillen
met reinigingsprocedures welke mede ontwikkeld zijn om die leeg te krijgen.

Heb bv een samsung clp-310 klein compact kleuren.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door kris ⌂ @, Gent, België, 27-10-2020, 21:29 (1276 dagen geleden) @ Maurice

Overweeg een laserprinter.
Zeker voor thuis gebruik met minder frequent printen heb je
nooit last van uitgedroogde koppen.

Is ook per print goedkoper als je per aantal prints en aanschaf.
Immers je hoeft niet steeds heel veel inkt te verspillen


Je bent niet mee met je tijd, Maurice.

er zijn al enkele jaren inktjetprinters op de markt die goedkoper printen (per pagina) dan de goedkoopste Laserprinter.(en met gebruik van de originele inkt).
Voordeel van een inkjet blijft dat je er ook nog een keurige foto mee kan afdrukken, en die verkleuren niet meer, zoals ze 20 jaar geleden wel deden.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Marbel @, Hoorn N-H, 27-10-2020, 22:53 (1276 dagen geleden) @ kris

Na de Canon ellende heb ik begin dit jaar een HP aangeschaft met een abonnement systeem van HP voor de ORIGINELE patronen.

In de eerste instantie ging dit redelijk tot dat ik een handleiding ging printen, ik was gelijk door de (maand) pagina's heen en moest dik bij betalen per pagina.

Dit nam ik nog voor lief ware het niet dat ook bij deze printer (na een paar dagen stilstand) het reinigingsprogramma flink gebruikt moest worden, dus daar ging de inkt!!

Na 3 mnd heb ik deze een schop gegeven en er staat nu een kleuren laser printer, dan maar wat duurder maar hij doet ALTIJD wat IK wil!

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door kris ⌂ @, Gent, België, 28-10-2020, 00:24 (1276 dagen geleden) @ Marbel

Na de Canon ellende heb ik begin dit jaar een HP aangeschaft met een abonnement systeem van HP voor de ORIGINELE patronen.

dat was dan ook zowat het domste wat je kon doen... en ik had het dan ook niet over HP :-)

Mijn printertje heeft op een jaar tijd 5000 pagina's geprint (studerende dochter..) en over de 1000 foto's(hobby van madam). en ondanks dat in beide gevallen veel kleur gebruikt wordt is er maar om en bij de €70 originele inkt ingegaan. Denk niet dat het veel goedkoper kan.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 28-10-2020, 01:49 (1275 dagen geleden) @ kris

De hamvraag is natuurlijk welke printer jij hebt. Panasonic?

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door kris ⌂ @, Gent, België, 28-10-2020, 09:41 (1275 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door kris, 28-10-2020, 10:01

De hamvraag is natuurlijk welke printer jij hebt. Panasonic?

Nee :-) alhoewel het vermeldenswaardig is dat Panasonic de allereerste was met een laserprinter voor thuisgebruik, maar dat is 25 jaar geleden... (dat was een supercompact bookshelf modelletje)

De huidige printer is een Epson ecotank . Prijzen gaan van € 150 tot € 400 (ongeveer)in functie van je wensen


Dat zijn inkjetprinters, maar zonder cartridges. Zoals de modellenreeks aangeeft zijn het inkttanken. Die vul je bij vanuit een fles. (en die zijn echt niet duur). Hierdoor valt de inktkost tot enkele cent per pagina en toch mooie foto's...

Er zijn intussen wel wat reviews te vinden op youtube, en komt altijd op hetzefde neer: printkwaliteit is goed en inktkost is laag. negatief beoordeeld punt is de printsnelheid, maar aangezien ik geen drukkerij heb kan ik daar mee leven :-)


Ik begrijp niet goed waarom deze oplossing niet meer populariteit geniet. misschien klinkt Epson niet vertrouwd in de oren. blijft men hangen bij HP en Canon om dan hier te komen klagen :-D

overigens, voorgaande printer was een canon. die heeft het toch 10 jaar uitgehouden. nooit problemen mee gehad, maar inktkost was hoog, zoals iedereen wel weet.

Wat je bij ieder merk moeten mijden zijn de goedkoopste modellen van € +-60. (tenzij je maar één pagina per week print..)

PS: heb geen aandelen bij Epson !

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door snameroc @, Etten Leur, 28-10-2020, 17:20 (1275 dagen geleden) @ kris

Ik heb zo een epson uit het raam gegooid met volle inktanks omdat de printkop verstopt zat. Dus of die beter is dan canon of hp?

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door kris ⌂ @, Gent, België, 28-10-2020, 21:03 (1275 dagen geleden) @ snameroc

Ik heb zo een epson uit het raam gegooid met volle inktanks omdat de printkop verstopt zat. Dus of die beter is dan canon of hp?

Hoe oud was jouw printer? enig idee van het aantal pagina's dat hij gedaan had? En wat voor inkt heb je erin gedaan?

Daarvoor had ik een canon, die heeft het elf jaar uitgehouden, toen was ie echt op. Niet alle inktjets zijn dus per se slecht... Reden van overschakelde naar de Epson was het enorme verschil in prijs voor het inktverbruik.

Nu klaagt iedereen hier wel in dit topic, maar over welke prijsklasse printer heeft men het hier? de canon kostte destijds € 149, de Epson € 249.(inkt inbegrepen).

Je kan ook een printertje van € 60 kopen, maar vraag dat ding niet om 10.000 paginas te drukken, daar zijn ze niet voor gemaakt.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door snameroc @, Etten Leur, 28-10-2020, 21:45 (1275 dagen geleden) @ kris

Deze epson was minder dan 2 jaar en nog de eerste orginele inkt.
Het was alleen geel die verstopt was. Vorig jaar uit frustratie een nieuwe hp zwartwit laserjet van 400 euro gekocht.
Maar ook deze staat inmiddels op zolder met 3000 vel op de teller met de 2e lege tonorpatroon. Dan kost iedere afdruk toch nog 13 cent aan printer afschrijving en 5 cent aan tonor. Deze heeft de onhebbelijkheid dat bij een op de 25 afdrukken er iets mis gaat met de driver en krijg je tot de papier lade leeg is 1 letter op papier. Spanning eraf en weer erop en het is weer goed. Nu de 15 jaar oude hp 2300 van een nieuwe fixeer wals voorzien en een verse tonor cartridge en we kunnen er weer 5000 paginas tegen of tot dat er grote windows update komt dan moet je weer even stoeien omde universal driver terug te zetten. Mijn vrouw doet ongeveer 3000 afdrukken per jaar.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Goldline @, Oranjedorp, 27-10-2020, 21:45 (1276 dagen geleden) @ Maurice

Met een laserprinter lukt het niet een goed zwarte printplaatfilm af te drukken.
Daarvoor blijft de in het gebruik te dure HP inktjet in gebruik.

--
Cees PA1DBA

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door HM @, Hilversum, 29-10-2020, 14:26 (1274 dagen geleden) @ Goldline

waar druk je op af dan ?
En waar wil je de afdruk voor gebruiken ?

Heb daar met een LJ4050N geen enkel probleem mee.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 29-10-2020, 16:44 (1274 dagen geleden) @ HM

Je zult het wel weten, maar voor evt mee lezers.

Er bestaan speciale transparante sheets voor laser.
Stop je er "gewone" in , grote kans dat het een rommeltje wordt in die printer.

Tenminste de tijd dat ik met laser nog printen maakte op de HPII.
Die fuse rol wordt 180gr nl.

Plastic en 180gr wil nog wel eens problemen geven.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 29-10-2020, 18:09 (1274 dagen geleden) @ Maurice

De tekst van een 643WK was ernstig beschadigd en toen wat geknutseld met Photoshop.
Met een Hp laserjet 1200 een afdruk op een transparant en geplakt op het oude glas.
Dat gaat dus prima met een laserprinter.
Groet, Ben

[image]

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door HM @, Hilversum, 29-10-2020, 20:09 (1274 dagen geleden) @ Maurice

Ik gebruik zelf velletjes calque papier.
Voor belichten met een echte UV bak werkt dat prima.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 29-10-2020, 20:55 (1274 dagen geleden) @ HM

Ha ha, toch niet nog met de de rotering inkt pennen:-D
Div maten, klieren om ze aan de gang te krijgen.
Scherp mesje er bij om je fouten weg te krassen.
Heb de set nog samen met de calc papieren.

En waar is dat A4 teken tableau gebleven met schuivende liniaal.

Maar goed idee om dat door de laser te halen i.p.v. dat plastic.

Moet de TL lampen nog hebben ergens denk ik, bak is .......

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 30-10-2020, 08:22 (1273 dagen geleden) @ Maurice

En waar is dat A4 teken tableau gebleven met schuivende liniaal.

Dat heb ik nog liggen, geheel compleet in doos, van Rotring. Belangstelling?

[image]

Foto ter illustratie, maar deze is het.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 30-10-2020, 10:01 (1273 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Dit Rotring A3 bord heb ik ook nog onder handbereik.
Vaak gebruikt, maar tegenwoordig niet meer
Gebruik het eigenlijk niet meer.
Maar zonde om weg te gooien.
ruud
[image]

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 30-10-2020, 10:51 (1273 dagen geleden) @ Bapaktua

Dit Rotring A3 bord heb ik ook nog onder handbereik.
Vaak gebruikt, maar tegenwoordig niet meer
Gebruik het eigenlijk niet meer.
Maar zonde om weg te gooien.

Ik vind het ook zonde om weg te gooien, vandaar mijn aanbod. Als Maurice er belangstelling voor heeft mag hij het gratis ophalen.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 30-10-2020, 16:30 (1273 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Leo Bedankt voor aanbod,
Maar de mijne heb ik nooit weggegooid , denk ergens op de vliering moet deze liggen.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 30-10-2020, 16:40 (1273 dagen geleden) @ Maurice

Oh, je hebt hem nog?

Dat had ik even niet begrepen....

Nou ja, als er misschien iemand anders belangstelling heeft, hij mag gratis weg (of tegen verzendkosten).

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 30-10-2020, 19:23 (1273 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Nou ja, als er misschien iemand anders belangstelling heeft, hij mag gratis weg (of tegen verzendkosten).

Leo, ik heb er wel belangstelling voor en ik stuur je een mailtje.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 30-10-2020, 20:49 (1273 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Anton, hij is voor jou.

Mail ontvangen en beantwoord, we zien wel hoe hij bij jou terecht komt.

Groeten, Leo

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 27-10-2020, 15:32 (1276 dagen geleden) @ hdegreeuw

Kleredingen die inktprinters, heb zelf z/w laserprinter die het altijd doet.
Mijn volgende zal een kleuren laserprinter zijn.
Wat je kunt doen is het reinigingsprogramma.
(zie dat dit al is voorgesteld)

Of als dat niet helpt. (van internet gehaald)
Schakel de printer uit.
Houd de volgende knoppen 10 seconden ingedrukt.
(zorg dat je de “Aan” knop als laatste in drukt).
Black Photocopy button, Red cancel button, OK button, On/Off Button
Laat de “Aan” knop los.
Zodra de printer weer aan gaat, laat je de overige knoppen los.

Hopen dat dit helpt.
Succes en groet, Ben

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door hdegreeuw @, Andijk, 27-10-2020, 20:36 (1276 dagen geleden) @ hdegreeuw

Heb alles geprobeerd, maar de pagina's blijven totaal blanco.
Heb de printer verwijderd en weer geïnstalleerd totaal blanco.
Heb het gemeld bij Canon en er zal binnen 2 dagen contact worden opgenomen schrijven ze.

Hessel

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Marotick ⌂ @, Huizen, 27-10-2020, 21:15 (1276 dagen geleden) @ hdegreeuw

Bekend probleem en de oplossing vind je op Youtube.
Een paar jaar terug had ik hetzelfde probleem en ik installeerde de printer naast de monitor om exact de oplossing te kunnen uitvoeren.
De geboden oplossingen zijn ook geweldige oplossingen voor het probleem. Youtube staat er vol mee om dit probleem op te lossen.
Het komt er op neer dat je het raam goed ver moet openzetten. Je pakt de printer op en gaat zo ver mogelijk van het raam afstaan.
Je neemt een aanloop en gooit
de printer uit het raam.
Na een val van een aantal meters is het probleem definitief opgelost...
Canon heeft een slechte naam voor printers en als je contact met ze zoekt? Ze geven niet thuis.
Omdat ik toch zo af en toe moet printen heb ik een laserprinter gekocht, natuurlijk niet een van Canon.
Troep is het en het is een schande dat ze op zijn minst niet een oplossing bieden voor het probleem.

Jack Marotick

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 27-10-2020, 21:35 (1276 dagen geleden) @ Marotick

Geen aanloop nemen hoor, eerst kijken of er niet iemand onder staat.
Anders krijg je een afdruk van een politieagent.
Verder wel een aardige oplossing.:||:
Groet, Ben

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 28-10-2020, 00:12 (1276 dagen geleden) @ Marotick

Een laserprinter niet van Canon, toevallig van HP? Overigens ben ik het helemaal met je eens over de oplossing van inksletprinters.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Marbel @, Hoorn N-H, 28-10-2020, 13:41 (1275 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Yep, HP. Canon heeft voor mij afgedaan!

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 28-10-2020, 19:13 (1275 dagen geleden) @ Marbel
Gewijzigd door Maarten Bakker, 28-10-2020, 19:18

EDIT: ik veronderstelde dat ik op Marotick reageerde maar jij bent Marbel :-D , dus daar gaat mijn antwoord van uit. Nou is het voor jou misschien ook wel een interessant weetje.

Grappig, je hebt dan waarschijnlijk nog steeds grotendeels een Canon. Die maken al sinds de eerste generatie op zijn minst het grootste deel van de mechanieken voor HP laserprinters.

Tenzij HP inmiddels is overgestapt op Samsungtechniek voor bepaalde moellen, dat weet ik niet zeker. Het zou kunnen dat Samsung complete HP-modellen maakt in bepaalde segmenten, maar zo goed heb ik die ontwikkelingen niet gevolgd.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Marotick ⌂ @, Huizen, 28-10-2020, 23:40 (1275 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Na de canon ellende heb ik een laserprinter, geen kleuren, van Samsung gekocht. Die is nu al enige tijd in gebruik en bevalt prima.

Jack

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-10-2020, 00:11 (1275 dagen geleden) @ Marotick

Goeie oplossing. Ik heb zelf ook een Samsung zwartwitlaser. Was economischer dan die van HP.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door soundman2 @, Wouw, 29-10-2020, 10:26 (1274 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Zo heb ik een "probleem" met een HP Laserjet4. Als dat ding zo perfect blijft werken, komt er nooit een nieuwe printer. De extra papierlade is wel een drama.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 31-10-2020, 13:24 (1272 dagen geleden) @ soundman2

Is dat niet die rubber oppik rol?
Misschien een idee , rubber er af halen, 1 of 2 lagen isolatie tape en rubber weer terug.

Of simpel eerst met , ik gebruik remreiniger spray op een oude theedoek, goed ontvetten, met theedoek ruw je voldoende rubber.
Tot nu toe werkt dat hier goed.

Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door Ad Zijlmans @, Made, 31-10-2020, 21:14 (1272 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Nu ik zie dat sommigen van ons met een Samsung zwartwitlaser werken..

Ik heb hier nog een nieuwe toner cartridge staan voor een Samsung ML-1640/2240 zwartwit laser.
Mocht iemand hem kunnen gebruiken.. laat maar horen, is gratis.

Groeten,
Ad

Einde Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door hdegreeuw @, Andijk, 29-10-2020, 15:07 (1274 dagen geleden) @ hdegreeuw

Dit was het bericht dat ik net van Canon kreeg (einde verhaal dus)


In het geval dat u 3de partij inktpatronen gebruikt adviseren wij u de cartridges te vervangen door nieuwe originele van Canon.
Wij kunnen helaas niet garanderen dat dit de oplossing kan zijn, aangezien dat het ook een defect van de printkop kan zijn en niet van de inktpatronen.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen door te antwoorden op dit bericht.

Met vriendelijke groet

Einde Printer probleem Canon PIXMA MX5350

door soundman2 @, Wouw, 29-10-2020, 15:28 (1274 dagen geleden) @ hdegreeuw

Als het toch een verloeren zaak is, dan kun je de koppen nog in een laagje water proberen te weken. kans dat de inkt oplost en de spuitmondjes weer open gaan.
Mijn PIXMA IP4500 heeft ook zoiets. Ik had nog nieuwe cartridges (containertjes), die zijn inmiddels ook verdroogd. De kop krijg ik niet meer aan het printen.
Canon? Never again. Het zal ze weinig interesseren.
Een laserfax van Canon heb ik destijds ook al in de schrotbak moeten gooien.
Een veel oudere gekregen Brother werkt nog steeds.....

powered by my little forum