30v 10A instelbare dc voeding (Toestel of techniek)

door ffeilers @, Breda, 05-11-2020, 17:01 (1260 dagen geleden)

Wie heeft er een (positief/negatief/neutraal) oordeel over onderstaande instelbare voeding.

Het lijkt mij dat deze voeding onder verschillende namen is geproduceerd, althans ik zie er veel die qua uiterlijk en specificaties erg op elkaar lijken.


Minleaf LONG WEI K3010D 4-cijferig LED-display 110V / 220V 30V 10A Instelbare
gelijkstroomvoeding Schakelende gereguleerde voeding - EU-stekker


https://www.banggood.com/Minleaf-LONG-WEI-K3010D-4-Digits-LED-Display-110V-or-220V-30V-10A-Adjust...

30v 10A instelbare dc voeding

door HM @, Hilversum, 05-11-2020, 17:57 (1260 dagen geleden) @ ffeilers

Een oordeel kan alleen worden gegeven als je weet wat er mee moet worden gedaan.... maar gezond verstand zegt ook wel wat.

Dit is een geschakelde voeding van Chinese kwaliteit.
Als je deze wil gebruiken voor RF schakelingen is er een grote kans dat je hem "hoort".
In dat geval zou ik kiezen voor een analoge voeding. Die zijn er ook genoeg maar wat duurder en een stuk zwaarder....

Heb zelf vorige week een 27 V 1200 Watt telecommunicatie voeding ( europees model ) aan de kant gezet voor een 28 V Ex-Army voeding.
En dat omdat hij een met een dynamotor voorziene bakenontvanger BC-453-B zo veel ruisbulten weergaf dat de NDB's ( Non Directional Beacon ) van vliegvelden onhoorbaar maakte.

30v 10A instelbare dc voeding

door ffeilers @, Breda, 05-11-2020, 19:09 (1260 dagen geleden) @ HM

Ik heb een aantal apparaten , waaronder dc motortjes, die meer vragen dan de veelal gebruikte waarden van 6 of 12 volt. Sommigen daarvan vragen 20v, en regelbaar is dan wel zo leuk.
Dat is de reden dat ik aan zoiets denk. Ik heb wel geprobeerd ook op dit forum info te vinden maar dan wordt ik overstelpt aan (voor mij) niet bruikbare informatie.
Wel uiteraard bedankt voor je reactie.
mvg
Frans

30v 10A instelbare dc voeding

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 05-11-2020, 23:36 (1260 dagen geleden) @ ffeilers

Het kan heel goed zijn dat een aantal van die sterk gelijkende voedingen, toch anders van opbouw zijn. Vooral als er grote prijsverschillen zijn, maar dat zegt ook weer niet alles.

30v 10A instelbare dc voeding

door ffeilers @, Breda, 06-11-2020, 07:14 (1260 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door ffeilers, 06-11-2020, 07:16

Ik las ook nog ergens over een gebruiksduur van 10000 uur; dat is dan 417 dagen continue gebruik. Weet eigenlijk zeker dat ik nooit die gebruiksduur zal halen. Daarnaast ook nog op Wikipedia het nodige gelezen over o.a. dit soort voedingen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Schakelende_voeding

30v 10A instelbare dc voeding

door loek @, Exloo (Drenthe), 06-11-2020, 14:19 (1260 dagen geleden) @ ffeilers

Hallo ???,

Ik heb wat revieuws bekeken en ik denk dat de voeding goed genoeg is voor waar jij hem gaat gebruiken. In onderstaande test (zie link) zie je dat hij bij gemiddelde belasting wat ruis heeft van ongeveer 100 mV en bij volle belasting komt er een rimpel bij van ongeveer +- 100 mV.

https://www.youtube.com/watch?v=0ZKXYNFwlx0

In deze test is niet gekeken naar stoorsignalen die de voeding in de omgeving of lichtnet veroorzaakt.

Wil je met deze voeding werken aan projecten waarbij zeer lage signalen aanwezig zijn, dan is dit niet de juiste keuze. Dan is ruis van 100 mV wel te hoog.

Met vriendelijke groet,
Loek

30v 10A instelbare dc voeding

door ffeilers @, Breda, 06-11-2020, 15:51 (1259 dagen geleden) @ loek

Dank voor de youtube review. Had deze niet gevonden. Enige verschil is de uitlezing, in de youtube film 3-digits in degene die ik inmiddels besteld heb 4 digits.
mvg Frans

powered by my little forum