32 x 64 LED scherm met arduino (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 05-11-2020, 19:38 (1271 dagen geleden)

Hallo forumlezers,

Ik had enige tijd een full color LED scherm liggen en ben er met Arduino eens mee aan de slag gegaan en je kan er leuke dingen mee doen zoals afgebeeld experimenteel gekozen gele tekst en wat figuren in zoals donker rode in donker blauwe cirkel op donker groene achtergrond maar werkelijk alle kleuren in alle mate van helderheid kan worden geprojecteerd middels aanpassing in de code de meeste wel bekend.

Ik ben ook bezig met een grote klok op het scherm en je kan er allerlei leuke dingen mee doen om te displayen.

[image]

Hieronder de achterzijde van het scherm, let op de chips die 2048 pixels X 3 = 6144 leds moeten adresseren die op hun beurt worden aangestuurd door de Arduino. Een extra 5 Volt 2 AMP. voeding is nodig voor voeding van het scherm die bij volle uitsturing ruim 1 Ampere consumeert.

[image]

Zomaar.
;-)
Hans

--
Hans van Kampen

32 x 64 LED scherm met arduino

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 05-11-2020, 19:54 (1271 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Geweldig leuk,
Je kunt toch veel aansturen met dat computertje.

Als je de hoeveelheid bekijkt is dat bijzonder.

32 x 64 LED scherm met arduino

door Hans van Kampen @, Voorhout, 05-11-2020, 20:12 (1271 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Hans van Kampen, 05-11-2020, 20:14

[image]Inderdaad Maurice, ik heb al leuke projectjes gemaakt met Arduino, ik ben er kort mee bezig al bestaat het al enkele jaren.

Hier boven net even een testbeeld in elkaar gesleuteld al is het een matige tabletfoto maar in werkelijkheid spatten de kleuren van het scherm.

--
Hans van Kampen

Meer mensen die wel eens wat doen met Arduino?

door Hans van Kampen @, Voorhout, 07-11-2020, 23:26 (1269 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Hans van Kampen, 07-11-2020, 23:27

Beste forumleden,

Dat is wat ik me afvraag of er hier meer mensen zijn die wat met Arduino doen. Ik weet dat er een speciaal Arduinoforum is en op circuits online zitten er ongetwijfeld wel meer die er wat mee doen.

Mijn projecten zijn op heden een lichtkrant van 8x8 LED matrix displays in een kerstmuts gemaakt met kerstboodschap. Een RGB LED aansturing waarmee iedere kleur licht kan worden gemaakt met een RGB LEDstrip. Een op afstand bestuurbaar 4WD autotje middels bleu tooth via je smartphone. Dan die POV klok die ik laatst toonde en hou me nu bezig met 32x64 LED boards waarvan ik er vandaag nog een paar van heb binnen gekregen.

Met die boards kan een hele videowand worden gemaakt maar Arduino is ongeschikt voor aansturing daarvan. Zou wel eens willen weten wat voor logica bijvoorbeeld die reclameborden langs voetbalvelden aansturen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Meer mensen die wel eens wat doen met Arduino?

door MarcelvdG @, 08-11-2020, 08:15 (1268 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door MarcelvdG, 08-11-2020, 08:17

Meer mensen die wel eens wat doen met Arduino?

door Roland Huisman @, Zwolle, 09-11-2020, 12:24 (1267 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Dat is wat ik me afvraag of er hier meer mensen zijn die wat met Arduino doen. Ik weet dat er een speciaal Arduinoforum is en op circuits online zitten er ongetwijfeld wel meer die er wat mee doen.

Hoi Hans,

Ook ik maak dankbaar gebruik van Arduino's bij tijden. Nu ook met een projectje bezig.
Dat is een testinterface voor een harddisk. Daarmee plug ik straks de arduino op een
groter bord, en dat geheel gaat dan weer in de harddik.

Nu is het uitgangspunt de Arduino Mega maar ik heb de Due al bestelt.
Want ik ben bang dat ik uiteindelijk met de Mega toch te weinig rekenkracht heb.

Groeten, Roland

Meer mensen die wel eens wat doen met Arduino?

door Hans van Kampen @, Voorhout, 09-11-2020, 13:37 (1267 dagen geleden) @ Roland Huisman

Mooi Roland,

Ik wil ooit met een aantal van deze schermen een videobeeld op creëren maar dat gaat met de mega 2560 niet lukken. Zal kijken wat voor controller je daar voor nodig hebt.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Meer mensen die wel eens wat doen met Arduino?

door DirkHartland @, Rhoon, 12-11-2020, 14:14 (1264 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door DirkHartland, 12-11-2020, 14:18

Hallo Hans,

Leuke dingen maak je!

Ben al enige jaren bezig met Arduino.
Bezig geweest met het maken van een PLC achtig ontwikkelingssysteempje .
Zie bijgevoegde foto.
Bestaat uit een Mega 2560 (groter dynamisch en programma geheugen) met zelfgemaakte digitale en analoge shields en nog wat meer spul.
Tevens programmeer en gebruik ik ATtiny’s 84 en 85. Programmeerbaar met de Arduino IDE via een Uno met een zelfgemaakt programmeer shield.
Het systeempje is handig voor het leren van C++.
Onder andere over structures, pointers, classes en het zelf maken van libraries.
Routines (met structures) geschreven voor PID controllers, Integratoren, Filters en Functietabellen.
Met dit systeempje kan ik diverse regelingen testen en simuleren tevens kan ik het ook gebruiken voor het testen van diverse IC’s, schakelingen, etc.

Met vriendelijke groet, Dirk

[image]

powered by my little forum