DVB-t vs DVB-T2 (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 02-12-2020, 13:15 (1239 dagen geleden)

Een TF6000COK ontvanger heb ik staan van KPN, een DVB-T ontvanger.
Kan je daarmee nu nog npo1 e.d. ontvangen of heb je daar een nieuwere DVB-T2 ontvanger voor nodig?

DVB-t vs DVB-T2

door Roland Huisman @, Zwolle, 02-12-2020, 16:51 (1239 dagen geleden) @ ffeilers

Helaas alles uit de lucht. Ik heb zes Samsung dvbt apparaten weg kunnen gooien

DVB-t vs DVB-T2

door ffeilers @, Breda, 02-12-2020, 16:53 (1239 dagen geleden) @ Roland Huisman

dus het kan alleen met een : DIGITENNE DVB-T2 ZXV7200 ? of misschien nog andere ontvangers?

DVB-t vs DVB-T2

door ffeilers @, Breda, 02-12-2020, 17:23 (1239 dagen geleden) @ Roland Huisman

DVB-t vs DVB-T2

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 02-12-2020, 17:31 (1239 dagen geleden) @ Roland Huisman

Ik heb er ook stapels van gedemonteerd, ik dacht ooit nog misschien de voedinkjes te bewaren maar ze zijn netjes op materiaal gesorteerd naar de ijzerboer gegaan. Alleen de smartcardslots heb ik nog even bijgehouden.

DVB-t vs DVB-T2

door soundman2 @, Wouw, 02-12-2020, 17:49 (1239 dagen geleden) @ Roland Huisman
Gewijzigd door soundman2, 02-12-2020, 17:50

Kan nog erger, meer dan 10 nieuwe ontvangers in de winkelvoorraad, goed voor de kliko!
Geen enkele compensatie voor de handelaren.
Abonnees kregen wel nieuwe ontvangers.
Hebben ze ook al een keer geflikt met DAB naar DAB+.
De vorige systemen TV en FM werken na 70 jaar nog steeds goed en altijd compatibel met nieuwere ontwikkelingen, zoals kleurentelevisie en FM-stereo.
Kennelijk wordt er tegenwoordig minder goed over nagedacht.

DVB-t vs DVB-T2

door ffeilers @, Breda, 02-12-2020, 18:17 (1239 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb ooit digitenne gehad en wil het nu weer gebruiken (makkelijk op zolder, zonder internet) en besloot de ontvanger aan te sluiten en tja het werkte niet. Uiteindelijk kwam ik er achter dat je dus een nieuwe ontvanger nodig hebt. Dat gaat ook nog niet zo makkelijk (kosten maken bij kpn). Heb nu waarschijnlijk een ZXV7200 (niet via KPN) en dan zou het dus moeten lukken (en tja voor hoeveel jaren .... en daarna weer in de kliko:ng

DVB-t vs DVB-T2

door Goldline @, Oranjedorp, 02-12-2020, 19:27 (1239 dagen geleden) @ ffeilers

welkom in de Digitale wereld :-(

--
Cees PA1DBA

DVB-t vs DVB-T2

door Andries van Dekken. @, Surhuizum., 02-12-2020, 19:29 (1239 dagen geleden) @ ffeilers

Democratisch is in Nederland Demoncratisch geworden
en dit zijn de gevolgen.:-(

--
Keapje 'n Erres, kinne jo werres.

DVB-t vs DVB-T2

door soundman2 @, Wouw, 02-12-2020, 19:52 (1239 dagen geleden) @ Andries van Dekken.
Gewijzigd door soundman2, 02-12-2020, 19:53

Luister en kijkgeld zit al een hele tijd in de algemene belastingen van de burger en je zou de zenders dus kostenloos moeten kunnen ontvangen, na aanschaf van een ontvanger.
Door het uitzendsysteem te veranderen jagen ze de kijker toch weer op extra kosten doordat hij weer een nieuwe ontvanger moet aanschaffen. Het is niet de eerste keer dat de overheid, of een afgeleiden daarvan de burger een poot uit draait.
De mensen zonder radio en tv (die zijn er) betalen ook.

DVB-t vs DVB-T2

door ffeilers @, Breda, 02-12-2020, 19:59 (1239 dagen geleden) @ soundman2

Een tijdje terug heb ik besloten om mijn ziggo abonnement op te zeggen, sindsdien kijk ik via internet - casten - naar tv. Aan npo123 heb ik wel genoeg. Wilde echter ook op plaatsen waar ik geen wifi heb kunnen kijken en wilde terugvallen op digitenne (geen idee dat dat inmiddels veranderd was.).

Nadeel van internet tv kijken is volgens mij mindere kwaliteit, maar daar heb ik geen last van en naar ik begreep geeft dvb-t2 juist een beter beeld dan dvb-t ?
De nieuwe ontvanger is inmiddels onderweg

DVB-t vs DVB-T2

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 02-12-2020, 22:05 (1239 dagen geleden) @ soundman2

Het ergert mij, al die lange reclames en ouwe klepprogramma's met dezelfde mensen.
Kijk al jaren gratis en met plezier naar de programma's op Astra satelliet.
Zouden meer mensen moeten doen, we worden al genoeg betuttelt.
Groet, Ben

DVB-t vs DVB-T2

door soundman2 @, Wouw, 02-12-2020, 22:28 (1239 dagen geleden) @ Ben

Ik heb ergens nog een doos LUXSCRIPT decoders liggen. Ook helemaal waardeloos......

DVB-t vs DVB-T2

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 03-12-2020, 12:59 (1238 dagen geleden) @ soundman2

Och, voor FTA (free to air) heb je geen abonnement en decoder nodig.
BBC, CNN, BVN, MTV en vele Duitse en Engelse zenders zijn gratis, sommige zelfs in HD.
Snap dat behalve bij BVN, de spreektalen lastig zijn maar is snel gewoon.
Met een standaard internet basispakket zitten deze zenders er niet bij.
Dan heb ik het nog niet eens over de vele radiozenders op de satelliet.
Je moet je even druk maken met een schotel en een droomboxje.
Was zelf ook een jaartje lid van conax KPN tot ik dat blokjesbeeld zat was.
De toekomst is (denk ik) dat er ook vele zenders gratis via internet te krijgen zijn.
Op dit moment is dat niet stabiel en veranderen de adressen steeds.
Het is dan wachten op een provider die voor een klein bedrag die zenders bundelt.
Groet, Ben

DVB-t vs DVB-T2

door soundman2 @, Wouw, 03-12-2020, 13:53 (1238 dagen geleden) @ Ben
Gewijzigd door soundman2, 03-12-2020, 14:28

Het is dan wachten op een provider die voor een klein bedrag die zenders bundelt.
Groet, Ben

Internet radio is gemeengoed, bij tv helaas nog niet.
Ik heb vaak voor bedrijven rekjes gebouwd, waar normaal een AM/FM tuner zat, heb ik de laatste jaren meestal Internetradio's ingebouwd. Ze zijn voorzien van FM, DAB+, WiFi en LAN aansluiting.
De bedrijven kunnen er nog jaren mee vooruit. Garages bijv. maken dan weer gebruik, van een van de duizenden genre stations op internet voor de showroom bijv.....

DVB-t vs DVB-T2

door Laurens @, Zaandam, 07-12-2020, 10:49 (1234 dagen geleden) @ Andries van Dekken.

Heeft niets met de politiek te maken. KPN is gewoon een kapitalistisch bedrijf, en doet dus alleen dingen die voordeel bieden voor de hoger geplaatste medewerkers en de grote aandeelhouders in/van het bedrijf.

Als de consument daar toevallig ook wat aan heeft is dat mooi, maar de eerste prioriteit is winst maken.

DVB-t vs DVB-T2

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 07-12-2020, 23:58 (1234 dagen geleden) @ Laurens
Gewijzigd door Maarten Bakker, 08-12-2020, 00:01

Ja en nee. KPN heeft een sterk ontwikkeld lobbytalent en geven graag een paar miljard uit als ze een sterke positie kunnen kopen om de concurrentie weg te houden en waar mogelijk elk dubbeltje extra uit de klant te wringen. Dat lobbytalent hebben ze ook gebruikt om het oorspronkelijke bij aanleg al verouderde DVB-T netwerk te mogen uitrollen, zendmasten over te nemen en analoog versneld de nek om te draaien (want ohjee het zou eens geld gaan kosten).

Kortom, hoewel KPN verantwoordelijk lijkt voor het misbruik maken van het gebrek aan technische kennis en visie bij de politiek, is het wel degelijk aan de politiek te wijten dat ze er altijd weer met twee benen intrappen. Of nog een stapje terug: dat ze ueberhaupt zoveel voorzieningen bij de marktwerking over de schutting kieperen. Nu de nood aan de man is, komt bijvoorbeeld het sluiten van ziekenhuizen en hun intensive care units nog eens goed voor het voetlicht. Ook daar niet gehinderd door inhoudelijke kennis (een zekere hoge figuur met een geschiedenis van verwoesting op onderwijs en cultuur, gaat er zelfs prat op dat hij beter kan regeren als hij niet gehinderd wordt door enige visie, inzicht of kennis - maar bij het produceren van een teflon huid komen schadelijke stoffen vrij).

DVB-t vs DVB-T2

door Dirk 1964 @, Velsen, 03-12-2020, 21:22 (1238 dagen geleden) @ ffeilers

Het was een verplichting van de overheid om voor een verlenging van de licentie in aanmerking te komen dat KPN zou overstappen op DVB-T2. Maar ik denk dat deze techniek nu ook zijn langste tijd heeft gehad. Nu mobile data steeds goedkoper wordt en breder beschikbaar wordt gaan KPN en anderen ook een pilot doen met TV over mobiel internet.

DVB-t vs DVB-T2

door ffeilers @, Breda, 06-12-2020, 11:12 (1235 dagen geleden) @ ffeilers

vandaag heb ik voor Digitenne een DVB-T2 ZXV7200 in gebruik genomen, voor NPO1 2 en 3 werkt het voor mij prima, zeker op locaties waar ik geen wifi heb.

vr gr
Frans

powered by my little forum