Schema van radio . (Gezocht)

door vanderwaal @, Ridderkerk, 21-12-2020, 18:50 (1222 dagen geleden)

Goedenavond ,ik heb een Tiny Audio AMI met dab+ en Fm ontvangst .Wie weet waar ik een schema van deze radio kan vinden ? Alvast bedankt .
Groet van Jan.v.d.Waal uit Ridderkerk .

Schema van radio .

door soundman2 @, Wouw, 21-12-2020, 20:24 (1222 dagen geleden) @ vanderwaal
Gewijzigd door soundman2, 21-12-2020, 20:55

Wordt steeds lastiger met die dingen. Importeurs servicen niet meer. Binnen de garantieperiode volgt meestal omruiling. Dat is kennelijk voordeliger dan een TD er op na houden.
Ik heb een DAB+ portabele in mono, met één luidspreker. Ook de oortelefoonaansluiting is mono gemaakt.
De specs van de ic's voor zover te vinden in de datasheets, leveren wel stereo signaal af. Ook de print kent vermoedelijk wel stereoversies. Een schema heb ik nooit gevonden.
Ik wil de telefoonuitgang stereo maken, maar met back-engineering valt dat niet mee.

Schema van radio .

door vanderwaal @, Ridderkerk, 22-12-2020, 16:14 (1221 dagen geleden) @ soundman2

Soundman2 , bedankt voor je reactie . Dit toestel heeft een oortelefoon aansluiting .
Maar als ik een mono of een stereo oortelefoon aansluit hoor ik niets . Dus maak ik een jack plug ,een ouderwetse aansluiting van 3,5 mm .Die de ingebouwde luidspreker omschakelt .
Dus de originele oortelefoon aansluiting werkt niet .Nu kan ik het signaal gebruiken voor een externe luidspreker .
Bedankt en veel gezondheid toegewenst .
Jan.v.d.Waal uit Ridderkerk .

Schema van radio .

door soundman2 @, Wouw, 22-12-2020, 19:17 (1221 dagen geleden) @ vanderwaal

De radio heeft weliswaar een telefoonaansluiting, maar die kan hoogohmig zijn, waardoor een hoofdtelefoon wel werkt, maar het signaal voor een externe luidspreker veel te klein is. De plugjes zijn wel zo bedraad dat bij mono toch beide oorstukjes werken. Het signaal is meestal wel groot genoeg om een AUX ingang of een Pick-up ingang van een radio of versterker,(zonder MD voorversterker), goed te laten spelen.

[image]

Schema van radio .

door RAAF12 ⌂ @, wolkje, 22-12-2020, 17:31 (1221 dagen geleden) @ soundman2

Heb het IC type? Dat lijkt mij leuk om van mono > stereo te maken. Ik heb niet eerder een DAB ontvanger van binnen gezien.

--
RAAF12

powered by my little forum