Panasonic RF-1405 (Algemeen)

door Henk Snijder @, Groningen, 09-01-2021, 19:45 (1174 dagen geleden)

Geacht Forum,
Van bovenstaand toestel doet de FM het niet meer
Ben op zoek naar een goed leesbaar schema
Zijn natuurlijk wel krijgen tegen betaling op internet
Maar dan wordt de hobby wel erg duur
Heb wel een schema,maar deze slecht leesbaar,vooral de voltage waarden rond de transistoren
zijn erg slecht
Op dit schema kun je de banenloop naar de selector WS-1 redelijk volgen
Wat mist op de printplaat zijn de nummers van WS-1
Op beide kanten van de printplaat zit veel lijm,dus banen zijn moeilijk te volgen
Heb al gekeken bij het Radio museum,veel foto,s maar geen schema
Wie kan me op weg helpen
Bij voorbaat dank

Henk Snijder

Panasonic RF-1405

door J vd Westelaken @, Den Dungen, 09-01-2021, 21:21 (1174 dagen geleden) @ Henk Snijder

Hallo Henk,

Kijk even op de onderstaande link bij Elektrotanya daar vind je het schema, vreemd genoeg overgenomen van radiomuseum.org! (Even op downloaden drukken en even wachten)

https://elektrotanya.com/showresult?what=Panasonic+rf&kategoria=All&kat2=All

Met vriendelijke groet,
Jan van de Westelaken

Panasonic RF-1405

door Henk Snijder @, Groningen, 10-01-2021, 20:44 (1173 dagen geleden) @ J vd Westelaken

Hallo Jan,
Bedankt voor de info
Voor het downloaden heb je wel WinZip nodig
Heb ik niet,en kost weer de nodige euro,s
Zal morgen het Radio museum een mail sturen,kan zijn dat ik de schema,s elders kan vinden
Groeten
Henk Snijder

Panasonic RF-1405

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 10-01-2021, 20:47 (1173 dagen geleden) @ Henk Snijder

Henk
Win zip free intikken bij google
Kun je zo downloaden.
Ger René

Panasonic RF-1405

door J vd Westelaken @, Den Dungen, 10-01-2021, 21:33 (1173 dagen geleden) @ Henk Snijder

Hallo Henk,

Vreemd dat je winzip nodig hebt, ik heb net gekeken en bij mij is het een pdf file als ik op de blauwe pijl links in beeld klik, en dat ging helemaal zoals het zou moeten.

Met vriendelijke groet,
Jan van de Westelaken

Panasonic RF-1405

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 10-01-2021, 21:42 (1173 dagen geleden) @ Henk Snijder

Winzip is absoluut niet nodig. Zipjes kun je in de Windows verkenner openen en bovendien zijn programma's als Winzip, 7zip en WinRAR allemaal in principe gratis te gebruiken.

Wel moet je bij het downloaden uitkijken dat je op de echte downloadlink klikt en niet op een advertentie - als je dat laatste doet gebeuren er nog wel eens rare dingen.

Panasonic RF-1405

door kris ⌂ @, Gent, België, 10-01-2021, 22:11 (1173 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik heb het schema even gedownload van RMORg, maar de spanningen zijn ook moeilijk leesbaar (maar het kan). zal wel over hetzelfde schema gaan waar verscheidene site s buurtje leen gedaan hebben.

leuke radio overigens (geweldig goede klank). bandomschakelaar is wel verdachte nr 1.

Panasonic RF-1405

door Henk Snijder @, Groningen, 13-01-2021, 09:29 (1170 dagen geleden) @ kris

Kris,
Kun je het schema als bijlage in een mail naar mij versturen
Bij voorbaat dank

Henk Snijder

powered by my little forum