Philips CDR's Audio Cd's (Toestel of techniek)

door Goldline @, Oranjedorp, 11-02-2021, 19:53 (1164 dagen geleden)

Heb een CDR765 en een CDR870 die tot vol plezier werkten met de opneembare audio CD's van de Hema.Helaas worden die niet meer verkocht.
De audio cd's van Philips en Verbatim worden niet ondersteund ook Maxwell werkt niet meer.
Beide recorders werkten goed met de helaas laatste 2 Hema opneembare.

Vraag:wie heeft de oplossing..zag in een andere draad dat Paul er mee van weet ??

--
Cees PA1DBA

Philips CDR's Audio Cd's

door Paul Brouwer @, Haarlem, 12-02-2021, 10:09 (1163 dagen geleden) @ Goldline
Gewijzigd door Paul Brouwer, 12-02-2021, 10:15

Ik heb een CDR880 en die is net als een CDR870 te "foppen" door er een Rewriteable in te stoppen en als die voor
opname gereed is, het laadje open trekken en daar dan een CDR voor een computer in te stoppen. Het laadje vervolgens
met de hand sluiten en opnemen maar.

Groeten,
Paul

PS
Laadje in het midden openen!!

--
[image]

Philips CDR's Audio Cd's

door Goldline @, Oranjedorp, 12-02-2021, 11:46 (1163 dagen geleden) @ Paul Brouwer

dank je voor je antwoord Paul,
Denkt de eindschakelaar dan niet dat er weer een andere CDR geplaatst wordt?
Nu wordt het vragen waar wie een audio Rewriteable wil verkopen.

--
Cees PA1DBA

Philips CDR's Audio Cd's

door Paul Brouwer @, Haarlem, 12-02-2021, 16:22 (1163 dagen geleden) @ Goldline

Denkt de eindschakelaar dan niet dat er weer een andere CDR geplaatst wordt?

Dat denkt die CDR dus niet.

Nu wordt het vragen waar wie een audio Rewriteable wil verkopen.

Ik stopte er een rewriteable in maar weet niet hoe de recorder reageert op een audio-recordable.

Groeten,
Paul

--
[image]

Philips CDR's Audio Cd's

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 12-02-2021, 16:53 (1163 dagen geleden) @ Goldline

Is het niet makkelijker
Om een platenspeler op je audiocard van de pc aantesluiten
Het verhaal van foppen werkt totaal niet ook geprobeerd
Of je moet een recorder vinden van een vaag merk
Die kunnen denk ik de oc schijfjes zelf aan.
Pickup voorversterker lijningang geluidskaart
Auders tape out van versterker
Roxio cd creator 6
Of audacity.
Bij mij de reden dat ik de recorder de deur heb uitgedaan.
Grt René

Philips CDR's Audio Cd's

door kris ⌂ @, Gent, België, 12-02-2021, 17:14 (1163 dagen geleden) @ Goldline

De audio cd's van Philips en Verbatim worden niet ondersteund ook Maxwell werkt niet meer.
Beide recorders werkten goed met de helaas laatste 2 Hema opneembare.


je bedoelt echt CD's for Audio recorders? (dus die duurdere, waar auteursrechten op betaald zijn)

In principe maakt het merk dan niet uit. als het dan toch met sommige merken niet meer lukt ligt het meestal aan de laser die einde leven is, en sommige schijfsamenstellingen niet meer herkend.

Philips CDR's Audio Cd's

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 12-02-2021, 17:51 (1163 dagen geleden) @ kris

Kris even goed lezen,
Cees bedoelt computer CD roms in een philips audio recorder te stoppen en iets te foppen
Dat lukt totaal niet
Als je de lade open doet met knop of eruit trekt de laser gaat naar rust positie
Laser is niet defect dat kan hij wel beoordelen als proffesione audio/ tv monteur
Philips heeft de narigheid om alleen audiorecordables CD te accepteren en nergens meer verkrijgbaar
Je had nog een paar jaar geleden zo’n gammele pickup met cd recorder in een van ricapech.
Misschien dat die de computer schijfjes kan gebruiken als een line oo zit kun je hem gebruiken
Maar vaak zijn de laser stuk.
Als het echt om platen opnemen gaat gebruik een pc met een goede audiokaart line in voorversterker pickup
Als het goed is hoor je op de pc boxen het geluid
Anders line out van versterker.
De meeste cdrs van philips liggen nu op het kerkhof.
Weer zo’n blunder van philips als ze geen beveliging erin hadden gezet kon ie alles aan
En een computerschijfje kost iets van 2€ pstuk.
Grt René

Philips CDR's Audio Cd's

door kris ⌂ @, Gent, België, 12-02-2021, 22:35 (1163 dagen geleden) @ RenéDaemen
Gewijzigd door kris, 12-02-2021, 23:20

Kris even goed lezen,
Cees bedoelt computer CD roms in een philips audio recorder te stoppen en iets te foppen

Ik heb het goed gelezen en Cees schrijft "De audio cd's van Philips en Verbatim worden niet ondersteund ook Maxwell werkt niet meer."

dus dat snap ik niet goed (hoe kan die ondersteuning in zo een toestel wegvallen???)maar van CDROM spreekt hij niet.

en als verduidelijking vraag ik "je bedoelt echt CD's for Audio recorders? (dus die duurdere, waar auteursrechten op betaald zijn)? en waar dus de signatuur opstaat die de recorder toe laat op te nemen..


als het toestel die ook begint te weigeren... maar dat is dus nog steeds niet duidelijk.

De meeste cdrs van philips liggen nu op het kerkhof.
Weer zo’n blunder van philips als ze geen beveliging erin hadden gezet kon ie alles aan

Dat was voor één keer geen blunder, maar een correcte afspraak met de auteurskant van de audiowereld. Niet iedereen op deze wereld wil muziek zomaar stelen.

Philips CDR's Audio Cd's

door Goldline @, Oranjedorp, 13-02-2021, 10:59 (1162 dagen geleden) @ kris

Ik heb begrepen dat de recorder een lijst van ondersteunde audio cdr en cdrw bevat.
een hedendaagse (duurdere) audio cd wordt even ingelezen maar bevat niet de juiste instelgegevens voor opname.
Als voorbeeld Maxwell uit Japanse productie werkt wel,maar de hedendaagse Taiwan productie niet.

--
Cees PA1DBA

Philips CDR's Audio Cd's

door Oldtimer @, Oegstgeest, 12-02-2021, 17:18 (1163 dagen geleden) @ Goldline
Gewijzigd door Oldtimer, 12-02-2021, 17:21

Heb een CDR765 en een CDR870 die tot vol plezier werkten met de opneembare audio CD's van de Hema.Helaas worden die niet meer verkocht.

Hier kan je je voorraad aanvullen:

https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/school-kantoor/elektronica/usb-sticks-geheugenkaarten/10-p...

Maar als ik de beoordelingen lees...

Willem

Philips CDR's Audio Cd's

door Goldline @, Oranjedorp, 12-02-2021, 18:27 (1163 dagen geleden) @ Oldtimer

Dank je Willem, maar deze hebben niet de voor-opgenomen Audio file die de Philips audio-cd recorders vrij geeft tot opname.

--
Cees PA1DBA

Philips CDR's Audio Cd's

door Andries van Dekken. @, Surhuizum., 12-02-2021, 21:53 (1163 dagen geleden) @ Goldline

Als je geluk hebt kom je ze soms bij de kringloop wel eens tegen.
Had vorig jaar nog 10 nieuwe exemplaren gevonden in de CD bakken.
En de prijs was 10 eurocent per stuk,zaten nog in folie.
En finalizen ook geen probleem.:-)

--
Keapje 'n Erres, kinne jo werres.

powered by my little forum