Oscillatorspoel AP2132 of A3.128.65 (Gezocht)

door Leo Bolier ⌂ @, Goor, 24-02-2021, 17:41 (1150 dagen geleden)

Beste mensen,

Ik had al enkele jaren een Philips 7 transistor KAJAK liggen in nogal gammele staat. Voornaamste probleem was dat aansluitdraden van de LF driver en uitgangstrafo's waren afgebroken en min of meer geplakt waren vastgezet. Recent kon ik via dit forum 2 gloednieuwe trafo'tjes overnemen. Gisteren de nieuwe ingebouwd maar daarna bleek er geen ontvangst meer te zijn (het LF deel werkt nu prima, dat dan weer wel).
Na een dagje zoeken bleek dat de oscilatorspoel defect was geraakt. Of dat al zo was kon ik niet meer nagaan maar duidelijk is dat één van de aansluitingen geen kontakt meer maakte. Reparatie zie ik niet zitten. Ooit eens eerder aan zo'n spoeltje geprutst maar dat ging van kwaad tot erger.

Nu dus op zoek naar een nieuwe spoel.
Typenummer is AP2132 maar lijkt ook bekend te staan onder het Philipsnummer A3.128.65.

Hopelijk heeft iemand er nog één liggen (of een sloop Kajak).

Oscillatorspoel AP2132 of A3.128.65

door Henk Booman @, 27-02-2021, 16:38 (1147 dagen geleden) @ Leo Bolier

Beste Forumleden,

Mijn naam is Henk Booman en ben nieuw op het Forum, was al lang van plan om lid te worden maar kwam er niet van.
Ik heb mijn werkzame leven doorgebracht bij de Luchtverkeersleiding en gewerkt aan/met een groot scala aan radarsystemen. eerst alles met buizen en daarna met halfgeleiders.
Ook gewerkt aan het digitaliseren van radarinformatie m.b.v. Philips P800 computers.
In 2004 gestopt met werken.
Nog steeds elektronica als hobby, veel zaken gebouwd zoals ontvangers en systemen om weersatelieten te ontvangen, van parabool tot presentatie.
Zojuist een voedingsprobleem in mijn Philips HF generator GM2883-03 opgelost(hoort eigenlijk op het andere Forum.

Leo : ik heb een oscillatorspoeltje voor je(heb ooit in de jaren 60 een Kajak nagebouwd met het
AP spoelensetje) Afhandeling via de mail.

Oscillatorspoel AP2132 of A3.128.65

door Leo Bolier ⌂ @, Goor, 28-02-2021, 10:23 (1146 dagen geleden) @ Henk Booman

Henk, welkom op dit forum.
Je hebt voor mij een interessante technische achtergrond.
Ik heb een deel van mijn werkzame leven aan de zijkant van de radartechniek gezeten.
Kortstondig electronica ontwerp (met halfgeleiders) maar het gros van de tijd aan de software kant. Boeiend vakgebied.

Veel plezier met onze hobby. Ik heb je een pm gestuurd voor de oscilatorspoel.

Met vr. gr. Leo

Oscillatorspoel AP2132 of A3.128.65

door Henk Booman @, 01-03-2021, 09:56 (1145 dagen geleden) @ Leo Bolier

Leo,

Als je mij je adres gegevens laat weten stuur ik het spoeltje op, hoef er niets voor te hebben.
P.S. voor mijn werk veel op bezoek geweest en zaken gedaan met Signaal.
Het SARP systeem en de lightpen ken ik wel.

powered by my little forum