VU metertje voor Philips N2400 gezocht (Algemeen)

door Rob Groningen @, Den Andel, 26-05-2021, 14:59 (1059 dagen geleden)

Ik ben bezig een Philips N2400 cassetterecorder in ere te herstellen.
De wijzer van de uitsturingsmeter zit vast. Lagerschroefje losser zetten, warmstoken met soldeerbout, WD-40, niets helpt. Kan hem ook niet open krijgen, want zit helemaal verlijmd. Wie kan mij aan zo'n metertje helpen? Het zal vast ook in andere cassetterecorders toegepast zijn. De afmetingen van het kijkvenster zijn 36x15mm.


[image]

VU metertje voor Philips N2400 gezocht

door FredDijksman @, 26-05-2021, 15:04 (1059 dagen geleden) @ Rob Groningen

Hallo Rob ik kan je niet helpen aan de meter maar kan je alleen adviseren je aanvraag ook te vermelden op het forum van MFBfreaks.com daar zitten ook veel Philips hifi liefhebbers op.
Succes

VU metertje voor Philips N2400 probleem opgelost

door Rob Groningen @, Den Andel, 26-05-2021, 18:42 (1059 dagen geleden) @ Rob Groningen

Schijnbaar was de lijm door de WD-40 opgelost, want nog maar een poging gewaagd het metertje open te krijgen en zowaar ik trek het met gemak uit elkaar. Het schroefje van het lager kon ik nu veel makkelijker bij en met een stanleymes kon ik het wat losser zetten en het wijzertje ging weer vrolijk heen en weer. Mogelijk hebben soldeerbout en WD-40 ook hun bijdrage geleverd. Geen ander metertje meer nodig!

VU metertje voor Philips N2400 gezocht

door Marotick ⌂ @, Huizen, 26-05-2021, 18:46 (1059 dagen geleden) @ Rob Groningen

Ik denk dat je de fout in de verkeerde richting zoekt.
Het spoeltje draait om een klein magneetje heen en veelal zit dat magneetje vastgelijmd aan het frame van het metertje. Die lijm is verdroogd en laat los, het magneetje schiet dan 1 kant op en klemt het spoeltje.
Ik zie dat ook vaak bij de Revox VU meters en dan centreer ik het magneetje weer en als dat weer goed staat tip ik minuscule druppeltjes secondenlijm tussen het magneetje en het framepje. Dat kan je maar 1x doen natuurlijk.
Succes.

Jack Marotick

VU metertje voor Philips N2400 gezocht

door kris ⌂ @, Gent, België, 27-05-2021, 00:20 (1059 dagen geleden) @ Marotick

de constructie van de Revox metertjes is wel totaal anders dan die van Philips.
bij revox zit de centrale pool gelijmd (en de rest ook) en dat valt na X jaar in duigen.
Bij Philips zit de centrale pool geklonken op het metalen frame, die meestal ook de poolplaat vormt.

powered by my little forum