schema equalizer (Gezocht)

door henk43 @, Bovensmilde, 30-05-2021, 18:12 (1033 dagen geleden)

Wie kan mij helpen aan een schema van de stereo mixer equalizer van Allwave mpx2400?
bvd Henk

schema equalizer

door soundman2 @, Wouw, 01-06-2021, 16:35 (1031 dagen geleden) @ henk43

Heb je er een afbeelding van? Misschien is het mengpaneel ook onder een andere merknaam verkocht. Bovenkant, aansluikant.
Leeftijd? Dan kun je oudere electronicabladen misschien raadplegen.
Wat doet ie niet of juist wel?

schema equalizer

door henk43 @, Bovensmilde, 07-06-2021, 17:23 (1025 dagen geleden) @ soundman2

Soundman bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag . De fout was dat bij het inschakelen van de equalizer er een forse brom op trad.In dit mengpaneel zit een actieve equalizer die in en uit geschakeld kan worden. De brom zat op beide kanalen dus ik dacht dit kan toch niet moeilijk zijn.Er zit een heel simpele voeding in met 4 diodes en 4 elko,s van 470 Uf .Elko,s en diodes waren goed .Daarna de equalizer print uit het frame gedemonteerd(zit vlak bij de voedingstrafo) en toen viel het op dat bij een bepaalde stand van de aansluitdraden de brom totaal verdween.Dus waarschijnlijk heeft iemand deze print eens los gehad en de bedrading niet meer goed neergelegd. Tevens was het opvallend dat de potmeters voor het regelen van diverse frequenties met gewoon draden naar deze print liepen.Ik heb hiervoor afgeschermde kabeltjes genomen en de brom was weg.Ik kan mij haast niet voorstellen dat dit mengpaneel zo uit de fabriek gekomen is vandaar mijn suggestie dat iemand het een en ander los heeft gehad.
gr. Henk

powered by my little forum