Nederlandse gebruiksaanwijzing Tangent quartto internet radio (Algemeen)

door cheops @, 12-06-2021, 14:33 (1020 dagen geleden)

Goede middag
Kan alleen Engels talig vinden
Groeten

Nederlandse gebruiksaanwijzing Tangent quartto internet radio

door pjm @, Best, 12-06-2021, 15:45 (1020 dagen geleden) @ cheops

Mocht engelstalig echt een probleem zijn dan even googelen.
Zie manualslib.com
Succes.

Nederlandse gebruiksaanwijzing Tangent quartto internet radio

door Goldline @, Oranjedorp, 12-06-2021, 15:52 (1020 dagen geleden) @ cheops

Als het probleem is dat internet radio niet meer werkt,
zie hier het verhaal van de fabrikant.
(even door google translate Engels/Nederlands gehaald ) :-)

Tangent Quattro draait op een RECIVA module en de internetradio streams zijn gebaseerd op de RECIVA streams. RECIVA is vandaag eigendom van Qualcomm, die heeft besloten de dienst tegen eind januari 2021 te beëindigen. De beslissing heeft gevolgen voor een breed scala aan internetradio's wereldwijd (zie de lijst hier - EXTERNE inhoud). Helaas ligt de beslissing van RECIVA/Qualcomm buiten de controle van de verschillende radiofabrikanten. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met RECIVA.

Tangent als radiofabrikant hebben niet de mogelijkheid om alternatieve software aan te bieden aangezien de module en software door RECIVA zijn gemaakt.

--
Cees PA1DBA

Nederlandse gebruiksaanwijzing Tangent quartto internet radio

door soundman2 @, Wouw, 12-06-2021, 17:39 (1020 dagen geleden) @ Goldline

Nederlandse gebruiksaanwijzing Tangent quartto internet radio

door electron @, eindhoven, 12-06-2021, 17:56 (1020 dagen geleden) @ Goldline

@Goldline- Dat is knap vervelend- dus als iNet radio verder onbruikbaar.
Ik zie ook dat bekende merken als Sangean, Roberts, uit de boot vallen.
Ik heb met mijn Lenco KCR-2014 geen problemen- werkt via een Media-U server.

http://iradioforum.net/forum/index.php?topic=2918.0 Vertaling:
Als Qualcomm de stekker eruit trekt, is het weg. Blijkbaar zullen zelfs stations met URL's die lokaal op de radio's zijn opgeslagen als voorinstellingen, uiteindelijk niet meer werken. De reciva-chips vereisen dat een token periodiek wordt vernieuwd vanaf de reciva-server; zodra de server is uitgeschakeld, kan het token niet meer worden vernieuwd en wordt de radio een dode papegaai. Blijkbaar deed reciva dit om te voorkomen dat hun chips werden gepirateerd.

Groet, Ben@

Nederlandse gebruiksaanwijzing Tangent quartto internet radio

door Goldline @, Oranjedorp, 12-06-2021, 18:35 (1020 dagen geleden) @ electron

Ja Ben,
zo zijn er veel meer voorbeelden op te noemen , oa. mijn mooie Bush Dab (niet+) ontvanger staat
werkeloos op een plank mooi te wezen.
Voor inet-radio en spotify gebruik ik tegenwoordig met veel plezier een printje van Rakoit met een goede dac erachter.

--
Cees PA1DBA

Nederlandse gebruiksaanwijzing Tangent quartto internet radio

door soundman2 @, Wouw, 12-06-2021, 20:50 (1020 dagen geleden) @ Goldline

Maar, is dat het probleem van TS?

Nederlandse gebruiksaanwijzing Tangent quartto internet radio

door Goldline @, Oranjedorp, 12-06-2021, 20:58 (1020 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Goldline, 12-06-2021, 21:00

nee, dat is een zijspoor, een vrijheid die ik neem.

--
Cees PA1DBA

Nederlandse gebruiksaanwijzing Tangent quartto internet radio

door Johan TEAC @, Steenbergen, 15-06-2021, 10:30 (1018 dagen geleden) @ electron

Dat is het nadeel van al dat moderne spul.

ze willen allemaal nieuw dab dab+ etc etc.
zijn ze het beu trekken ze de stekker eruit en jij zit met de apperatuur waar je niets meer aan hebt.

AM FM blijft werken.
ze willen FM afschaffen maar dat heeft alleen als voordeel dat de amateurs meer vrijheden krijgen heerlijk radio zonder kruidvat reclames.

Nederlandse gebruiksaanwijzing Tangent quartto internet radio

door Peter1952 @, Almere, 15-06-2021, 10:51 (1018 dagen geleden) @ Johan TEAC
Gewijzigd door Peter1952, 15-06-2021, 11:10

Ik heb al jaren een Internet radio van Logitech en die doet het nog steeds perfect.
Deze radio maakt voor radio gebruik van het TuneIn platform dat nog steeds door veel fabrikanten gebruikt wordt, zoals Sonos, Heos (Denon), Bluesound, Bose enz.
Deze radio is ook prima als streamer te gebruiken. De originele app. wordt niet meer ondersteund door Logitech, maar een derde party, Ipeng heeft een prima app. die nog steeds geupdated wordt.
Het kan dus wel.
Daarbij heeft deze radio een prima geluidskwaliteit, ook in combinatie met HiFi apparatuur.
Er zijn meer streamers van Logitech die door Ipeng ondersteund worden.
Er is later voor deze radio nog een ander platform ontwikkeld, maar ze zijn via de site van Logitech om te programmeren voor het “oude” platform.

[image]

Merken als Sangean e.d. hebben nog een nadeel: De URL’s van de radio stations wijzen rechtstreeks naar een URL van het radiostation en dat wordt in het geheugen opgeslagen. Wijzigt het URL dan werkt her niet meer.
Platforms als TuneIn hebben zelf de URL’s van de radiostations opgeslagen. In feite ga je naar het URL van TuneIn die verwijst naar het URL van het radiostation. Wijzigt dat, dan wordt dat vanzelf bij TuneIn gewijzigd. De URL van TuneIn blijft dus werken.

Bij logitech moet je wel eenmalig een account bij mysqueezebox.com of Logitech server op je NAS of computer installeren. In dat laatste geval moet je computer aanstaan. Als je alleen radio gebruikt, dat is een account bij mysqueezebox.com het simpelste. Kun je de radio overal gebruiken.

TuneIn heeft ook een app waabij je helemaal geen internetradio nodig hebt, kun je via je telefoon of tablet naar de radio luisteren.

Groeten,
Peter

Nederlandse gebruiksaanwijzing Tangent quartto internet radio

door soundman2 @, Wouw, 20-06-2021, 09:31 (1013 dagen geleden) @ Peter1952

Ik ben geen complot denker, maar met die frequente wisselingen de laatste jaren, wordt de consument wel gedwongen om telkens wat nieuws te kopen, zou de industrie daar achter zitten?
Telefoons die niet meer geupdated worden, DAB naar DAB+, FM ten dode opgeschreven. AM radio's nauwelijks nog bruikbaar, smart TV's waarop diverse apps na een tijdje niet meer werken en zo zijn er nog wel wat dingen.

powered by my little forum