Opnieuw Windows 10 (Computertechniek)

door Bredero @, Vlaanderen, 28-06-2021, 19:33 (1033 dagen geleden)

Wie kan mij helpen met goede raad ? Ik werk sinds lange tijd met Windows 10 met een jaarlijks abonnement van 67 Euro. Alles ging heel vlot tot ik wilde overschakelen naar een andere methode van betalen. Toen ik vaststelde dat Microsoft van uit de US geld van mijn rekening haalde zonder mijn toestemming (volgens de bank onmogelijk) ben ik gestopt met Windows 10.
Mijn pc loopt niet meer zoals vroeger en sommige handelingen zijn niet meer mogelijk. Ik wil Windows 10 niet kwijt. Is er een andere mogelijkheid om aan Windows 10 te komen, zoals bv licentie kopen. Wie weet meer hierover. Ikzelf ben een leek op dat gebied. Ik kijk uit naar oplossingen.

Opnieuw Windows 10

door bruno @, Tienen ( Belgie ), 28-06-2021, 19:52 (1033 dagen geleden) @ Bredero

Bredero, ben je zeker dat het windows 10 is dat je betaalde en niet de office licentie, normaal is windows10 inbegrepen bij de aankoop van je desktop / laptop. Kan je eventueel een foto posten van je probleem ?
Groeten Bruno

Opnieuw Windows 10

door Bredero @, Vlaanderen, 28-06-2021, 22:14 (1032 dagen geleden) @ bruno

Ik heb die laptop al enkele jaren Bij aankoop stond er Office 365 op. Dat was vermoedelijk maar tijdelijk gezien ik een bericht kreeg dat ik een verlenging voor 1 jaar moest activeren, wat ik ook gedaan heb. Ik ben nog in het bezit van het licentie nummer. Nadien werd er automatisch Windows 10 op geplaatst waar ik nu opnieuw problemen mee heb. Over de financiële problemen met Microsoft zal ik het niet hebben.

Opnieuw Windows 10

door Bredero @, Vlaanderen, 28-06-2021, 22:21 (1032 dagen geleden) @ bruno

Sorry, was ik vergeten, bij aankoop stond er Windows 8 op.

Opnieuw Windows 10

door Paul Brouwer @, Haarlem, 29-06-2021, 09:07 (1032 dagen geleden) @ Bredero

W8 was gratis up te graden naar W10. Zoals reeds gezegd, zal het een Office-pakket zijn wat jij bedoeld en niet het Windowspakket.

Groeten,
Paul

--
[image]

Opnieuw Windows 10

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 28-06-2021, 19:53 (1033 dagen geleden) @ Bredero

Ik heb wel goede ervaringen met Gamekey Discounter: https://www.gamekeydiscounter.nl/pc/software/microsoft/windows/windows-10.html

Het zijn vaak licenties die ze hebben opgekocht bij failliete bedrijven, en dergelijke.

--
Groeten,

Piet.

Opnieuw Windows 10

door robot797 @, Rijssen, 28-06-2021, 22:10 (1032 dagen geleden) @ Bredero

ik heb mijn windows voor aosn 20 euro gekocht en ik heb verder nooit hoeven te betalen
heb jij een provesional of server edition

anders denk ik dat je opgelicht word
windows heeft een eenmalige prijs voor de standaard edities

--
Groeten Peter Veldman

Opnieuw Windows 10

door Bredero @, Vlaanderen, 28-06-2021, 22:16 (1032 dagen geleden) @ robot797

Ja, ik heb ook die indruk, om die reden heb ik mijn rekening afgesloten en mijn visakaart laten vernietigen.

Opnieuw Windows 10

door Hersteller @, Haarlem, 28-06-2021, 22:44 (1032 dagen geleden) @ Bredero
Gewijzigd door Hersteller, 28-06-2021, 22:46

Windows 10 werkt ook met de licentie van Windows 8, als er geen nummer op de sticker staat is het een digitale licentie en die is ook geldig voor Windows 10. Tip: Ook Windows 7 licentienummers zijn geldig, genoeg op oude meuk te vinden. Jaarbedrag voor Windows 10 heeft nooit bestaan, alleen voor Office 365.

Opnieuw Windows 10

door Paul Brouwer @, Haarlem, 29-06-2021, 09:09 (1032 dagen geleden) @ Hersteller

Klopt! ;-)

Groeten,
Paul

--
[image]

Opnieuw Windows 10

door gbr @, 28-06-2021, 23:03 (1032 dagen geleden) @ Bredero

Bredero,

in dec2019 heb ik een Windows10 (Windows 10 Professional Retail) licentie gekocht bij SoftwareLicense4U. Direct na de betaling download link + licentiecode toegestuurd gekregen. Na installatie en ingebruikname met licentiecode werkt Windows10 zonder problemen op mijn laptop. Wellicht zijn er goedkopere oplossingen te vinden.

Opnieuw Windows 10

door kris ⌂ @, Gent, België, 28-06-2021, 23:34 (1032 dagen geleden) @ Bredero
Gewijzigd door kris, 28-06-2021, 23:38

Toen ik vaststelde dat Microsoft van uit de US geld van mijn rekening haalde zonder mijn toestemming (volgens de bank onmogelijk) ben ik gestopt met Windows 10.

Windows, net zoals vele andere bedrijven kan (via je creditcard) wel degelijk geld van jouw rekening nemen zonder jouw toestemming, maar dat gaan ze in principe nooit doen, omdat dit dit een klacht oplevert en ze niet op verlies van hun authorisatierecht zitten te wachten.

Was het via de creditkaart? Ga naar de uitgever van je creditkaart, die neemt ogenblikkelijk actie en kan je zal snel weten of het een al dan niet geautoriseerde afname was. Heb je ooit je toestemming gegeven?

Vorig jaar had ik zoiets voor met een ander Amerikaans bedrijf, Limebike. Die namen € 20 van de visa,maanden na elkaar, dat viel niet meteen op. (en ik dacht dat mijn dochter wat online gekocht had, enkele maanden na elkaar)

tot het bedrag wat begon te stijgen en volgende maand, alles opgeteld was het al € 400.

Na contact met visa wisten die me direct te zeggen dat ik nooit autorisatie gegeven had maar dat is dus niet nodig, voor kleine bedragen gaat dat zonder, maar aangezien ik nooit van de diensten van limebike gebruik gemaakt hebt was het binnen de week keurig door limebike terugbetaald en dat zonder officiële klacht via Visa, want daar zitten ze echt niet op te wachten. 2 mails naar Limebike waren voldoende om het te regelen (blijkbaar was er een personeelslid zich persoonlijk aan het verrijken en maakte misbruik van het authorisatierecht).

Opnieuw Windows 10

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 29-06-2021, 13:44 (1032 dagen geleden) @ Bredero

Het is vaak zo jammer dat mensen zonder kennis van zaken hier intrappen.
Dit gebeurd met systemen, virusscanners en cloud programma's.
Je bent afhankelijk en als je maar betaald gaat het wel goed.
Zodra je stopt met betalen kun je niet meer bij je data.
Dit is een vorm van gijzel software.
Advies, ga naar een computershop in de buurt en laat W10 opnieuw installeren/herstellen.
Vraag daarbij of de persoonlijk gebruikte data kan worden overgezet.
Goede kans dat je dan zonder veel extra kosten weer kan werken zonder abonnementen.
Succes en groet, Ben

Opnieuw Windows 10

door Bredero @, Vlaanderen, 29-06-2021, 15:08 (1032 dagen geleden) @ Ben

Men mag mij veel vragen op gebied van electronica - radio - SHF, enz maar ik ben een sukkelaar op gebied van computers. Nu heb ik de hoop niet alleen te zijn :-)
Ik heb wel een paar goede tips ontvangen die ik zal onthouden en waarschijnlijk zal ik mij houden aan deze van Ben.

Opnieuw Windows 10

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-06-2021, 19:04 (1032 dagen geleden) @ Bredero

Men mag mij veel vragen op gebied van electronica - radio - SHF, enz maar ik ben een sukkelaar op gebied van computers. Nu heb ik de hoop niet alleen te zijn :-)
Ik heb wel een paar goede tips ontvangen die ik zal onthouden en waarschijnlijk zal ik mij houden aan deze van Ben.

Mogelijk zou je eens kunnen aangeven wat voor dingen het niet goed meer doen sinds je niet meer betaalt.

Opnieuw Windows 10

door Bredero @, Vlaanderen, 29-06-2021, 19:19 (1032 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Let op.... ik wil wel betalen maar niet meer in de omstandigheden ze kans te bieden mijn rekening te plunderen.

Opnieuw Windows 10

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-06-2021, 23:59 (1031 dagen geleden) @ Bredero

Snap ik, maar als je het raadsel wilt oplossen kun je het beste aangeven wat er precies niet meer werkte. Dan komen we er misschien achter waar je nou eigenlijk voor betaald hebt.

powered by my little forum