Panasonic SA-AK28 problemen (Toestel of techniek)

door danny g @, Belgie - Opwijk, 22-07-2021, 19:37 (1003 dagen geleden)

Ik ben bezig met een Panasonic SA-AK28 in orde proberen te krijgen. Hij geeft af en toe een error : F61 wat zou duiden op voedingsproblemen.

Spijtig genoeg heb ik alléén maar een universeelmeter als meetapparatuur. Visueel zie ik wat iets raars op de voedingsprint. Namelijk dat de voedingscondensatoren omringt zijn door een smeuig laagje. Zou dit bewust gedaan kunnen zijn om de condesnatoren vaster te houden op de print of zou dit kunnen komen van een condensator die stuk gegaan is ? Visueel zie ik geen enkele die "ontploft" is.

Verder : vele toestellen hebben altijd wel dezelfde componenten die stuk gaan. Iemand toevallig een idee welke dit hier zou kunnen zijn ?

[image]

[image]

[image]

Panasonic SA-AK28 problemen

door Goldline @, Oranjedorp, 22-07-2021, 19:53 (1003 dagen geleden) @ danny g
Gewijzigd door Goldline, 22-07-2021, 19:55

wat je ziet rond de grote elko's is een soort "Bisonkit "om ze tijdens transport op de print te houden.
Zonder schema zal het lastig worden. zie op je foto wel voeding op het display en leds.
Controleer eindtrap ic's en connectoren op losse solderingen, dat is vaak de oorzaak van af en toe klachten.

--
Cees PA1DBA

Panasonic SA-AK28 problemen

door Ad Zijlmans @, Made, 22-07-2021, 21:00 (1003 dagen geleden) @ danny g

Danny,

Ik heb hier een SA-AK18 staan met dezelfde foutmelding. Ik ben er al eens aan begonnen maar nog niet opgelost.

F61 wordt omschreven als Power amplifier fail.

Uit mijn aantekeningen..
Protection code fault in audio output ic. Usually dc on one of the speaker output rails.
Replace one of:
- IC501 (STK470-010A, regulator)
- RSN3502B (power amplifier)
- check blue relay RL500

Als je me een mail stuurt dan kan ik je de servicedoc van de SA-AK18 sturen. De SA-AK28 zal daarmee misschien veel gelijkenis vertonen.


Met vriendelijke groet,

Ad Zijlmans

Panasonic SA-AK28 problemen

door danny g @, Belgie - Opwijk, 23-07-2021, 09:02 (1002 dagen geleden) @ Ad Zijlmans
Gewijzigd door Forumbeheer, 23-07-2021, 12:19

Goeiedag Ad,

Dank voor uw aanbod. Hierbij dus mijn mail.

Met groeten,
Danny.

(mailadres verwijderd)

Panasonic SA-AK28 problemen

door Ad Zijlmans @, Made, 23-07-2021, 09:40 (1002 dagen geleden) @ danny g

Maarten,

Servicedoc is verstuurd, je mag het mail adres uit het bericht verwijderen.

Gr.
Ad

Panasonic SA-AK28 problemen

door danny g @, Belgie - Opwijk, 23-07-2021, 12:12 (1002 dagen geleden) @ Ad Zijlmans

Dank u wel voor de service manual Ad.
Even ter info : weet niet hoe ik mijn mailadres uit mijn bericht verwijderen kan.

Panasonic SA-AK28 problemen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-07-2021, 12:18 (1002 dagen geleden) @ danny g

Ik denk dat dat een oproep aan mij was om mijn adminpet op te zetten ;-)

Advies is om altijd eerst het envelopje te proberen. Pas als (door een samenloop van providers en spamboxen) die niet zou aankomen, is het advies om het adres open en bloot neer te zetten.

Panasonic SA-AK28 problemen

door danny g @, Belgie - Opwijk, 23-07-2021, 19:14 (1002 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door danny g, 23-07-2021, 19:18

Dank voor de tip Maarten.
Ik was wat te snel geweest met mijn post. Had niet aan het envelopje gedacht !
Wel wat spijtig dat je maar een uurtje de tijd hebt om je berichten eventueel aan te kunnen passen, wijzigen nadat ze gepost zijn.

Panasonic SA-AK28 problemen

door danny g @, Belgie - Opwijk, 26-07-2021, 18:30 (999 dagen geleden) @ danny g

De Panasonic geeft na mijn hersolderen van de grote IC's tot hier toe geen error toch heb nog wel iets eigenaardig. Namelijk wanneer ik hem uitschakel verschijnt op de display "Goodbye" (wat normaal is) toch na enkele seconden gaan de lampjes van TAPE, CD, TUNER tesamen aan het flikkeren en de lampjes van de CD's flikkeren stapsgewijs.
Heeft iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn ?
Op de foto in bijlage niet zichtbaar (daar hij al terug richting eigenaar is)

[image]

Panasonic SA-AK28 problemen

door Goldline @, Oranjedorp, 26-07-2021, 18:45 (999 dagen geleden) @ danny g

het blijft een schreeuwerig lichtorgel, zo was het tijdsbeeld van deze apparaten.

--
Cees PA1DBA

Panasonic SA-AK28 problemen

door danny g @, Belgie - Opwijk, 26-07-2021, 21:07 (999 dagen geleden) @ Goldline

Dus volgens U is dat dan normaal nadat hij op zijn display "Goodbye" zet ?
Vind het wel erg onlogisch maar als het zo ontworpen is hoef ik dus naar geen fout te zoeken;

powered by my little forum