22RH814 22GA160 (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 06-12-2021, 13:41 (843 dagen geleden)

De schaallampjes vervangen en stereo lampje en de radio werkt verder goed.
Maar ..... de platenspeler (ik denk dat het een 22GA160 is) functioneert niet goed.
Motor draait. Bij het indrukken van de startknop gaat het plateau draaien de arm komt omhoog maar de beweging naar de plaat toe (dus naar links) wordt ingezet maar ook direct weer gestopt waarna de arm weer terug geplaats wordt in de ruststand en het plateau stopt met draaien.
Ben er al een tijdje mee bezig maar ik kan de oorzaak van het niet functioneren op deze manier niet vinden. (oud en verhard vet is m.i. niet de oorzaak).
mvg Frans
[image]
(deze foto is "geleend" en zeker van een 22GA16), volgens mij het zelfde mechaniek

[image]
dit is een eigen foto

[image]
dit is ook een "geleende" foto

22RH814 22GA160

door Jan Bus @, Amersfoort, 06-12-2021, 15:18 (843 dagen geleden) @ ffeilers

Zie schematheek: https://nvhrbiblio.nl/schema/Philips_22GC060.pdf

Hierin staat een beschrijving van de automatiek. Er is verschil tussen het spelen van meerdere of een enkele plaat en de juiste as moet geplaatst zijn. Doet de handmatige bediening het?

Groet, Jan

22RH814 22GA160

door ffeilers @, Breda, 06-12-2021, 16:28 (843 dagen geleden) @ Jan Bus

Zie schematheek: https://nvhrbiblio.nl/schema/Philips_22GC060.pdf

Hierin staat een beschrijving van de automatiek. Er is verschil tussen het spelen van meerdere of een enkele plaat en de juiste as moet geplaatst zijn. Doet de handmatige bediening het?

Groet, Jan

Ja, ik ben nu idd achter de juiste bediening van de automatiek gekomen. Als je dus geen gebruik maakt van de spindel en slechts één enkele plaat wil afspelen dan moet de lift dus op manual staan. En .... dan werkt hij idd goed.

Bedankt voor het meedenken !
mvg
Frans

22RH814 22GA160

door Goldline @, Oranjedorp, 06-12-2021, 15:20 (843 dagen geleden) @ ffeilers

bovenop je commandowiel kan ook iets vast zitten, heb dit al een paar keer gezien.
[image]

--
Cees PA1DBA

22RH814 22GA160

door Peter1952 @, Almere, 06-12-2021, 19:37 (843 dagen geleden) @ Goldline

Als je de wisselspindel niet gebruikt, moet je een enkele plaat automatisch kunnen laten afspelen door op de knop START te drukken.
De arm gaat dan naar de plaat en zet deze op de goede plek neer. Aan het eind van de plaat gaat de arm weer terug en schakelt de motor uit.
Indien dit niet gebeurt, goed kijken, het kan best zijn dat er ergens iets niet soepel genoeg draait.
Wat doet de platenspeler als je de wisselspindel plaatst, een plaat op de spindel legt en dan de knop START indrukt?

Vooral nergens aan buigen of iets verstellen!

Groeten,
Peter

22RH814 22GA160

door ffeilers @, Breda, 06-12-2021, 19:39 (843 dagen geleden) @ Peter1952

Als je de wisselspindel niet gebruikt, moet je een enkele plaat automatisch kunnen laten afspelen door op de knop START te drukken.
De arm gaat dan naar de plaat en zet deze op de goede plek neer. Aan het eind van de plaat gaat de arm weer terug en schakelt de motor uit.
Indien dit niet gebeurt, goed kijken, het kan best zijn dat er ergens iets niet soepel genoeg draait.
Wat doet de platenspeler als je de wisselspindel plaatst, een plaat op de spindel legt en dan de knop START indrukt?

Vooral nergens aan buigen of iets verstellen!

Groeten,
Peter

de spindel heb ik niet, verder werkt hij zoals door jou omschreven. Ik was niet op de hoogte van de procedure!! Bedankt voor je aandacht. mvg Frans

22RH814 22GA160

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 06-12-2021, 22:01 (842 dagen geleden) @ ffeilers

frans
Ligt de spindel niet rechts van de. Pu onder het klepje
Daar heb ik ze wel meer gezien.
Grt René

22RH814 22GA160

door ffeilers @, Breda, 06-12-2021, 22:03 (842 dagen geleden) @ RenéDaemen

frans
Ligt de spindel niet rechts van de. Pu onder het klepje
Daar heb ik ze wel meer gezien.
Grt René

nee, dat was leeg
gr frans

powered by my little forum