Hp Ultrium 960 LTO-3 met kabel en SCSI controller card (Aangeboden)

door Bart vdC @, 18-06-2022, 16:34 (670 dagen geleden)

Wie kan ik blij maken met een tapestreamer. Externe uitvoering, met eigen voedingskabel, SCSI kabel en SCSI controller card, PCI express x4, LSI 20320IE.
Had onlangs problemen om backup van 370 GB ongecomprimeerd op een LTO-3 tape van 400 GB capacity te schrijven. Lukte wel om tussen de 200 en 250 GB op een tape te schrijven. Heb toen de HPE Library and Tape Tools utility gedraaid, deze gaf toen aan dat de tapestreamer niet voldoende margin meer heeft.
Was voor mij reden om 2e hands LTO-4 tapestreamer aan te schaffen. Deze testte wel meteen goed met de HPE TT, maar gaf echter zelfde probleem, kon geen 370 GB op enkele LTO-3 tape kwijt. Inmiddels opgelost door bestanden eerst te zippen in groottes van 1 GB elk, virusscanner uit te zetten. Ook enkele settings in Iperius backup aangevinkt die wellicht hebben geholpen om continu op ong 50 MB/s te schrijven.
Heb het vermoeden dat deze aanpak ook zal werken met de LTO-3 tapestreamer, maar uiteraard geen garantie van mijn kant :-D

Gratis, ophalen in Zoetermeer of verzending met overname verzendkosten (6,75 euro).

powered by my little forum