radio gezocht (Gezocht)

door Rolf, 26-08-2011, 20:04 (4639 dagen geleden)

Ik ben op zoek naar een specifieke draagbare transitorradio, maar heb niet alle gegevens meer.(ben de radio jaren geleden verloren) Het merk is "Goldstar" en uit de jaren zestig. De radio is maar klein van omvang (25 op 12cm?)
Het werkt alleen op batterijen en heeft een ingang voor een oortelefoon.
Kleur: blauwgrijs/wit.
Misschien heeft iemand een website waarop ik verder kan zoeken naar specifieke gegevens?

radio gezocht

door B van der Kolk @, Kampen, 26-08-2011, 20:11 (4639 dagen geleden) @ Rolf

Hallo Rolf

Op radiomuseum.org staan wel wat goldstar portable radio's uit de 60's

Groeten Ben

radio gezocht

door Rolf, 26-08-2011, 20:31 (4639 dagen geleden) @ B van der Kolk

Dank voor je reactie! maar ik was al op die site geweest, maar voorlopig zonder resultaat.

radio gezocht

door maarten van dijk @, 26-08-2011, 21:27 (4639 dagen geleden) @ Rolf

zo iets, Rolf? Er zijn hier misschien wel een miljoen van gemaakt door de voorloper van LG (Lucky -Goldstar).

mvg, Maarten van Dijk.[image]

radio gezocht

door Rolf, 27-08-2011, 12:28 (4639 dagen geleden) @ maarten van dijk

Helaas Maarten, maar het is niet het model dat ik zoek.
De gezochte radio is veel kleiner, heeft maar twee knoppen (geluid/zenderzoeker)en heeft een hard plastic(?)kast en nergens chroom/aluminium.
Er moet, denk ik, toch ergens een site zijn met een lijst van alle models die door Goldstar zijn uitgegeven in de jaren zestig.
Toch bedankt voor je reactie.

radio gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 27-08-2011, 16:50 (4638 dagen geleden) @ Rolf

Een lijst van alle modellen zal toch best lastig worden. Goldstar was (en is) een Koreaans bedrijf en zal zoals veel van dat soort apparatuur destijds geen erg gestructureerde importeur gehad hebben. Dus welk model toevallig in welk land of welke streek te koop was, zal aan verandering onderhevig geweest zijn. De kans op een complete set servicedocumentatie, brochures of toestellen over de loop van een aantal jaar, lijkt me hier in de omgeving niet zo heel groot.

radio gezocht

door Rolf, 27-08-2011, 18:57 (4638 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten, dank voor je reactie. Dat gaat dus inderdaad heel lastig worden.
Ondertussen ga ik nog verder zoeken via google en kom ik een verzamelaar tegen die zo'n radio heeft.

powered by my little forum