Gezocht: TLC5940 (Gezocht)

door Piet Couttouw @, Vlamertinge (België), 21-05-2023, 09:00 (313 dagen geleden)

TLC5940 is een leddriver van Texas Instruments.
Voor de bouw van een Pinscape controller voor een virtual pinball heb ik 4 stuks nodig.
Ze zijn echter enkel nog te koop in China en het is namaak want de 28-pins DIP versie wordt niet meer gemaakt door TI. Ik heb al een poging gedaan bij Aliexpress maar dan laten ze plots weten dat ze niet meer leverbaar zijn.
Ik wens geen smd's want de printplaatjes zijn gemaakt voor de DIP-versie.
Is er iemand die me kan helpen aan dit IC?

Alvast bedankt,

Piet Couttouw

Gezocht: TLC5940

door Goldline @, Oranjedorp, 22-05-2023, 14:53 (312 dagen geleden) @ Piet Couttouw

Er zijn verloopprintjes van Smd naar Dip28

--
Cees PA1DBA

Gezocht: TLC5940

door Otto @, Drenthe, 22-05-2023, 19:00 (311 dagen geleden) @ Goldline

Er zijn verloopprintjes van Smd naar Dip28

Dat gaat in dit geval niet. De pinout van de SMD-versie is totaal anders dan de DIP (NT behuizing):

[image]

Bovendien zijn die verloopprintjes (voorzover ik zie) alleen voor voor "wide DIP28". Dus voor de 0.6" types, zoals voor EPROM's en zo.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]

Gezocht: TLC5940

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 22-05-2023, 20:24 (311 dagen geleden) @ Otto

Een customprintje is misschien wel haalbaar; de volgorde van de pennen is hetzelfde, ook al zitten ze op andere nummers. Ik zou in eerste instantie kijken of de vierkante versie op die manier te gebruiken is. Ik denk ook nog wel met de hand en zelfs zonder hetelucht te solderen als je het verloopprintje slim ontwerpt.

Gezocht: TLC5940

door Piet Couttouw @, Vlamertinge (België), 23-05-2023, 20:19 (310 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Het vierkante model zie ik niet zitten, te moeilijk om te solderen. Ik wacht nog even af totdat de DIP-versie hier weer verkrijgbaar is tegen normale prijzen.
Als dat niet lukt koop ik de rechthoekige smd's, die zijn beter te solderen. Het moet mogelijk zijn om zelf een adapterprintje te maken.

powered by my little forum