Nintendo NES (Computertechniek)

door ffeilers @, Breda, 20-11-2023, 21:21 (161 dagen geleden)

Zijn er ook gebruikers/kennes van het Nintendo NES systeem.
1 van de fouten die kunnen ontstaan bij de NES is een flashing power led.
Op het net is daar wel het eea over te vinden maar bij vrijwel allemaal is het dan dat de situatie is dat de spelcartridge in de NES is gestoken.
Er is dan sprake van vervuiling en de contacten moeten worden gereinigd.
In mijn situatie is het zo dat er helemaal geen cartridge in zit maar er wel sprake is van een flashing powerled.
Iemand enig idee ?

mvg
Frans

Nintendo NES

door Dominic @, Breda, 21-11-2023, 20:00 (160 dagen geleden) @ ffeilers

Dit is normaal gedrag. Als de unlock chip in de console geen cartridge ziet begint hij te knipperen. Schoonmaken van de edgeconnector kun je doen met een beetje tuner600 spray en een stukje koffiefilter wat om een (pin)pasje is gevouwen.

Dominic

Nintendo NES

door henk vdb @, Breda, 21-11-2023, 20:21 (160 dagen geleden) @ Dominic
Gewijzigd door henk vdb, 21-11-2023, 20:33

Dit is normaal gedrag. Als de unlock chip in de console geen cartridge ziet begint hij te knipperen. Schoonmaken van de edgeconnector kun je doen met een beetje tuner600 spray en een stukje koffiefilter wat om een (pin)pasje is gevouwen.

Dominic

Ter aanvulling:
"Checking Integrated Circuit (CIC)¨

Lees volgende Wikipagina eens door om er meer over te weten te komen:

Wiki

En hier een beschrijving hoe je het locksysteem kan uitschakelen zodat je ook spelcassettes van andere regio's kan gebruiken:

link

Nintendo NES

door ffeilers @, Breda, 21-11-2023, 20:39 (160 dagen geleden) @ henk vdb

Dit is normaal gedrag. Als de unlock chip in de console geen cartridge ziet begint hij te knipperen. Schoonmaken van de edgeconnector kun je doen met een beetje tuner600 spray en een stukje koffiefilter wat om een (pin)pasje is gevouwen.

Dominic


Ter aanvulling:
"Checking Integrated Circuit (CIC)¨

Lees volgende Wikipagina eens door om er meer over te weten te komen:

Wiki

En hier een beschrijving hoe je het locksysteem kan uitschakelen zodat je ook spelcassettes van andere regio's kan gebruiken:

link

Ik had dit al gezien , gebeurt dmv een pootje van een chip door te knippen

Nintendo NES

door henk vdb @, Breda, 21-11-2023, 20:45 (160 dagen geleden) @ ffeilers

Ik had dit al gezien , gebeurt dmv een pootje van een chip door te knippen

En daarna dat pootje via een draadje aan massa leggen.

Nintendo NES

door ffeilers @, Breda, 24-11-2023, 16:09 (157 dagen geleden) @ henk vdb

Ik had dit al gezien , gebeurt dmv een pootje van een chip door te knippen


En daarna dat pootje via een draadje aan massa leggen.

Bedankt voor deze aanvulling, was mij niet bekend
mvg
Frans

Nintendo NES

door ffeilers @, Breda, 21-11-2023, 20:38 (160 dagen geleden) @ Dominic

Dit is normaal gedrag. Als de unlock chip in de console geen cartridge ziet begint hij te knipperen. Schoonmaken van de edgeconnector kun je doen met een beetje tuner600 spray en een stukje koffiefilter wat om een (pin)pasje is gevouwen.

Dominic

Dank voor je reactie. Ik heb 3 NES staan, 1 van de 3 geeft inmiddels beeld, moeizaam, cartridge reinigen e.d., nog geen geluid.
De andere 2 met knipperende led ga ik nu nog eens uitproberen omdat ik immers weet welke spelcartridge het in ieder geval doen
mvg
Frans

powered by my little forum