Teleton CS-401 service manual (Gezocht)

door Bart vdC @, 02-01-2024, 17:59 (116 dagen geleden)

Voor de reparatie van een Teleton CS 401 voor een klant van het repair café Delft ben ik op zoek naar het service manual. Ik heb al gezocht op Google, Elektrotanya, Hifiengine, NVHR, Free service manuals, Radiomuseum (maar dus niets gevonden.) Het rechter kanaal doet niets meer. Als ik het service manual niet heb, kan ik wellicht toch proberen het linker kanaal te volgen met input op de ingang en dan te zien waar ik op het rechter kanaal het signaal kwijtraak. Maar dat gaat met het een service manual een stuk makkelijker :-)

Teleton CS-401 service manual

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 02-01-2024, 18:12 (116 dagen geleden) @ Bart vdC

Bart,
CS-400 is er wel. lijkt dat intern niet beetje er op?

"TELETON, European Distributor of Mitsubishi
TELETON is the brand name used for various Mitsubishi electronic products sold during the 70's"


We kennen dat van wat bij elkaar geraapte voor geproduceerde printen en daar kastje om heen bouwen.
Is niets meer dan een plakker met een naam op een ding plakken.

Kijk anders verder op Radio-museum om via merknaam op schema's uit te komen
waarvan de versterker zelf enig overeen komt.

Teleton CS-401 service manual

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-01-2024, 21:05 (116 dagen geleden) @ Maurice

Ze importeerden uitsluitend complete apparaten bij mijn weten. Vaak Japans maar niet alleen Mitsubishi, dat hing van het soort apparaten af. Zelf maakten ze op enig moment onderdeel uit van Fujitsu General en hadden ze ook het vertegenwoordigerschap van Salora.

Teleton CS-401 service manual

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 02-01-2024, 21:39 (116 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Maarten,

Wat ik bedoel is dat de basis printen werden gemaakt bij Mitsubishi en betreffende Fabricant
ging shoppen/inkopen om zo een toestel betreft printen/chassis te complementeren.

Tenminste dat heb ik altijd begrepen van dergelijke naam merken.

Teleton CS-401 service manual

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-01-2024, 23:25 (116 dagen geleden) @ Maurice

Er waren fabrikanten die zo werkten, bijvoorbeeld om importregels te omzeilen, maar vaak ging dat wel iets netter in de vorm van CKD's (kits die van een enkele fabrikant kwamen en alleen nog geassembleerd hoefden te worden). Voor zover ik Teleton ken, kozen die (meestal of altijd) de makkelijkste weg om gewoon complete apparaten te importeren, maar als je een samenraapsel van ze weet vind ik dat altijd heel interessant.

Die complete apparaten kwamen niet altijd van dezelfde, maar wel meestal Japanse, leverancier. Naast Mitsubishi en Fujitsu (waarvan ik me afvraag of die wel consumentenelektronica maakte, daar moet ik me nog weer even in verdiepen of navragen bij iemand die er heeft gewerkt) nog minstens 1 andere. Ik geloof Toshiba of Hitachi.

Teleton CS-401 service manual

door Bart vdC @, 02-01-2024, 22:09 (116 dagen geleden) @ Maurice

Dank je Maurice,

die lijkt er als twee druppels water op:

CS 400: http://www.teleton-electro-mitsubishi.com/teleton-cs400.html
CS 401: http://www.teleton-electro-mitsubishi.com/teleton-cs401.html

Precies dezelfde karakteristieken (technische data) volgens bovenstaande link, hopelijk is dat in het echt ook zo.

Via het zoeken op Mitsubishi kom ik helaas niets verder. Ik ga het hier even bij laten.

Als in de tussentijd iemand nog de specifieke documentatie van de CS-401 heeft dan houd ik me uiteraard aanbevolen.

Teleton CS-401 service manual

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 02-01-2024, 22:12 (116 dagen geleden) @ Bart vdC

Bart,

FM antenne plug is een Coax 75 Ohm er bij gekomen CS-401.
Denk dat verder alles identiek is.

Teleton CS-401 service manual

door Bart vdC @, 03-01-2024, 11:56 (115 dagen geleden) @ Maurice

Dank je Maurice, ik ga het in ieder geval zaterdag a.s. proberen met het schema van de CS-400.

powered by my little forum