Yoko F1 televisie (Algemeen)

door shakieee @, 08-01-2024, 01:33 (112 dagen geleden)

Goedendag allen,
ik heb recentelijk een Yoko F1 televisie gekocht en wil het gebruiken voor mijn film projecten. Alleen heb ik hulp nodig met het vinden van de juiste adapter met de juiste spanning. Ik heb eigenlijk niet zo veel verstand van voltages, ampère etc etc ik ben wel aan het leren op dit moment. Ik wil de televisie niet stuk maken door de verkeerde stroom te leveren.

Ik vraag mij af of het mogelijk is om het apparaat aan te sluiten aan de stopcontact met een 12v DC adapter of heb ik iets anders ervoor nodig om dat te doen? Enige wat ik bij de televisie heb gekregen is de 12v sigarettenplug voor in de auto.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en hoor graag van u :)
Met vriendelijke groet,
Shakieee

Yoko F1 televisie

door Peter1952 @, Almere, 08-01-2024, 10:21 (112 dagen geleden) @ shakieee

Dit toestel heeft geen netadapter ingebouwd, het is bestemd om te worden gevoed uit 12 V.
Het 12 V. snoer dat je erbij hebt kun je prima gebruiken. Koop een goede netadapter dat 12 V. kan leveren.
Yoko geeft een verbruik op van 8 Watt, een adapter die 1 A. kan leveren is voldoende.
Let wel op de polariteit, de buitenkant van de plug is de + (staat ook op de achterkant aangegeven).

Verwacht niet te veel van de beeldkwaliteit. Het toestel heeft alleen een antenneingang, voor video moet je een video modulator gebruiken.

Groeten,
Peter

Yoko F1 televisie

door shakieee @, 08-01-2024, 16:41 (112 dagen geleden) @ Peter1952

Heel erg bedankt voor uw berichtje. Ik zal dan zo een netadapter bestellen.
Ik ben wel tevreden met het kwaliteit van deze low budget schermen, voor mijn project heb ik zulk kwaliteit nodig ;) maar alsnog bedankt.
Zijn er nog vintage monitoren die jullie aanraden waar op voor moet letten?

Yoko F1 televisie

door Hans van Kampen @, Voorhout, 08-01-2024, 13:14 (112 dagen geleden) @ shakieee
Gewijzigd door Hans van Kampen, 08-01-2024, 13:16

Ik heb vele (kleuren) toestelletjes van YOKO in mijn collectie maar ik vind deze low budget toestelletjes maar een matig beeld geven en zeker wat Peter schrijft heeft deze alleen een antenne ingang alwaar je het signaal alleen maar aan toe kan voeren, HF gemoduleerd dus.

Jammer dat je niet een echte monitor hebt of tv met video ingang voor je doel, zal al een heel beter beeld geven.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Yoko F1 televisie

door shakieee @, 08-01-2024, 16:44 (112 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ik zoek juist schermen die niet de beste kwaliteit geven voor mijn projecten :) maar in de toekomst zal ik voor wat betere vintage monitoren zoeken.
Wat zijn goeie merken voor vintage monitoren die u aanraadt?

Yoko F1 televisie

door Hans van Kampen @, Voorhout, 08-01-2024, 18:33 (112 dagen geleden) @ shakieee

Ja, ik zelf heb SONY beeldbuis (CRT genoemd) monitoren waarvan het typenummer begint met BVM maar die zijn en zeldzaam en ontzettend duur maar geven een weergaloos mooi beeld mede omdat het super fine pitch schermen zijn bedoeld voor broadcast doeleinden maar die hoef je niet te gebruiken hoor. Ze hebben naast composiet video ook ondermeer RGB ingangen.

Je volstaat voor jouw doel gewoon met een tv toestel met een composiet/scart aansluiting, merk maakt eigenlijk niet uit, maar ik zou niet de antenne ingang gebruiken, je signaal moet dan ook nog hf gemoduleerd zijn. Als dat wenselijk is kan je een oude videorecorder gebruiken waarin een HF modulator zit, veelal UHF kanaal 33 ergens. Dus videosignaal op video in van videorecorder en de RF uitgang op de antenne ingang van je tv en de tuner afstemmen. Er zijn ook aparte HF modulators te koop.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum