Gezocht Foto transistor BPW22 (Algemeen)

door Cvdl @, 20-01-2024, 19:02 (100 dagen geleden)

Naar 40 jaar trouwe dienst heeft mijn digitale tuner-versterker 22AH799 de geest gegeven.
Om hem te kunnen repareren ben ik op zoek naar twee stuks BPW 22
Uit de Franse en Portugese website die ze te koop aanbieden word ik helaas geen wijs.
Is er iemand die me hier verder kan helpen?
Met vriendelijke groeten,
Cees van der leeuw

Gezocht Foto transistor BPW22

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-01-2024, 20:16 (99 dagen geleden) @ Cvdl

MOUSER heeft de BPW24

Heeft ook een behoorlijk range 400-1100nm
De CQY89 is infrarood.
Dus dat moet dan gaan werken.

Als maar schakelt.

[image]

Gezocht Foto transistor BPW22

door hanswal @, Hoorn, 20-01-2024, 20:43 (99 dagen geleden) @ Cvdl

Cees [en Maurice],

Laat ik voorop stellen: ik heb hier totaal geen verstand van. Maar ik heb een bakje met IR spul waar misschien wel de gezochte fototransistor tussen zit. Hoe vind ik dat uit?[image]

Ik wil er wel een paar opsturen en dan kan je het zelf uitproberen. Tegen verzendkosten.

Hans

--
scoper apestaart quicknet punt nl

Gezocht Foto transistor BPW22

door Cvdl @, 20-01-2024, 21:23 (99 dagen geleden) @ hanswal

Hans, ik heb ook zo’n bakje….
Vervelende is dat er op die plastic behuizingen geen nummers staan!

Gezocht Foto transistor BPW22

door hanswal @, Hoorn, 20-01-2024, 21:50 (99 dagen geleden) @ Cvdl

Cees,

Hoe bepaal je eigenlijk of die dingen werken of kaduuk zijn?

Hans

--
scoper apestaart quicknet punt nl

Gezocht Foto transistor BPW22

door Mans Veldman @, Leidschendam, 20-01-2024, 22:20 (99 dagen geleden) @ hanswal
Gewijzigd door Mans Veldman, 20-01-2024, 22:21

IR LED's test je met een IR detector... en die heeft tegenwoordig bijna iedereen wel in huis, n.l. de camera in je telefoon. Deze is ook gevoelig in het IR spectrum.

LED aansluiten op een voeding, met serieweerstand of stroombegrenzing, en bekijken met je camera, je ziet hem dan paars licht geven.