Gedownloade databooks archiveren? (Algemeen)

door henk vdb @, Breda, 21-01-2024, 17:00 (98 dagen geleden)

Tegenwoordig zijn er steeds meer "databooks" gescand en als pdf downloadbaar beschikbaar. Ik heb al een aantal jaren deze files verzameld en in mijn locale nas bibliotheek staan, gesorteerd op merk.
Het gaat hier dan om databooks van jaren 60 t/m jaren 90.
Kijk ik nu naar bijv. de Philipsboeken dan worden die pas interessant als er een bepaald systeem in de bibliotheek zit. Het is NIET mijn bedoeling om alle onderdelen in een database in te gaan voeren, maar de boeken op series en vervolgens op jaartal en volgorde van uitgave te sorteren.
Voorlopig heb ik de volgende mappen:

(1)Blue series (Electron Tubes)
(2)Red series (Semiconductors and Integrated Circuits)
(3)Green series (Components and Materials)
(4)Purple series (Integrated Circuits)(1980->)

(5)Orange series (Discrete Semiconductors)(1991->)
(6)Yellow Series (Display Components)(1991->)
(7)Cyan series (Passive Components)(1992->)
(8)Black series (Professional Components)(1994->)

Heeft iemand iets dergelijks al eens gedaan en misschien nog tips?

Sommigen zullen het zinloos vinden, maar ik heb er toch wel plezier in componenten van oude Philips apparatuur op te kunnen zoeken of zo af en toe eens in een boek te bladeren uit nostalgie.
Er is ZO VEEL on line beschikbaar maar zelden compleet of overzichtelijk. Er zijn veel mensen die de moeite genomen hebben ze in te scannen maar vervolgens verdwijnt het in de ruis....
Gegevens van de echte Philips onderdelen zijn steeds lastiger of NIET te vinden op het net.

Zomaar wat gedachtenspinsels. Wat vinden anderen daarvan?

Gedownloade databooks archiveren?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 21-01-2024, 18:40 (98 dagen geleden) @ henk vdb

Toen ik ze op papier sorteerde, zette ik ze per kleur en dan per editie op vologorde in de kast.

Bij elektronisch archiveren kun je ze op 12NC sorteren, maar dat geeft niet persé de handigste volgorde. Ik moet daar ook nog eens goed over na gaan denken.

Gedownloade databooks archiveren?

door henk vdb @, Breda, 21-01-2024, 19:07 (98 dagen geleden) @ Forumbeheer

Op 12NC sorteren gaat lastig worden, of er moet iemand over een lijst met nummers beschikken en die beschikbaar willen stellen. Niet elke pdf bevat de achterkant van het boek (waar de 12NC vermeld staat) en ik zou niet weten waar het anders vandaan te halen helaas...Misschien iets voor jouw topic, een subtopic waar 12NCs van databoeken aangemeld kunnen worden:-D

Gedownloade databooks archiveren?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 21-01-2024, 20:10 (98 dagen geleden) @ henk vdb

hehe :-D

In principe heb ik het grootste deel op papier, maar voorlopig nog veel andere dingen te doen die belangrijker zijn.

Opzich zou je ze per kleur en dan per editie in een mapje kunnen stoppen zoals ik ze op de plank had staan, maar er zijn meer manieren om het overzichtelijk te houden. Het is maar net hoe je er meestal in zoekt.

powered by my little forum