Schema verkrijgen via RM.org (Gezocht)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 24-01-2024, 11:52 (94 dagen geleden)

Wie heeft er ervaring met het verkrijgen van schema's via RM.org want ik kom daar steeds op terecht. Ik probeer daar via een invul veld antwoord te verkrijgen op mijn vraag maar loop steeds vast, direct mailen kan niet.

Ik zoek een schema voor een Tektronix waveform monitor type: 1485R die ik dan Loek kan toe zenden want hij is bezig voor me met dat apparaat wat ik eigenlijk nu ook van Philips heb. Ik heb de Tektronix gekregen maar onverhoopt komt er geen beeld meer uit en het zou toch leuk zijn als die het weer doet.

Dank alvast.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Schema verkrijgen via RM.org

door soundman2 @, Wouw, 24-01-2024, 12:58 (94 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door soundman2, 24-01-2024, 13:30

Als je de instructies volgt, krijg je per email een link toegestuurd.Het werkt wel ok.
De downloads voor niet leden van RMORG is wel beperkt, zoiets van drie per dag en tien per maand . Als het veel docu is, kan het lang duren eer alles binnen is.
Het lijkt er op dat ze geen docu hebben. Als je op schema klikt komt er geen voorbeeld uit.
Normaal krijg je kleine afbeeldingen. Met de pijltoetsen kun je daar door heen. Klik je op zo'n thumbnail. dan volgt de rest vanzelf wat te doen.

Heb je de site tekwiki ook gevonden?
https://w140.com/tekwiki/wiki/1485
of deze?
https://www.tek.com/en/support/faqs/where-can-i-find-manuals-old-tektronix-oscilloscopes
BAMA heeft hem niet.
Elektrotanya heeft de 1480
https://elektrotanya.com/tektronix_1480_waveform_monitor.pdf/download.html

Schema verkrijgen via RM.org

door Hans van Kampen @, Voorhout, 24-01-2024, 13:30 (94 dagen geleden) @ soundman2

Dank Henk, ik ga eens kijken.

Bij RM.org liep ik steeds vast bij invullen dat ik geen robot ben. In een veld van de 2 moest ik invullen RADIOLA en in het 2e veld ANTISPAM maar ik moest de woorden herhalen en steeds een foutmelding dus ben klaar met RM.org

Ik ga kijken op de links die je gaf, dank.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Gelukt, dank Henk.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 24-01-2024, 13:40 (94 dagen geleden) @ soundman2

[ Geen tekst ]

--
Hans van Kampen

Gelukt, dank Henk.

door soundman2 @, Wouw, 24-01-2024, 14:08 (94 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Mooi! Soms zoek ik me ook een eind in de rondte. Wat was nu de ingang?

Schema verkrijgen via RM.org

door loek @, Exloo (Drenthe), 24-01-2024, 19:05 (94 dagen geleden) @ soundman2

Hallo soundman2,

Al deze sites heb ik geprobeerd (en nog veel meer) maar tot nu toe is er geen enkel document met het volledige pakket schema's. Zelfs ARTEK media (betaal site) heeft geen documentatie van deze monitor

Met vriendelijke groet,

Loek

Schema verkrijgen via RM.org

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 24-01-2024, 14:38 (94 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hans,
Ik weet niet wat je probeert, maar zo te zien hebben geen van alle een schema.

Volgens mij moet je manual van de 1480 hebben, dat is de basis.
Dan nog rekening houden met serie nummer.
Onder de 60000 en daar boven.

Inderdaad alle vindbare hebben geen schema.
EBay heeft een paar boeken 1480 staan dus daar dan maar in investeren.

[image]

Schema verkrijgen via RM.org

door soundman2 @, Wouw, 24-01-2024, 16:27 (94 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door soundman2, 24-01-2024, 16:31

Ik gaf het al aan, de 1480 staat bij Elektrotanya.Voor eenieder downloadbaar. Zonder account hebben ze wat anti massadownload hobbels ingebouwd, zoal processing tijd (gewoon effe wachten)

Schema verkrijgen via RM.org

door loek @, Exloo (Drenthe), 24-01-2024, 19:02 (94 dagen geleden) @ soundman2

Hallo soundman2,

Bedankt voor het meedenken. Maar ook op Electrotanya staat een manual maar zonder de volledige schema's. Ik had deze ook al gedownload.

Met vriendelijke groet,

Loek

Schema verkrijgen via RM.org

door soundman2 @, Wouw, 24-01-2024, 19:21 (94 dagen geleden) @ loek
Gewijzigd door soundman2, 24-01-2024, 19:25

Ik had ook niet de illusie, dat ik keek waar jullie niet gezocht hebben, maar je weet het nooit. Soms zie je zomaar een linkje en .......
Deze keer nog niet helaas. Ik heb het document van Elektrotantya niet geopend om te zien of het compleet was. Ik ging er vanuit dat het niet precies hetzelfde apparaat was gezien het typenummer op nul eindigde.
Zo heb ik een TV meetontvanger van Kathrein, de MFK51 compleet met schemas.
In die tijd kreeg ik ook een modernere versie de MFK50. Defect en er was duidelijk in geprutst. Een schema heb ik nimmer gevonden'.
Inmiddels is analoge tv vrijwel overal uitgefaseerd en staat mijn foutzoekhulp al weer tijden stof te happen op de plank.

Schema verkrijgen via RM.org

door Marbel @, Hoorn N-H, 25-01-2024, 10:11 (93 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ene meneer "Jim Beacon" heeft in 2007 ooit het service manual (150 pag)

gescand naar pdf. Hier is een link naar het draadje van vintage-radio.net.

Misschien kun je hier wat achterhalen?

Succes, Bram

Schema verkrijgen via RM.org

door Hans van Kampen @, Voorhout, 25-01-2024, 11:13 (93 dagen geleden) @ Marbel
Gewijzigd door Hans van Kampen, 25-01-2024, 11:23

Dank je Bram, ik ga kijken.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum