Welke speaker stekker is/zijn dit (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 28-01-2024, 19:16 (91 dagen geleden)

Welke merk speaker stekker is/zijn dit?
22RH426 van Philips, blijkbaar heeft iemand de filters verniewd/nagekeken, anders kan ik het niet verklaren.

mvg
Frans

[image]
[image]

Welke speaker stekker is/zijn dit

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 28-01-2024, 19:19 (91 dagen geleden) @ ffeilers

Dag Frans,

Bij Philips komt er normaal zo'n ielig snoertje uit, dit is duidelijk een hobby modificatie. Zo te zien kun je er banaanstekkers in steken.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Welke speaker stekker is/zijn dit

door ffeilers @, Breda, 28-01-2024, 19:20 (91 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Dag Frans,

Bij Philips komt er normaal zo'n ielig snoertje uit, dit is duidelijk een hobby modificatie. Zo te zien kun je er banaanstekkers in steken.

oh ja hoe simpel kan het zijn, niet aan gedacht
bedankt Leo

Welke speaker stekker is/zijn dit

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 28-01-2024, 19:28 (91 dagen geleden) @ ffeilers

In plaats van banaanstekers, kun je ze meestal ook met losse snoeren gebruiken door de klemmen linksom omhoog te draaien. Meestal wordt er dan een gat zichtbaar waar je de draad doorheen steekt en daarna weer vastdraait. Soms zit er geen gat en draai je de draad er (rechtsom) omheen waarna je ze weer vastdraait.

Welke speaker stekker is/zijn dit

door hanswal @, Hoorn, 28-01-2024, 19:53 (91 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Frans,

Deze connectoren heb ik ook op mijn boxen zitten. Waarschijnlijk kocht ik ze ooit bij Radio Lensen in de Bilderdijkstraat te Amsterdam. Hobbywerk, dus.

hans

--
scoper apestaart quicknet punt nl

Welke speaker stekker is/zijn dit

door ffeilers @, Breda, 28-01-2024, 21:11 (91 dagen geleden) @ hanswal

Frans,

Deze connectoren heb ik ook op mijn boxen zitten. Waarschijnlijk kocht ik ze ooit bij Radio Lensen in de Bilderdijkstraat te Amsterdam. Hobbywerk, dus.

hans

Dank Hans,
en ..... hoe werken ze dan ?
mvg
Frans

Welke speaker stekker is/zijn dit

door hanswal @, Hoorn, 28-01-2024, 21:18 (91 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door hanswal, 28-01-2024, 21:19

Frans,

Precies zoals Maarten beschrijft. Bij mijn entrees zit er een gat in waar de draden doorgesoken zijn.

Hans

--
scoper apestaart quicknet punt nl

Welke speaker stekker is/zijn dit

door Hersteller @, Haarlem, 28-01-2024, 21:18 (91 dagen geleden) @ ffeilers

Zoals Maarten het omschrijft.(gelijk)

Welke speaker stekker is/zijn dit

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 28-01-2024, 21:20 (91 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Bij Philips komt er normaal zo'n ielig snoertje uit

Die 22RH426 heb ik zelf ook hier hangen en ik vind het een heerlijke speaker.

[image]

Het snoertje is zo’n grijze tweelingkabel waarvan een kabel een randje heeft om de speakers in de goede fase aan te kunnen sluiten.
Ik heb een stukje kabel eens opgemeten en een stukje van 2,5m (de twee aders samen) hebben een weerstand van ongeveer 1 ohm. De speaker heeft een impedantie van 4 ohm en de kabel van 10m heeft dus evenveel weerstand als de speaker zelf. Van je vermogen uit de versterker komt ongeveer de helft in de speaker en de helft in de kabel. Kabeltje vervangen door een wat dikker snoer is dus niet zo gek.

https://www.hifi-wiki.de/index.php/Philips_RH_426 vermeldt een nieuwprijs maar ik weet niet of dat voor een paar is of voor eentje.

Welke speaker stekker. Is nu duidelijk

door ffeilers @, Breda, 28-01-2024, 21:20 (91 dagen geleden) @ ffeilers

Iedereen bedankt voor het meedenken.
mvg
Frans

powered by my little forum