vervolg op hardisk cable (uit de oude doos) (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 29-01-2024, 21:43 (90 dagen geleden)

Vandaag 29 januari heb ik bij Henk (soudman) in Wouw de pc opgehaald. Eigenlijk best een leuk project.
Blijkt een pentium 4 board van Asus te zijn P458x-x. Processor was er los bij,Pentium 4, socket 478.2.66Ghz. pennetjes verbogen maar met wat geduld kwam dat weer goed. Geheugen ontbrak: dat had ik ook nog ergens liggen(DDR333) Toen op zoek naar harddisk: ide..... ik wist niet meer dat ik er nog zoveel had liggen.(totaal vergeten, op sommige stond het jaar 2014 toen ik er mee bezig was geweest)
Diskettestation 1.44 mb. 1 x dvd rom en 1 x dvd rw . De dvd rom wil soms niet open. 2 voedingen had henk er bij, waarvan 1 defect, de ander inderdaad werkend. Het was en is weer een hele leuke ervaring. Had ergens nog een heleboel dvd s met allerlij programmatuur, ben dus nu maar eens bezig om al die ide harddisk te testen. Waarom ? ja dat weet ik eigenlijk ook niet.
Heb nog wel 1 vraag over 1 kabel van de voeding, ik heb geen idee waarvoor die specifieke stekker nu bedoelt voor was, maar er is hier best wel iemand die het weet, zie foto.
Met vriendelijke groet,

Frans

[image]

powered by my little forum