Gooi maar weer weg... (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 27-03-2024, 12:59 (31 dagen geleden)

want deze Logitech squeezebox internet radio's zijn onbruikbaar geworden omdat het de servers UESmartRadio.com en MySqueezebox.com in februari offline heeft gemaakt, heeft c.a. 10 jaar gewerkt.

Is nog wel een mogelijkheid zelf te hosten op deze dingen maar begin er maar aan, heb geen zin daar allemaal andere apparatuur voor aan te hebben en zou 123 niet weten hoe dat moet.

Linker ding gaf een zeer goed vol geluid uit eigen speaker en de rechter harmony touch had ik op de installatie aangesloten maar nu allebei onbruikbaar.

Leven deze nieuwe tijd, inderdaad een aloude transistorradio uit de jaren 60 op de FM doet het nog steeds.

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen

Gooi maar weer weg...

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 27-03-2024, 14:58 (31 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Smart heeft ook twee betekenissen.:-D
Groet, Ben

Gooi maar weer weg...

door maarten van dijk @, 27-03-2024, 15:00 (31 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ik heb een Marantz reciever en een keer per jaar krijg ik een melding dat ik naar Vtuner.com
moet om een klein bedrag te betalen (dit jaar was het 5 euro)om te kunnen genieten van internetradio.Op de slaapkamer heb ik een Medion media ontvanger met klok, die binnen een halve\minuut op het internet zit en daar betaal ik niks voor..Bij de Marantz moet ik regelmatig een reset doen, om vlot internetradio te krijgen.Hoe die hele organisatie daarvan in elkaar zit weet ik ook niet.Maar inderdaad, Hans, als het blijkbaar geen geld meer oplevert,wordt het zo aan de kant gezet:-(

Gooi maar weer weg...

door Peter1952 @, Almere, 27-03-2024, 16:21 (31 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ik heb twee van deze radio’s staan en die werken nog steeds.
Squeezebox-server via internet heb je niet nodig. Op mijn NAS draait een klein programma’tje, Squeezebox Server genaamd en die zorgt voor verbinding tussen internet en squeezebox radio. Dit programma’tje kan ook op een computer geinstalleerd worden.
Je kunt dan radiozenders streamen, maar ook muziek vanaf je NAS afspelen.
Mijn NAS is van Synology en de Squeezebox Server is via het menu van de NAS te installeren en draait op de achtergrond.
Voor radio werkt de server met TuneIn.

Op mijn tablet en telefoon heb ik Ipeng geinstalleerd, die app wordt nog steeds geupdated en hiermee is de radio prima te bedienen,
Je radio is zeker nog niet waardeloos!

Groeten,
Peter

Gooi maar weer weg...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 27-03-2024, 16:35 (31 dagen geleden) @ Peter1952

Een prima tip Peter, ik ga het eens uit zoeken. Ik was ook niet van plan ze weg te gooien.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Gooi maar weer weg...

door soundman2 @, Wouw, 27-03-2024, 18:15 (31 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door soundman2, 27-03-2024, 18:38

Ze zijn niet de eerste. In 2021 is RECIVA ook gestopt en het maakte talloze internetradio's onbruikbaar.
https://swling.com/blog/2021/03/how-to-give-your-reciva-wifi-radio-a-second-life-before-the-servi...

Gooi maar weer weg...

door ruudam @, Utrecht, 28-03-2024, 00:19 (31 dagen geleden) @ soundman2

k heb hier nog onbruikbare DVBT 1 ontvangers staan.
Digitaal is niet leuk, allen maar voor bedrijven die weer extra verdienen.

Gooi maar weer weg...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 28-03-2024, 00:22 (31 dagen geleden) @ ruudam

Ik heb thuis vele Philips Hue smart lampen en ik vrees ook op de termijn dat ze of onbruikbaar zijn of betaald een abonnement moet nemen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Gooi maar weer weg...

door soundman2 @, Wouw, 28-03-2024, 23:34 (30 dagen geleden) @ ruudam

k heb hier nog onbruikbare DVBT 1 ontvangers staan.
Digitaal is niet leuk, allen maar voor bedrijven die weer extra verdienen.

Was ik al weer vergeten, maar ik heb ergens ook nog een doos met scart dvbt ontvangers liggen. Die stak je in de scart aansluiting, sloot de bijhorende kamerantenne aan en met de afstandsbediening kon je de tv bedienen. Gemakkelijk voor een tweede tv zonder bekabeling. Kunnen ook de kliko in.

powered by my little forum