ESP32 AM-FM zendertje LET OP LET OP!!!!! (Algemeen)

door Alco Bouwense @, 08-04-2024, 21:39 (21 dagen geleden)

Belangrijke mededeling.
Voor diegene die bezig is met het opbouwen/testen van de ESP32 AM-FM zendertje.
Alle soldeer jumpers jp1 t/m jp9 staan standaard op verbinding 1-2 dmv een aanwezig printbaantje op de print.
Als je de instelling wilt veranderen naar 2-3, dan moet je het printbaantje tussen 1 en 2 eerst doorkrassen ! Hierna kun je 2 en 3 van de jumper dmv solderen verbinden.
Als je dit bijv. bij jp3 en jp4 (+3v3 en gnd tbv verwisselen voeding tbv een oled display) vergeet, dan zou de wrover ESP32 defect kunnen raken !!!
Ik kwam hier op tijd door statisch (ohms) meten achter.
Nogmaals, let hier dus op voordat je gaat testen !!

:CAP:

ESP32 AM-FM zendertje LET OP LET OP!!!!!

door pa3dsc @, 09-04-2024, 12:06 (20 dagen geleden) @ Alco Bouwense

Ik heb de jumpers allemaal default laten staan.
Mijn systeem werkt zonder problemen

Bedankt voor de waarschuwing.

ESP32 AM-FM zendertje LET OP LET OP!!!!!

door Otto @, Drenthe, 09-04-2024, 18:52 (20 dagen geleden) @ Alco Bouwense

Belangrijke mededeling.
Voor diegene die bezig is met het opbouwen/testen van de ESP32 AM-FM zendertje.
Alle soldeer jumpers jp1 t/m jp9 staan standaard op verbinding 1-2 dmv een aanwezig printbaantje op de print.

Hallo Alco, ten overvloede misschien, maar JP3 staat standaard op 2-3. Alle soldeerjumpers hebben een standaardinstelling d.m.v. een koperspoor. Wil je een jumper wijzigen dan moet inderdaad die koperbaan doorgesneden worden, alvorens de nieuwe setting met een kloddertje soldeer kan worden gemaakt. Wil je later terug naar de originele setting, dan moet het kloddertje verwijderd worden en naar de andere twee pads worden overgebracht (het originele spoor is immers verdwenen). De standaardinstelling is duidelijk in het schema weergegeven. Ik ben er van uitgegaan dat ieder die de print na bouwt het schema goed kan lezen. Misschien dat ik er nog een keer een expliciete notitie in verwerk.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]

ESP32 AM-FM zendertje LET OP LET OP!!!!!

door Alco Bouwense @, 10-04-2024, 11:59 (19 dagen geleden) @ Otto

Otto

Bedankt voor jouw uitleg. Ik werd door het probleem getriggerd, omdat ik een 1.3" oled schermpje heb gemonteerd. En dus moest ik de 3,3V en gnd aansluitingen verwisselen met jp3 en jp4. Bij het observeren van deze jumpers zag ik idd de voorinstelling van deze jumpers en dat het ik niet verwacht. Het staat overigens ook zo in de schema's. Maar probleem opgelost en het oled display werkt prima.

ESP32 AM-FM zendertje LET OP LET OP!!!!!

door Ericq @, 10-04-2024, 17:44 (19 dagen geleden) @ Alco Bouwense
Gewijzigd door Ericq, 10-04-2024, 17:45

Het is jammer dat er al zoveel draadjes zijn over dit project. Ik had dit ook reeds opgemerkt : (...) t.w. Vcc-Gnd-SCI-SDA en Gnd-Vcc-SCI-SDA. In het eerste geval dienen de jumpers JP4 en JP3 even aangepast te worden.

https://www.transistorforum.nl/forum/index.php?id=80009

Grts Ericq

powered by my little forum