Toch wel een ingewikkeld ding... (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-04-2024, 17:37 (13 dagen geleden)
Gewijzigd door Hans van Kampen, 17-04-2024, 17:38

deze TEKTRONIX 1781R waveform/vectorscope met een scala aan mogelijkheden. De instellingen staan hier overigens nog niet juist, (valt veel te ontdekken)

Is een oogst van de laatste verkoping in Ijsselstein omroepzender museum.

Ik heb een user manual gevonden met 652 bladzijden.

Hieronder even 4 plaatjes zomaar, de schermen zijn touch screens d.m.v. lichtsluisjes voor de schermen.

Hieronder de schaalverlichting aan maar kan je per scherm ook dimmen/uitschakelen.

;-)
Hans

[image]

[image]

[image]

[image]

--
Hans van Kampen

Toch wel een ingewikkeld ding...

door soundman2 @, Wouw, 17-04-2024, 17:55 (13 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ontbreekt nog een TV toren in de tuin en de uitzendingen kunnen beginnen.
Programmmasuggestie o.m.

"Koken met Hans" De studio heb je vermoedelijk al..............

[image]

Toch wel een ingewikkeld ding...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-04-2024, 18:15 (13 dagen geleden) @ soundman2

Oei Henk, ik ben niet zo’n kook ster, doe het vaak makkelijk:-D

Maar inderdaad een scala aan apparatuur inmiddels en alleen de zender ontbreekt nog. Ga zaterdag met een prof schouder camera eens de bloemencorso in Voorhout opnemen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Toch wel een ingewikkeld ding...

door soundman2 @, Wouw, 17-04-2024, 18:40 (13 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door soundman2, 17-04-2024, 18:42

Bij mijn karaoke show destijds hadden niet alle tv's scart of hdmi.
Ik gebruikte toen een eigen "zender". Die bestond uit een RF modulator uit een sloop videorecorder en een antennebooster. Ik kon daarmee willekeurig welk toestel dan ook aansluiten, mits UHF tuner aanwezig.
Tegenwoordig heb ik nog een modulator uit een CAI systeem, die geeft zo al een groter RF signaal af, heeft 75 Ohm CVBS en een symmetrische audioingang. Ik gebruik hem bij mijn geluidsinstallaties voor toneelverenigingen etc. In de kleedkamers kunnen ze dan meekijken naar de show. De eenvoud van de distributie gaf voor mij de doorslag om het zo te doen, gewoon een simpele antennekabel met verdelers. Grote kabellengtes is ook geen probleem.
Omdat veel CAI systemen overschakelen naar digitaal, moeten die oude modulatoren voor een prikkie te koop zijn of komen.

Toch wel een ingewikkeld ding...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-04-2024, 19:43 (13 dagen geleden) @ soundman2

Jij blinkt ook uit in vindingrijkheid Henk, mooie oplossing:)

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Toch wel een ingewikkeld ding...

door Marinus J @, 18-04-2024, 08:51 (12 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hoi Hans, het is eigenlijk niet zo'n moeilijk ding net zo min als een auto besturen en dat lukt jou ook goed weet ik.
Alleen toen je begon met auto rijden ging dat ook minder als nu , ervaring heet dat.
Nu is dat met dat meetinstrument ,want dat is dat , ook het geval.
Met je Philipsjes is dat veeeel makkelijker je hebt maar een paar knoppen en je weet als die verkeerd staan gaat het ook mis.
Zal iets langer duren nu voordat je het allemaal onder de knie hebt, maar voor jou hobby heb je lang niet alle mogelijkheden nodig.
Alleen als je echt diep in de materie wil gaan meten heb je hier een prachtig meetinstrument
ter beschikking net als dat andere wat je hebt staan met dat grote scherm iets met 700.
Verder succes met de gebruiksaanwijzing, hoor het wel een keer.
Sterkte komend weekend met de opnamen, je gaat niet filmen begrijp ik maar opnamen maken.
Neem gerust nog een regenhoes mee en voldoende accu's.

Succes René D.

Toch wel een ingewikkeld ding...

door soundman2 @, Wouw, 18-04-2024, 10:11 (12 dagen geleden) @ Marinus J

Sterkte komend weekend met de opnamen, je gaat niet filmen begrijp ik maar opnamen maken.
Neem gerust nog een regenhoes mee en voldoende accu's.

Succes René D.

Of een paar haspels triax, dan kan de RCU binnen staan:-D

Toch wel een ingewikkeld ding...

door Marinus J @, 18-04-2024, 10:19 (12 dagen geleden) @ soundman2

Heb hier nog wel 500 meter liggen Henk, met de Lemo pluggen die Hans ook op zijn camera"s heeft.

René D.

Toch wel een ingewikkeld ding...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 18-04-2024, 11:52 (12 dagen geleden) @ Marinus J

Inderdaad René.

En accu's hoef ik niet mee te nemen want ik sta op een winkelluifel met stroom aansluiting en ik neem de netvoeding mee maar ik moet het allemaal nog zien hoor want moet wel droog zijn. Ga niet met zeilen en regenjas etc. aan de gang.

Is zomaar om er mee te werken i.p.v. zo'n camera statisch op je tv scherm gericht te hebben.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Toch wel een ingewikkeld ding...

door soundman2 @, Wouw, 19-04-2024, 18:35 (11 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door soundman2, 19-04-2024, 18:41

Een blimp (regenjas voor een camera) hoort natuurlijk ook tot de uitrusting van een televisieieploeg

[image]

Toch wel een ingewikkeld ding...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 19-04-2024, 19:50 (11 dagen geleden) @ soundman2

Die moet ik nog scoren Henk:-D

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Toch wel een ingewikkeld ding...

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 19-04-2024, 20:01 (11 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maarten Bakker, 19-04-2024, 20:21

Tegenwoordig zou je dit eroverheen gooien tegen de regen:
[image]

(statief en cover zijn merken van een bedrijf waar ik voor werk, ik vind het gewoon leuk ze even te laten zien net zoals ik het plaatje van soundman2 leuk vind om naar te kijken)

Toch wel een ingewikkeld ding...

door Marinus J @, 21-04-2024, 14:56 (9 dagen geleden) @ soundman2

Maar dit is niet voor de regen Henk ,maar voor wat minder achtergrond geluid voor het
geluid van het filtransport.
Film maakt wel eens wat teveel geluid.
Bij film hoor je vaak rrrrrrrr en video is stil , niet te verwarren met een video recorder
die eventueel in de camera zit die kun je soms ook horen.

René D.

Toch wel een ingewikkeld ding...

door soundman2 @, Wouw, 21-04-2024, 15:26 (9 dagen geleden) @ Marinus J

Maar dit is niet voor de regen Henk ,maar voor wat minder achtergrond geluid voor het
geluid van het filtransport.
Film maakt wel eens wat teveel geluid.
Bij film hoor je vaak rrrrrrrr en video is stil , niet te verwarren met een video recorder
die eventueel in de camera zit die kun je soms ook horen.

René D.

Niet verkeerd bedoeld hoor, maar de materialen van Hans zijn toch ook afgeschreven (zeg maar oud):-D

Toch wel een ingewikkeld ding...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 21-04-2024, 22:58 (9 dagen geleden) @ soundman2

Niet verkeerd bedoeld hoor, maar de materialen van Hans zijn toch ook afgeschreven (zeg maar oud):-D

Zeker Henk, door de verdergaande digitalisering wordt dit analoge videospul allemaal vervangen zonder dat er eigenlijk wat aan mankeert op de gebruikssporen na en het soms vervelende klevende rubber aan de grepen van de camera’s

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Toch wel een ingewikkeld ding...

door Marinus J @, 18-04-2024, 08:57 (12 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Zoals je hier kunt zien is de amplitude van je kleur in de kleurenbalk te klein.
Of je hoeveelheid video iets te groot .
Is moeilijk te zien omdat verticaal het signaal iets te hoog staat.
Je zwart staat niet op de 0 lijn, op de vertorscope lijkt het binnen de toleranties te staan .

René D.

Toch wel een ingewikkeld ding...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 18-04-2024, 11:46 (12 dagen geleden) @ Marinus J

Er staat inderdaad nog wel het een en ander verkeerd René.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum