FDD voor TULIP NB486SS (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 01-02-2012, 09:34 (4470 dagen geleden)

Wie heeft er nog een floppy diskdrive liggen voor een 486 laptopje van Tulip NB486SX? Het loopwerk is ook oké, dat is een Citizen W1D. Die staan op internet voor ca 10 dollar, maar worden niet buiten Amerika verstuurd.

Computers hoger dan 486, dus pentiumI etc zijn te snel voor de externe hardware die ik moet gebruiken.
Een werkende 486 laptop is wellicht een andere optie.

Soundman2

FDD voor TULIP NB486SX (correctie)

door soundman2 @, Wouw, 01-02-2012, 10:59 (4470 dagen geleden) @ soundman2

Zat een tikfoutje in de kop en de hersteltijd was voorbij.
Het gaat over een Tulip NB486SX

Soundman2

FDD voor TULIP NB486SX (correctie)

door snameroc @, Etten Leur, 01-02-2012, 17:34 (4470 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door snameroc, 01-02-2012, 17:39

wat voor interface zit er aan? gewoon ide?

Ik heb nog een schijf van 1 gb liggen

Edit: ik zie nu dat je een floppydrive zoekt, die heb ik niet anders dan de standaarddrive's

Waar dient de laptop voor als ik vragen mag?

Johan

FDD voor TULIP NB486SX (correctie)

door soundman2 @, Wouw, 01-02-2012, 17:49 (4470 dagen geleden) @ snameroc
Gewijzigd door soundman2, 01-02-2012, 17:52

wat voor interface zit er aan? gewoon ide?

Ik heb nog een schijf van 1 gb liggen

Edit: ik zie nu dat je een floppydrive zoekt, die heb ik niet anders dan de standaarddrive's

Waar dient de laptop voor als ik vragen mag?

Johan

Voor het programmeren van mobilofoons gebruik ik de laptop. Dat gaat met een interface tussen de radio en de seriële uitgang van de PC. De programmeersoftware is oud, stamt nog uit het DOS tijdperk en wordt niet meer geupdated.
Bij gebruik van een snellere PC loopt de software voortdurend vast. Werkt wel, maar onbetrouwbaar. Met zo'n oude machine werkt het perfect. De laptop kan een netwerkadapter in, maar omdat de drive niet werkt kan ik geen lan software installeren.

Ik heb zelfs een ACER externe floppydrive, die via de printerpoort aangesloten wordt, maar ja zondre drivers werkt die ook niet natuurlijk. Ken je dat verhaal: Ër zit een gat in mijn emmer....." :-(

Soundman2

FDD voor TULIP NB486SX (correctie)

door snameroc @, Etten Leur, 01-02-2012, 19:15 (4470 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb nog een compaq laptop welke standaard met win98 geleverd is met amd processor en een seriele poort staat nu xp op als wil mag je hem zo ophalen om te kijken of het lukt. Ik moet wel even zoeken maar hij is er nog en hij heeft ook een floppy drive.

Johan

FDD voor TULIP NB486SX (correctie)

door soundman2 @, Wouw, 01-02-2012, 22:18 (4470 dagen geleden) @ snameroc

Ik heb nog een compaq laptop welke standaard met win98 geleverd is met amd processor en een seriele poort staat nu xp op als wil mag je hem zo ophalen om te kijken of het lukt. Ik moet wel even zoeken maar hij is er nog en hij heeft ook een floppy drive.

Johan

Dat is misschien wel wat. Ik heb nog eens nagezocht waarom het niet altijd werkt. Inderdaad zijn de PC's te snel. Je moet het programma ook niet in een DOS venster draaien, maar op een DOS PC. Het liefst onder DOS6.0. Ik zal dus XP weer moeten omzetten naar DOS of eventueel Win 95 of 98. Die operating systemen draaien op DOS en heb ik waarschijnlijk nog wel liggen.
Handel de rest maar af via email.

mvg Soundman2

FDD voor TULIP NB486SX (correctie)

door Ed van der Weele † @, Zeist, 02-02-2012, 08:04 (4469 dagen geleden) @ soundman2

Voor het programmeren van mobilofoons gebruik ik de laptop. Dat gaat met een interface tussen de radio en de seriële uitgang van de PC. De programmeersoftware is oud, stamt nog uit het DOS tijdperk en wordt niet meer geupdated.
Bij gebruik van een snellere PC loopt de software voortdurend vast. Werkt wel, maar onbetrouwbaar. Met zo'n oude machine werkt het perfect.

Lang geleden worstelden we bij mijn voormalige werkgever met hetzelfde probleem.
Om de Motorola portofoons MX1000/2000/3000 te programmeren was er een interface die met zowel de seriële als de parallelpoort op de portofoons werd aangesloten.
Met een 286 pc werkte dit prima, maar toen we de beschikking kregen over een laptop met 386 processor, die veel makkelijker was mee te nemen dan de 286 pc met 15 inch monitor, werkte het niet meer.
Eerst had een van de collega's uitgedokterd dat door kleine condensatoren over de datalijnen van de parallelle poort te solderen het beter ging. Later had een andere collega een software tooltje gevonden dat de kloksnelheid van de laptop omlaag bracht. Met dat tooltje werkte de 386 laptop prima samen met de Motorola interface.

powered by my little forum