oscilatorspoel "Mambino". (Gezocht)

door alex, 29-02-2012, 13:21 (4442 dagen geleden)
Gewijzigd door alex, 29-02-2012, 13:29

Beste radiofielen,

Ik ben op zoek naar de oscilatorspoel van de Nordmende "Mambino".L10/L11
Wie kan mij daar aan helpen?
Op de foto zie je de spoel helemaal links bovenin.Net boven de keramische trimmer.

vriendelijke groeten Alex[image]

Deze foto is geleend,die van mij heeft geen spoel meer.

oscilatorspoel "Mambino".

door kris ⌂ @, Gent, België, 01-03-2012, 01:01 (4442 dagen geleden) @ alex

beste Alex,

ik kan de spoel voor je meten, dat kan helpen voor nabouw als je geen vervanger vindt (heb een mambino staan) Post dan wel eens een foto van jouw toestel, er waren verscheide versies gangbaar.

groeten

Kris

oscilatorspoel "Mambino".

door alex, 01-03-2012, 07:23 (4442 dagen geleden) @ kris

Beste Kris,
Bedankt voor het meedenken.Voor het eventueel namaken van de spoel zou ik zeer blij zijn met de gegevens.
Zie foto van mijn "Mambino".
Mocht er nog iemand zijn met een donor mambino dan gaat daar mijn voorkeur naar uit,scheelt weer wikkelen;-)
Kris nogmaals bedankt voor de moeite en ik zie de gegevens wel tegemoet.

[image]

groeten Alex

oscilatorspoel "Mambino".

door TransistorTube, 01-03-2012, 16:39 (4441 dagen geleden) @ alex

Goedemiddag Alex,

Ik heb geloof ik nog zo'n radio als donor-chassis liggen, ik zal eens graven, en meld me weer wanneer ik hem heb gevonden.
Misschien zit het gewraakte spoeltje er nog op,en is het nog heel.
Het is wel dezelfde versie zie ik zo.....

Vriendelijke groeten, TT :m:

oscilatorspoel "Mambino".

door TransistorTube, 01-03-2012, 16:50 (4441 dagen geleden) @ TransistorTube
Gewijzigd door TransistorTube, 01-03-2012, 16:52

Hallo Alex,

De eerste greep in mijn schuur was raak,:-D en vond gelijk de donor-Mambino die ik ooit heb aangeschaft om mijn eigen te completeren....
Spoel ziet er puik uit, ik heb em even goed bekeken met de leesbril op.
Ik kan hem helaas niet meten.
Neem anders maar even contact op via PM (envelopje aanklikken bij mijn naam....)
Hoor ik wel hoe we gaan zorgen dat die spoel bij u komt.

Vriendelijke groeten, TT :m:

oscilatorspoel "Mambino".

door kris ⌂ @, Gent, België, 02-03-2012, 00:39 (4441 dagen geleden) @ TransistorTube

beste Alex,

nog beter, ik lees dat je een donor gevonden hebt.
Mooie foto van de zeer nette staat van je mambino.
Succes ermee.

groeten
Kris

oscilatorspoel "Mambino".

door alex, 02-03-2012, 06:44 (4441 dagen geleden) @ kris

Beste Kris,
Ja dat scheelt weer wikkelen natuurlijk:-D Jij in ieder geval erg bedankt voor het mee denken en je aanbod.
Ik laat op het forum wel weten hoe het is afgelopen.

vriendelijke groeten Alex

Bijzonder onfatsoenlijk!

door TransistorTube, 05-03-2012, 07:48 (4438 dagen geleden) @ alex
Gewijzigd door TransistorTube, 05-03-2012, 08:22

Zo,

Alex had u laten weten de afloop van zijn restauratie te laten weten via dit forum.
Ik heb ook een kleine aanvulling;
Ik bood deze man een spoeltje aan, en hij wilde dit graag overnemen.
Afijn, 3 kwartier aan het los solderen om het spoeltje er heel uit te krijgen:fir , postpakketje gekocht op het postkantoor, het geheel verpakt en voor 2 euro postzegels aangeschaft.
En vervolgens horen we 4 dagen niets meer, ondanks berichten mijnerzijds.:ng
Vanochtend nummer opgezocht, en maar eens gebeld.
En het bleek dat Alex reeds een andere aanbieding had, mij niet afgemeld had, en mij dus voor niets heeft laten vliegen...
Dit is ook even een weetje voor degene die dit heerschap dus nu een sloop-chassis gaat aanbieden; Hij weet bij deze de voorgeschiedenis!
LEUK!:fy :fy :fy Fatsoenlijk!:th
:fir "Moge die radio spontaan vuur vatten!" :fir

TT:m:

Bijzonder onfatsoenlijk!

door alex, 05-03-2012, 08:33 (4438 dagen geleden) @ TransistorTube

Beste Oane,
Ik snap uw frustatie alleen denk ik dat u het niet helemaal begrijpt hoe het gegaan is.Ik heb hier de mailtjes nog die ik u gestuurd had met het verhaal dat ik een andere aanbieding heb gehad voor de overname van een complete maar defecte mambino.Dit mailtje heb ik u 3 maart j.l gestuurd,gerepl. via het account van uw vrouw.Dat dit niet aan is gekomen is geen reden tot het zwart maken van mij op dit forum.Dit forum is daar niet voor.En ik ben mij van geen kwaad bewust.
Ik heb u tijdig laten weten dat het niet doorging,binnen 24 uur.
U hebt het volste recht om uw conclusies te trekken ,dat doe ik immers ook.En vraag u ook vriendelijk om ons niet meer telefonisch lastig te vallen.

Over het uitsolderen van het spoeltje kan ik u melden dat dit niet meer dan 3 minuten in beslag nam,met zuiglitze gaat dat lekker snel.
Ik kijk daarom ook vreemd bij het feit dat u er 3 kwartier over deed.Misschien is het dan ook maar beter dat ik uw spoeltje NIET heb overgenomen.

Ik laat het hierbij en ga niet meer reageren op de toch wel kinderachtige mail.
Oane het allerbeste ermee en succes met de hobby.
Ik ben wel blij dat eerlijkheid het langst duurt,hoef ik mijn eigen ook niet te schamen.

Bijzonder onfatsoenlijk!

door TransistorTube, 05-03-2012, 09:13 (4438 dagen geleden) @ alex

Alex,

Punt 1; :no Ik ben hier niet in gebreke gebleven, die berichten van u zijn niet bij mij aangekomen.
Die had u dan terug moeten krijgen, of foutmelding.
Dus geloof ik dat verhaal niet!
Punt2; :no Ik val u niet telefonisch lastig, ik deed moeite om u te bereken, daar de spoel volgens afspraak klaar lag.....
Beetje voorzichtig zijn met dit soort uitspraken.:fir

Verder laat ik het hierbij, en laat het aan eenieder om zelf de conclusies te trekken......
Op zo'n manier ga je nog ver komen in deze hobby :lol

:ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng :ng

Bijzonder onfatsoenlijk!

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 05-03-2012, 14:18 (4437 dagen geleden) @ TransistorTube
Gewijzigd door Maarten Bakker, 05-03-2012, 14:24

Mail komt niet gegarandeerd aan of terug (de $@&*#* KPN is net voor 2 dagen aan inkomende mail van de gemeente Amsterdam kwijtgeraakt notabene), dus daar kan je helaas geen conclusies uit trekken. Behalve die informatietechnische opmerking spreek ik me overigens niet inhoudelijk uit.

Bijzonder onfatsoenlijk + kleine korrektie /aanvulling

door Huub, 07-03-2012, 19:18 (4435 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Huub, 07-03-2012, 19:19

(de ... KPN is net voor 2 dagen aan inkomende mail van de gemeente Amsterdam kwijtgeraakt notabene), ....

Hoi Maarten ,

NEEN :-D , ze hebben het net pas toegegeven , was al in Januari .

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/3217723/2012/03/05/Gemeente-Amsterdam-i...

Beetje de KPN betichten en zwartmaken ? Die doen nooooit iets fout hoor , ligt altijd aan U.

Maar goed en al , als vredestichter zou je kunnen voorstellen ook , stel buiten elke direkt betrokkene zijn schuld ,
alsnog leveren heb je 1 op reserve , alsnog betalen (kosten) zonder leveren , alles is normaal gesproken mogelijk .

Moet zeggen Mambo Rock is vaker oorzaak heftige tonelen /discussies geweest :-D .
Toen Bill Haley &his Comets ca 1956 ermee in een film kwam stond heel NL en zijn bestuurders op de kop ,
mag die wel gezien of niet vertoont ?
Die (muziek) singles :-) :-) gingen namelijk als een komeet (tekeer), later is zo één er zelfs naar vernoemd .

m vr gr Huub
PS Komeet van Haley dus .
PS2 nog even , en het is 13 maart ...dan mogen we weer ;-)

powered by my little forum