Typenummer van een Philips VHS-recorder (Toestel of techniek)

door CORNELIS @, Hilversum, 05-03-2012, 19:49 (4443 dagen geleden)

Omstreeks 1987/88 kocht ik ter vervanging van mijn VCR 1500 een VHS-videorecorder van Philips. Voor de documentatie in een geschiedenis zoek ik het typenummer en eventueel een afbeelding. Het kan misschien iets zijn geweest uit de VR6800 etc. serie, maar de afbeeldingen die ik op internet zie komen niet met mijn herinnering overeen. Het was een Matchline VHS-recorder met Hi-Fi stereo die via de afstandsbediening van de Matchline TV werd bediend. Daarvoor was er een speciale verbinding via de scart. De recorder had op het front geen bedieningstoetsen en wanneer je het apparaat wilde bedienen, moest je het gehele onderpaneel naar beneden kantelen en daarop waren dan die zachte rubber druktoetsjes, van het type dat je ook op de afstandsbediening vindt. Weet iemand een site waarop alle afbeeldingen van Philips VHS VCR's uit die tijd zijn te vinden? Of weet iemand nu al welk type dit is? Waarvoor vast mijn harftelijke dank!

Typenummer van een Philips VHS-recorder

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 05-03-2012, 20:16 (4443 dagen geleden) @ CORNELIS

Dat moet een VR6970 geweest zijn, bijpassend bij een Matchline TV met 3A chassis (de iets rondere toestellen), die zelf ook zulke uitklapklepjes met rubbberen toetsen hadden.

Typenummer van een Philips VHS-recorder

door CORNELIS @, Hilversum, 05-03-2012, 20:38 (4443 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Beste Maarten, dank voor dit typenummer. Ik zal een verder zoeken of ik daarvan een afbeelding kan vinden. Vr.gr. Cornelis

Typenummer van een Philips VHS-recorder

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 05-03-2012, 21:11 (4443 dagen geleden) @ Maarten Bakker

http://gromsound.mfbfreaks.com/app/v2k.htm

Tussen de VCC plaatjes staan er wat VHS tussen uit de tijd '84-86

Maurice

Typenummer van een Philips VHS-recorder

door CORNELIS @, Hilversum, 05-03-2012, 21:42 (4443 dagen geleden) @ Maurice

Perfect Maurice! Het is 'm en inderdaad de 6970. Jullie allebei heel erg bedankt voor de snelle reactie! Ik zoek nog een beter plaatje maar dat komt wel. Ik kan in ieder geval met mijn verhaal verder. Groet van Cornelis!

powered by my little forum